A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1,6 SX Limited Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsi a bors, de erős :)

Szöveges ítélet

Az autó nagyon tetszett kívülről, előtte évekkel vezettem egy Bravat, az nagyon tetszett belülről, meg ahogy ment...

Megvettem hát 2002. januárjában, mikor már a Stilokat gyártották régen, életem első új autójaként.
1,6-os 16V motorral. Nagyon jól felszerelten.

Európát jártam vele, ezért aztán a használat sokrán sokszor hiányolni véltem még néhány-tíz lóerőt a motorból, de hát 1,6-os motortól mit vár el az ember?! Szeretek sportosan menni, 180-190-nel még lehetett vele utazni, igaz ilyenkor már aránytalanul sokat fogyasztott (10-12). 160-170-nel utazva 8 literrel megelégedett, ami szerintem jó. Hosszú váltójának köszönhetően 160-nál 4200-at forgott, és 180-nál 4500-at. 200-nál 5000-et. Én 4500-4800-as fordulaton mentem vele egy-egy út során 5-6 órákat, aminek köszönhetően a kipufogódobot 120.000-nél kicsit újra hozzá kellett illeszteni az első csonkoz, de náhány óra alatt megcsinálták 4000 Ft-ért. (Ez 193.000-re újra éretté vált). A kipufogóban belül valami kiéghetett, mert furcsa kicsit éles hangja lett, de működött és a zöld kártyát is megkapta 3 évesen, 150.000 km felett.

Gyakorlatilag semmi bajom nem volt vele, sosem hagyott cserben, igaz, mindig időben megkapta a szervízt. 20.000 km-enként olajcsere, 40.000-nél gyertyacsere, és 100.000 km-enként vezérműszíj.

A fék (talán sportos vezetésemnek köszönhetően) szerintem alulméretezett. Nincs gond, ameddig az ember Magyarországon a Kresz szabályait betartva nyugodtan autózik, de amint "lehet menni", és néha kicsit intenzívebbeket kell fékezni, a tárcsa felülete hullámos lesz, fékezés közben búgó-brummogó hangot ad, és kicsit rázza a kormányt. Én a gyári tárcsák 40.000 km-es élettartalmát jobb minőségű és persze sokkal drágább (német) féktácsákkal és betétekkel 80.000-re húztam fel. A fékhatás jobb lett. Ha sokat mentem autópályán, akkor szerintem túlmelegedett, és volt, hogy a motorféket is használni kellett az időszerű megálláshoz...

A motort eleinte szokni kellett. 16V és Fiat. 4000 alatt kár próbálkozni, ha az ember siet, viszont a "normális" használathoz képest egy "új autóval" lehet ilyenkor találkozni.
Nagyon megy, és többen megkérdezték már, hogy ez is 2000-es? Nem, sajnos nem, és emelkedőn több személlyel autópályán, esetleg klímával nem lehet nagyot gyorsulni, vagy csak gyilkos vissza 3-mal, mert azért nem 2000-es.

Jó három évig használtam, imádtam, kézre áltt, éreztem, összeszoktunk, és már 1 éve, hogy nincs meg, még néha most is bánom, hogy eladtam..
Fiatalos, szemtelenül fürge, kicsi édes szeretnivaló, sportos és szerintem hálás jószág.

Az 1,6-os 103LE-s motor szerintem egy jó középút: ha kell gazdaságos (110-120-nál 6 literrel elmegy autópályán, országúton), ha kell azért megy, lehet vele előzgetni is, nem kell a lendületet gyűjteni, csak kellőképp vissza kell kapcsolni :) Autópályán biztos jobb lett volna az 1,9 JTD, de azért ezzel is lehet haladni.

Ezt az autót mindenkinek csak ajánlani tudom.

Hibalista

- Újonnan: kormánymű - garanciálisan cserélve
- 80.000km: ablakmosó kapcsolója - garanciálisan cserélve
- 120.000km: jobb első lengéscsillapító
- 120.000km: kipufogó hátsó dob (javítható volt)

Ide hordtam szervizbe

Fiat Riegler Tatabánya

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Németországi FIAT márkaszervíz

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 193000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Sunny 1,6 SLX Következő autója? Stilo MW 1,9JTD Dyn.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)