FIATalos lendület
Szöveges ítélet
2004-ben használtan vettem egy bp-i kereskedésből, ahol elfogadható áron beszámolták szüleim kivénhedt, több vérből sebző dízel vectráját. Habár sokan rossz véleménnyel voltak róla, de én azért is megvettem, szerintem kategóriájában nagyon jó kis autó, nem túl drága, olcsón fenntartható, és igazán sok örömet okoz a vezetése. Hátsó utasoknak nem túl tágas, de azért még 4 személyel is gond nélkül utazható 1000 km és nem halsz bele a fáradtságba a végén.
Először kicsit meglepett a szinte merőleges üléspozíció, de bevallom így kényelmes hosszú távon. Egyedül a klímát hiányolom belőle, de akkoriban még nem tartottam fontosnak. Tavasszal kapott alufelniket, sportdobot, így már igazán csinos lett. Én szinte csak Bp-en használtam, de a 10 liter alatti fogyasztás tartható vele még igazán dinamikus autózással is. A kötelező szereléseken kívül csak egy sajnálatos váltócserém volt, észrevétlenül elfolyt az olaj, de bontott cserével megoldották ugyanolyan jó lett, mint előtte volt.
3.000-es fordulat alatt kicsit halott mint az összes 16v-es, de ez az autó szinte kéri, hogy nyomjad a gázt, és nem erölködésnek hallatszik a magasabb fordulatszám, inkább mintha még szeretné is. Végsebességét nem néztem meg de a 103 le elég jól mozgatja a kasznit, kényelmesen utazható 150-160-al, előzni nem nagy gond vele ha visszaváltasz, gyorsulása szerintem egész jó (haverom IV-es golfját (1.6 16v) lenyomja) de azért nem egy hgt.
Ez a facelift előtti és nincs benne abs, szerintem ez a leggyengébb pontja mert magasabb sebességnél kicsit erőssebben kell nyomni a pedált, hogy igazán lassuljon.
A szervó extra könnyű jól lehet vele parkolni.
Eladni nem volt szívem, ugyhogy szüleim átvették tőlem, de még mindig vissza szoktam kérni néhány napra, ha mosolyt akarok csalni az arcomra.
Összességében nagyon jól eltalált autónak tartom és jó választás volt első kocsinak, ha tényleg vigyázol rá és nem csak hajtod mint egy őrült.
Hibalista
- vásárlás után vezérműszíj cserét csináltattam (ez kötelező ha nem ismert az autó előélete), 1 év után váltó csere (elfolyt a váltóolaj belőle, de ez szinte egyedi, véletlen eset volt) bontottan kb.60.000-ből kicserélték, kuplung csere 40.000 Ft (már időszerű volt), fékcső eltömődése 6.000 ft, 1db ködlámpa (túl alacsonyan van és kavicsot fogott), hátsó ablaktörlő időnként rosszalkodik, műszerfal világítás 2X kiégett.
- általános szervíz dolgok (olaj, fék, szűrők)
Ide hordtam szervizbe
Amit lehet fater megcsinál rajta (néha több kárt okoz, mintha nem nyúlna hozzá)
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Rokon, ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 84000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | vectra A 1.7D | Következő autója? | Xsara coupe |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
