A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1.6 16v SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Méregzsák

Szöveges ítélet

Mondhatjuk úgy is, hogy az egész már grekkoromban kezdődött, mégsem gondoltam volna, hogy ez lesz a vége! Sokat voltam hétvégente a nagyszüleimnél! A szomszéd lépcsőházban lakó bácsi akkoriban szalonból újonnan kihozott Fiat bravoja nagyon megtetszett! Az a forma, a szép bronz metál fényezés és nem utolsó sorban a hátsó lámpa kialakítása!

Szóval nekem bármilyen furcsán is hangzik, ez volt az álom autó!
Egészen 2019-ig! Akkor kerestünk feleségemmel autót! Én pont munkába voltam és feleségem hívott, hogy 15km-re tőlünk árulnak egy fiatot mindössze 100.000ft-ért!
El is mentünk másnap megnézni és ki derült, hogy pont egy bravoról van szó! És persze ilyenkor az az első, hogy az ember egyből kérdezősködni kezd az autóról (ennyi pénzért nem vártam sokat) de kellett az autó és mégiscsak egy bravo amit szerettem volna! Úgy voltam vele hogy ha pár évet ki is bír már megérte ennyi pénzért!

Na de a próba út még vissza volt! Miután elmondtak mindent az autóról be ültem és elvittem egy körre!
Mit is mondjak, az első pár száz méterben ki derült, hogy bőven túlszárnyalta az elvárásaimat! Nagyon kényelmes, a szervója olyan lágy mint a vaj, szinte kisujjal tekerhető a kormány (lehet nem mindenki vágyik ilyen puha szervóra, de ez ilyen és nekem tetszik)
A hasmagassága nem túl nagy az autónak és a nyomtávja is elég széles úgyhogy meglepően jól fekszi a kanyarokat még nagyobb sebességnél is!

Az autó motorikusan kiválónak bizonyult és az 1.6-os 16 szelepes motor 103 lóerővel bőven elég egy 1000kg-os autóba! A hangja még sima gyári dobbal is csodaszép!
Korához képest a motorban még bőven meg van a maximális erő és nyomaték! Megjobban beleszerettem az autóba!
Ekkor döntöttem úgy, hogy kell ez az autó akármi is lesz!

Ki is töltöttük az adásvételit, viszont úgy egyeztünk meg, hogy elviszi az előző tulaj műszakira és csak utána megyünk érte! Így is volt és már rá következő nap megvolt a friss műszaki vizsga!
El is hoztuk az autót! De vissza volt még az átiratás és a biztosítás megkötése!
Be is mentünk a hivatalba, hogy ezen is túl legyünk!
Na de itt rögtön akadt egy kis gond! Azt mondta az ügyintéző hölgy, hogy nem lehet átiratni mert ideiglenesen ki lett vonva a forgalomból ugyanis az előző tulaj "elfelejtette" fizetni a biztosítást! 3 havi elmaradása van!

Kicsit ideges lettem!

Na de kis telefonálgatás után ki derült, hogy mégis át tudjuk íratni mert az nem a mi terhünk! Szóval atirattuk, irány a biztosító és már nyugodtan mentünk haza!

Mivel nem csak azért kellett az autó, hogy legyen, kértünk időpontot a közeli szervizbe, hogy nézze át a szerelő nincs e valami komolyabb gondja az autónak!
Egyből olaj és vezérlés csere is meg volt (olajat a váltóba is kicseréltettem)
viszont ki is derült, hogy 18 évesen szinte még minden gyári! És bírta!!! (mostani alkatrészek sosem fogják eddig bírni a strapát)

Vezérlés csere után történt egy kis baleset! Pont kifogtam egy gyári hibás szíjat amin 2 fog profilja nem volt szögletes, le volt kerekedve és át dobta a vezérlést!
Szerencsére csak annyira ment el a vezérlés, hogy pont nem értek össze a szelepek és a dugattyúk!
Persze ez nem derült ki egyből, mert hát ki gondol arra, hogy új szíjjal átugrik a vezérlés?!
Én se tudtam hova tenni a dolgot, reggel indítás után olyan hangja volt mint egy dízelnek!
Gyorsan le is állítottam és hívtam a szerelőt, hogy baj van!
Szerencsére gyorsan tudtam szerezni trélert is és be vittük a szervizbe!
Lényegében minden át lett nézve, ki lett mérve a motorba!
A vezérszíj volt a hibás!
De szokták mondani, hogy minden rosszban van valami jó, legalább ki derült, hogy a motor tökéletes állapotban van (akkor volt benne 209.000km, azóta bele raktam még 65.000km-t probléma mentesen)
a gyári értékektől 1-2 tized eltérések voltak ami teljesen jó és normálisnak mondható!

Amit még sürgősen cserélni kellett az a lengőkar volt, ugyanis az előző "mester ember" olyan szépen meg mókolta, hogy konkrétan egy bányában használt régi tömlőből levágott darabbal ékelte ki a lengőkart, hogy ne lötyögjön.
Én inkább kompletten ki cseréltettem a lengőkart mert így még olcsóbb is volt (24000ft a 2db) mintha csak a szilentek lettek volna cserélve.
Aztán az első évben sorra adták meg magukat az alkatrészek, persze mind kopó alkatrész, úgyhogy így is úgy is cserélni kellett volna idővel, de amint írtam ezek még gyáriak voltak!
Ami nem kopó alkatrésznek számít és a legnagyobb költség az üzemanyag szivattyú volt!

Amit gyárilag szarul oldották meg az a két küszöb végén lévő műanyag dísz elem ami miatt kirohadt a küszöbök vége mert a műanyag össze gyűjti a vizet (sok szerepe nem hiszem, hogy lenne, én nem is raktam vissza)
Nem foltozgattunk, komplett küszöbök lettek cserélve!

Az első évbe rendbe lett rakva és azóta gond nélkül megy 4 éve!

Igazából ha jobban karban lett volna tartva, és már az elején nem a szervizekkel kellett volna kezdeni az lett volna a legjobb, de még ezután sem bántam meg, hogy megvettem!
Kényelmes minden szempontból és semmivel se szerviz igényesebb és megbízhatatlanabb a többi autónál!
Meg is hálálja a törődést!
Összességében nagyon jó kis autó!

Soha nem cserélném el más autóra!

Hibalista

- Ezek lettek cserélve 5 év alatt! - - -lengőkar (kopott szilentek) - -hátsó híd (szintén szilentek miatt) - -üzemanyag pumpa - -2 küszöb - - A műszer egységek (üzemanyag szint jelző és a víz hőmérséklet mérő "óra") hajlamos hamis értéket mutatni, valószínű kontakt hiba miatt!

Ide hordtam szervizbe

MANI autó alkatrész és szerviz Komló

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Pintér autószerviz Komló

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 209000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)