Izmos dízel
Szöveges ítélet
3 évesen vettem a kicsikémet Németországban egy internetes hírdetés alapján. Eléggé célirányosan vásároltam, mivel az el?z? Tipo 1.7D után csakis kizárólag egy újabb Fiat dízelre vágytam. Köszönhet?en a nyugati forgalomba helyezésnek kiválló a felszereltsége (automata légkondi, 4 légzsák, ABS, metálfény, gyári alufelni, plüss üléshuzat,...) és mindez 2003 novemberében Magyarországon forgalomba helyezve 2 M Ft-ért, azt hiszem f?nyeremény volt.
Belülr?l nagyon átgondolt és kényelmes kocsi. Minden kézre áll és könnyen m?ködik. El?l b?séges a hely, hátul a Tipo nagyobb volt, kategóriájában kortársaihoz mérve (1996-ban jött ki az els? Brava) jó átlagos. A csomagtartó praktikus, jól pakolható, vigyázni kell azonban a m?anyagokra, mert könnyen karcolódhatnak.
A 105 LE-s közös nyomócsöves dízel motor nagyon szépen repíti a kocsit. Két személlyel eléri az óra szerint a 200 km/órát, gyorsulásban sok benzínest is lealáz (gyári adat 0-100 km/óráig 10,8 mp). Autópályán a kényelmes utazótempó 160 és 180 között van, ekkor kb. 3600 és 3800 között van a motorfordulat. MIndezek ellenére nem egy versenyautó a hétköznapi használatnak azonban b?ven megfelel és még elég er?tartalékkal rendelkezik a váratlan helyzetek megoldásához.
Kívülr?l kicsit lehet, hogy alapjáraton zajosabb, utazótempónál illetve az utastérb?l csendes.
Egy ?zzel történt nemkívánt találkozás alkalmával cserélni kellett a bal els? fényszórót, ködlámpát, hegeszteni és fényezni a lökhárítót, kalapálni és fényezni a sárvéd?t, mindez megállt 100.000 Ft-ból, tehát az alkatrészek sem horror f?leg hogy mindezt gyári alkatrészekkel.
Szervízelni 20000km-enként kell, jó olajjal és sz?r?kkel, közepes áron. Mindenképpen a gyárilag el?írt Selenia olajok közül kell bele vásárolni, meghálálja. Gazdaságos, hiszen a 6,5 literes átlagfogyasztást állandóan (télen-nyáron) bekapcsolt légkondival várossal f?szerezett országúti haladások és autópálya használat során sem szokta túllépni.
Hibalista
- Légtömeg mér? ~50000 Ft
- Els? ködlámpa (kavics) ~7000 Ft
- Műszaki: Fényszóró (kavics miatt), szélvédő (szintén kavicsok), kuplung- 218e km-rel még a gyári volt (LUK), egy stabilizátor rúd, fékolaj csere, munkadíj, vizsgadíj,... =275.000,- Ft
Ide hordtam szervizbe
Egy "garázsszerel?" Fiat márkaszervízes tapasztalatokkal. Nagyon ismeri a típust csak a m?szerezettség "0". Ha diagnosztika kell, marad a szerel? 2 és szerel? 3
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Csorba János - Nagycenk: Kit?n? márkafüggetlen szervíz korrekt árakkal, gyors kiszolgálással, nagyon jó m?szerezettséggel és diagnosztikával
Fiat szervíz - Sopron: Márkaszervíz, annak minden jó és rossz tulajdonságával.
Fiat szervíz - Eisenstadt (Ausztria): Egyszer jártam náluk, ott vettem a légtömegmér?t (MO-i ár mínusz 15%). Ingyen átvizsgálták és egy kis alku után a beszerelés ingyen (!!) volt.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tipo 1.7D | Következő autója? | Fiat vagy Alfa, de mindenképpen családi autó (Stilo MW, Multipla, 156 SW) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
