Kicsi a bors, de erős :)
Szöveges ítélet
Az autó nagyon tetszett kívülről, előtte évekkel vezettem egy Bravat, az nagyon tetszett belülről, meg ahogy ment...
Megvettem hát 2002. januárjában, mikor már a Stilokat gyártották régen, életem első új autójaként.
1,6-os 16V motorral. Nagyon jól felszerelten.
Európát jártam vele, ezért aztán a használat sokrán sokszor hiányolni véltem még néhány-tíz lóerőt a motorból, de hát 1,6-os motortól mit vár el az ember?! Szeretek sportosan menni, 180-190-nel még lehetett vele utazni, igaz ilyenkor már aránytalanul sokat fogyasztott (10-12). 160-170-nel utazva 8 literrel megelégedett, ami szerintem jó. Hosszú váltójának köszönhetően 160-nál 4200-at forgott, és 180-nál 4500-at. 200-nál 5000-et. Én 4500-4800-as fordulaton mentem vele egy-egy út során 5-6 órákat, aminek köszönhetően a kipufogódobot 120.000-nél kicsit újra hozzá kellett illeszteni az első csonkoz, de náhány óra alatt megcsinálták 4000 Ft-ért. (Ez 193.000-re újra éretté vált). A kipufogóban belül valami kiéghetett, mert furcsa kicsit éles hangja lett, de működött és a zöld kártyát is megkapta 3 évesen, 150.000 km felett.
Gyakorlatilag semmi bajom nem volt vele, sosem hagyott cserben, igaz, mindig időben megkapta a szervízt. 20.000 km-enként olajcsere, 40.000-nél gyertyacsere, és 100.000 km-enként vezérműszíj.
A fék (talán sportos vezetésemnek köszönhetően) szerintem alulméretezett. Nincs gond, ameddig az ember Magyarországon a Kresz szabályait betartva nyugodtan autózik, de amint "lehet menni", és néha kicsit intenzívebbeket kell fékezni, a tárcsa felülete hullámos lesz, fékezés közben búgó-brummogó hangot ad, és kicsit rázza a kormányt. Én a gyári tárcsák 40.000 km-es élettartalmát jobb minőségű és persze sokkal drágább (német) féktácsákkal és betétekkel 80.000-re húztam fel. A fékhatás jobb lett. Ha sokat mentem autópályán, akkor szerintem túlmelegedett, és volt, hogy a motorféket is használni kellett az időszerű megálláshoz...
A motort eleinte szokni kellett. 16V és Fiat. 4000 alatt kár próbálkozni, ha az ember siet, viszont a "normális" használathoz képest egy "új autóval" lehet ilyenkor találkozni.
Nagyon megy, és többen megkérdezték már, hogy ez is 2000-es? Nem, sajnos nem, és emelkedőn több személlyel autópályán, esetleg klímával nem lehet nagyot gyorsulni, vagy csak gyilkos vissza 3-mal, mert azért nem 2000-es.
Jó három évig használtam, imádtam, kézre áltt, éreztem, összeszoktunk, és már 1 éve, hogy nincs meg, még néha most is bánom, hogy eladtam..
Fiatalos, szemtelenül fürge, kicsi édes szeretnivaló, sportos és szerintem hálás jószág.
Az 1,6-os 103LE-s motor szerintem egy jó középút: ha kell gazdaságos (110-120-nál 6 literrel elmegy autópályán, országúton), ha kell azért megy, lehet vele előzgetni is, nem kell a lendületet gyűjteni, csak kellőképp vissza kell kapcsolni :) Autópályán biztos jobb lett volna az 1,9 JTD, de azért ezzel is lehet haladni.
Ezt az autót mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Újonnan: kormánymű - garanciálisan cserélve
- 80.000km: ablakmosó kapcsolója - garanciálisan cserélve
- 120.000km: jobb első lengéscsillapító
- 120.000km: kipufogó hátsó dob (javítható volt)
Ide hordtam szervizbe
Fiat Riegler Tatabánya
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Németországi FIAT márkaszervíz
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 193000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Sunny 1,6 SLX | Következő autója? | Stilo MW 1,9JTD Dyn. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
