Forza, Forza!
Szöveges ítélet
A párom azt szokta mondani, ha az úton egy olasz autót látunk szabálytalanul közlekedni: "Semmi másra nem vágyik, csak száguldani akar . . . "
Els? autónk a Brava amir?l írok, több, mint egy éve használjuk és biztos, hogy marad még egy pár évig. El?tte Opel Astrákat (F-es, G-s) vezettem. Amikor elérkeztünk oda, hogy "kénegyautó" a nagy lila köd (újat, használtat, franciát, németet?) rövid id?n belül felszállt, és egy kis protkó révén eld?lt, hogy olasz. S?t, mivel a lányom megszületéséig 1-2 hónap volt hátra - így a csomagtér fontos szempont lett a pakolhatóság miatt - lesz?kült a kör 3 autóra, mindhárom Brava volt.
- 1,6 SX 1998.
- 1,2 SX 1999.
- 1,2 SX 2001. Limited Edition
Ahogy megláttam a 2001-es, 1242 cm3-es, tompakék, szépen sötétített autót tudtam, hogy EZ KELL. Nem érdekel a másik plusz 20 pacija, sem a harmadik, amiben elvileg kevesebbet mutatott a kilométeróra . . .
A legérdekesebb az, ahogy beleszerettem. El?ször csak kellett egy autó, majd bizonyított, azután megtetszett, majd a párom lett féltékeny . . .
Tényleg van ebben az "olasz-feelingben" valami, amit el?sz?r nem hittem el.
Na, de ideje van a mesélésnek, és ideje van a konkrétumoknak.
72,500 km-rel vettük az autót, és egy év leforgása alatt 36,000-ret tettünk bele. Belföld, külföld, hegyvidék, alföld, autópálya, város. Sosem hagyott ott minket sehol. Mindig jó érzés, amikor beülnek hozzám, és a piros lámpánál azt hallgatják, hogy leállt-e a motor, vagy ilyen halk, és büszkén mondom, hogy a második a jó válasz Vágó Úr kérem. Több helyütt olvastam az 1,2-es motorral szerelt 2001-es évjáratú Bravák megbízhatóságáról, és tényleg így van. Vezettem 1,6-os Stilo-t, és kb. 120-ig ugyonazt tudja. Ott természetesen már gy?zedelmeskednek a lóer?k, de addig szinte semmi különbség. Kényelemre viszont igen. A Stilo üléseit nem tudtam úgy beállítani, hogy a Brava nyújtotta kényelmet utánozni tudjam. Szerintem össze sem lehet hasonlítani az el?dként említett Brava/Bravo párossal. Furcsa volt a Stilo tulajdonosának a véleménye, aki teljes mértékben egyetértett velem, a saját autójának rovására. A ´98 körüli Bravákról több negatívumot is hallottam (málik a kilincs, rossz min?ség? bels? m?anyagok stb.), azonban bizton állíthatom, hogy az utolsó szériás autók nem szenvednek ilyen gyermekbetegségeben.
Összességében: minden pozitívum elmondható róla, és nem válunk meg t?le egy jó darabig.
Hibalista
- Kuplungtárcsa csere - 75.000 km-nél
- Lengéscsillapító csere - 80.000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 72500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat vagy Lancia, de egy-két évig az én Bravám még nem eladó! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
