Igazságot a fiatnak!
Szöveges ítélet
Nagyon sok autórol olvasatam már ítéletet és nem tudom megérteni azt, hogy miért kell egy adott autó hibái után messzemenő következtetéseket levonni( soha többé olaszt, franciát, németet ,stb.). Ha az ember használtautót vesz, akkor tudomásul kell venni, hogy könnyen bele lehet nyúlni egy lestrapált járgányba. Azt meg végképp nem tudom megérteni, hogy miért kell lenézni, vagy ócsárolni egy olyan típust, amit még életében nem próbált az illető. Lehet azt mondani, hogy nem tetszik (nekem sem tetszenek a ´90-es évek Volkswagenjei, szerintem annyi ötletesség van bennük, mint Sógrom kerti budijában), de azt nem állítom minden tapasztalat nélkül, hogy valamelyik típus rossz. Ez a helyzet a FIAT-tal kapcsolatban is. Nézzük a száraz tényeket. Sokan állítják, hogy az olasz autó leggyengébb pontja az elektonika. Az én Bravamban a két izzón kívül semmilyen elektromos künyü nem romlott el, soha nem villant fel egyetlen hibajelzés sem. A másik régi tévhit, hogy az olasz autó rohad, méghozzá alattomosan. Nos annyira alattomos ez a rozsda, hogy gyakorlatilag észrevehetetlen (annak ellenére, hogy nekem az autó soha nem állt garázsban). Viszont a lakásunk előtti parkolóban állt mellettem jónéhányszor hasonló évjáratú Volkswagen Polo Classic, ui. több szomszédomnak is ilyen van, és lássunk csodát, mindegyiknél rozsdált a hátsó kerékív. Akkor hogy is van ez?! A harmadik, hogy az olasz megbízhatatlan. Ezzel kicsit megint bajba vagyok, mert nem hogy az út szélén nem hagyott soha az autó, de még csak tönkre se ment rajta semmilyen alkatrész, ami miatt az autó működésképtelenné vált volna. Egyetlen kivétel a kinyomócsapágy, de ettől még a kocsi használható volt. Az igaz, hogy én nem ütöttem vágtam az autót, de nem is foglalkoztam vele annyit, mint egyesek, akik az utosó fillérjüket is ráköltik a verdára.
Összességében szerintem egy kifejezetten megbízható, könnyen fenntartható, és könnyen vezethető autó, amely még viszonylag kényelmes is. Nagyon jó a kormány és a fék, ezért könnyen vezethető a városban is, de a hosszú áttételezésű 5. fokozat miatt országúton és autópályán is csendes, bár 120 felett már kezd megjönni a szél-és futóműzaj. A menetteljesítmények szerintem átlagosak, ha tempósabban akarunk közlekedni, akkor városban elfelejthetjük az ötödiket, ui. 2000 alatt gyakorlatilag halott. De ez köszönhető a 16 szelepnek és a hosszú váltónak egyaránt. A motorról annyit, hogy nekem egy csepp olajat sem evett, igaz a gyári Seléniát raktam bele, és nem vártam meg a 10 ezer km-t sem, valamint, amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig nem húzattam.
Sajnos a használtautó piacon méltatlanul alacsony áron kínálják ezt a típust, de ennek az is az oka, hogy tényleg sok lepusztult, lestrapált példány van belőle. Ezeket messziről kerülni kell, mint a büdösséget, és egy megfelelően karbantartott darabot kell kifogni, és akkor kiszolgálja az embert. A fiattal kapcsolatos tapasztalataimat nem csak erre a típusra alapozom, mivel korábban a családban már hosszú éveken keresztül szolgált egy másik fiat is, és a Brava után is egy olaszba ültem át.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül csak a kinyomócsapágyat kellett cserélni, valamint a két első helyzetjelző izzót.
Ide hordtam szervizbe
Leginkább magam végeztem a karbantartást, kivéve a vezérlést.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | lamborghini(hehe) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
