Fostalicska
Szöveges ítélet
A történet hosszú és unalmas. Használtan vettem és azért mert annyi pénzem volt amennyi. És a Fiatot nagyon lehúzták, hogy szar. Igazuk van. Az. Most persze az jut a legtöbb ember eszébe, hogy nem indul, meg letörik, meg kidolgozatlanok a formák, alakok, stb, na most azoknak közlöm, hogy ez az autó nem úgy szar. Máshogy. Már eleve vezetési élmény szempontjából sem érzem a vezetési élményt. Mi ebben az autóban az élményautó?!
Na szóval, használtan vettem 50eKm rel garantált (szóban garantálták csak) futásteljesítménnyel. Mikor megvettem még nem tűnt fel hogy a szervókormány olaja enged. De még vásárlás után utánamkiabálták, hogy arra vigyázzak, mert el szokott fogyni. Az érdekessége csak annyi volt, hogy nyáron melegben irtózatosan gyorsan fogyott, télen viszont abszolút nem. Nyáron hetente töltöttem utána olajat, télen 3-4 havonta egy kicsit. Én ezzel meg is békéltem volna, ha a szerelőm nem jelzi felém, hogy ez így még OK, de az alatta levő gumialkatrészeket szépen csendben megeszi az olaj. Ekkor bepánikoltam, majd szervómű csere. Az autó hosszúnak nem mondható pályafutása alatt sok szerelőt megjárt már. Itt gyakran érdeklődtem, hogy ők mit gondolnak a km futásról. Az egyik állítja hogy ebben minimum 100e el több van, a másik azt mondja hogy ebben ennyi lehet. Ha ebben tényleg ennyi van, akkor valóban nem túl jók a tapasztalataim az autóval, ha százzal több van benne, akkor azt mondom, hogy ez egy európai autó, ez kb. ennyit bírt. Amúgy a motor sem egy erőgép, pláne az elkúrt váltókiosztás miatt. 1-2-3-ban még azt hiszed megváltod a világot annyira megy, de kapcsolsz majd egy 5-öst is neki. Ekkor már azt hiszed, hogy beállt a főtengely, vagy az érdi emelkedőnek indultál neki 5 személlyel, melyből az egyik a 120 kilós Joli néni. Nem, ezt (is) az olaszok elk*ták, akárhogy is nézzük. Nem kicsit. Nagyon. Gyenge motorhoz szar kiosztású váltót adtak, ami ráadásul még típushibás is, a szinkrongyűrűk kopnak. De ne egy 60-70 ezer kmt futott autóban kérem! Még ha 180 eKm lenne benne, akkor, de tényleg akkor is csak talán! A híres Bravo útfekvésről is megvan a véleményem. Először nem volt jó. Futóműbeállítás. Állítottak rajta. Akkor is olyan volt. Lengéscsillapító csere. Valamivel jobb lett. Elől újak a lengők, elvileg az így jó. De nem jó. Új gumik rá alufelnivel. Szélesebb lett a gumi, így már a katasztrófa határát súrolja. Az autó egy katasztrófa! Ha jön egy kanyar, félelmetes belefékezni. Mintha Trabanttal driftelnék!
Mostanában nehezen indul. Nem értem mért. Néha-néha rántgat menet közben. Tipp: lambdaszoda? Vagy nem. Én minden egyes tipp súlyos tízezrekbe kerül.
Majd meglátjuk, hogy hajtom. Ha lesz valami majd megírom.
Összegzés: súlyos gyermekbetegségekkel küszködő autó, lenézett márka, árát nem tartja. Három év alatt elbuktam az autó értékének 30%-át!
Hibalista
- Ami mozog. Most ez nem vicc! A szervómű, a váltó és kuplung, a motor, az ülés, a fékek (beragadt a dugattyú). Van még olyan dolog ami nem mozog?!
- Motor: 120eFt
- Váltó-kuplung: 125eFt
- Szervómű (bontott): 30eFt
- Fékek: 15eFt
- Ülés: az marad
-
Ide hordtam szervizbe
Helyi szerelő, mikor milyen kedve van, annyit kér. Valamikor megfogadtam hogy sohatöbbet hozzá, mert drága, valamikor meg csak legyintek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kezdek én is japán autók felé hajlani |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
