A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava Brava 1.6 SX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Fabrica Italiana Automobili Torino. Egyéb kérdés?

Szöveges ítélet

Jó 6 évvel ezelőtt, amikor a család még Skoda Forman-nal rohangált, elutaztunk Horvátországba, ahol ismerősünknek Brava-ja volt. Akkor még jogsim se volt. Utasként beültem, és rögtön arra lettem figyelmes, hogy mennyire más a motor hangja a többi autóhoz képest. Mai napig imádom ezt a hangot! Mikor skodri már túl gyengének tűnt számunkra (60LE), meg szegénykém már azért csak csak korosodott, újabb autó után néztünk, és így jött Ő. Sosem fogom elfelejteni az elsö pillanatot, amikor beleültem a sajátunkba. Hihetetlen kényelem; 120-as Skodából (tanulóautónak vettük) ki, Fiatba be, és elindultam vele. Nem értettem, hogy mi ebben az 1.6-os, 104 lóerö, ha úgy megy, mint a skodám. Hiába tapostam padlóig, nem akart jobban menni, föleg hogy 3000 fölé nem igen pörgettem, mert hát kezdö jogsi, új autó... Na aztán mikor elöször megéreztem az erejét egy városi elözésben! Tovább kellett állnom a gázon... Azt hittem elájulok. Sosem éreztem addig még ilyent, úgy remegett utána a lábam, hogy hihetetlen! Ez volt 3 éve. Mostanra már úgy vagyok vele, hogy nincs gond az elözésekkel, ha megvan a megfelelö fokozat, mert 2500-as fordulat alatt beteg pónik köhécselnek (szó szerint csúnya hangja van alacson fordulaton), utána magukhoz térnek és 3500-nál észbe kapnak, hogy ideje lenne alkotni is valamit, 4500-nál pedig az autó úgy tesz, mint akit úgy Istenesen hátbarúg egy telivér, és onnantól 7000-ig nincs megállás (igen igen, kérem, tiltásig húz). Van úgy, hogy egy döcögös tempóból (kb 20-30-ról) akarok kilöni, egyesbe kell visszatennem (amit akadás és fájdalmas hangok nélkül megtesz, ellentétben sok más német autóval) mert a kettes 50-nél kezd el csak durvulni. Elég fura, de meg lehet szokni. Motorikusan tehát ilyen, baja a motornak eddig -lekopogom- semmi. A legnagyobb nyügje az autónak a futómüve. Bár lassacskán már minden alkatrész ki lesz benne elöl cserélve, most mintha megint elkezdett volna kotyogni valami. Annak ellenére teszi ezt, hogy szerintem különdíjat nyerhetnék kátyú-kikerülés technikából, ráadásul a kifejezetten rossz minöségü utakat (utak?) inkább elkerülöm, nem érdekel, hogy hatszor akkora kerülö, akkor sem megyek arra, csak hogy ne fájjon neki, no meg a pénztárcánknak Magyarországon tenni a dolgát. A fékek szuperek, viszont hiányzik az ABS, ráadásul elkövettem azt a hibát, hogy olcsóbb fékbetétet tetettem bele, így két komoly fékezés után szabályosan füstölnek a betétek. Izgalmas, de mondanom sem kell, hogy elég veszélyes, márcsak azért is, mert ilyenkor fékerö a fele az elvártnak. Olcsó húsnak híg a leve. Tavaszra tervezem a tárcsák és a betétek cseréjét.
- Na ez időközben megtörtént, gyári tárcsákat és betéteket tetettem bele, azóta széles a mosoly! A futóműprobléma akkor orvosolva lett, bal oldali lengőkar csuklói mentek szét, akkor komplett csere, viszont azóta (eltelt egy bő fél év) ugyanezen az oldalon a lengőkarnak a belső szilentjei kimásztak a helyükről. Eredmény: Ismételt kotyogás, kopogás. Csere. Azóta szuper. -
A klíma úgy legyengíti az autót, hogy utálom használni. Fogyasztásban az 5.5(!) -töl a 10 literig elképzelhetö minden. Lábfüggö. Nálam általában 8 liter körül eszik (télen 9-10), pedig ebben benne van egyszer-kétszer a "megmutatom a pirosnál az audisnak" kategória is. De ez tényleg csak egyszer-kétszer. Az 5.5-ös rekord egy téli adat, autópályán Ausztria alpesi útjairól, a legnagyobb fagyban Budapestig, telepakolva, tojással a gázpedál alatt, 110-es tempónál. Azóta hiszek a csodákban.
Elektronikával semmi gond, apró mechanikai hibák elöfordultak, de házilag orvosolhatóak. Édesanyám és én használjuk, nagyon a szívünkhöz nőtt. És akkor még nem beszéltem a külsöröl... Na és a belsö kialakításról ódákat lehetne zengeni. Aki eddig beleült, csak pozitív élménnyel szállt ki. Mai napig megbámulják az emberek, bár mostanra már inkább egyenértékűnek érzem magam a forgalomban résztvevők között. De van egy karaktere. Hiába na... Olasz autó = életérzés. De hogy a következö autónk valószínüleg nem olasz lesz, az 99%. Miért? Mert van egy olyan érzésem, hogy még egy ilyen precíz, megbízható (egyszer sem hagyott cserben) és emiatt szerethetö olasz autót, mint a brava/bravo, nem nagyon fogunk látni megjelenni a piacon egyhamar, de öszintén kívánom, hogy ne legyen igazam! Grande Punto; benned van minden reményem...

Hibalista

- Lengökar mindkét oldalon (bal oldalon immáron másodjára), Kormányösszekötö, (Budapest Forever), csomagtartó zár (olajozás helyre hozta), a belsö kilincsekröl lekopott a festék (típushiba), jobb elsö tompított izzónak eltört a rögzítö fém pántja, de házilag megoldottam. Borzasztóan párásodott - pollenszür? csere, azóta rendben van. Motornyeszergés: ékszíjfeszítö görgök kicserélve.

Ide hordtam szervizbe

XVI. Fiat Best - korrektek, ami ritka egy szervízes csapattól. Árban kicsit többet kell számolni, de megéri, mert úgy tűnik, hogy jól dolgoznak. Végre egy olyan banda, ahol nem az az elsö szó, hogy csere. Tényleg meg vagyok velük elégedve. Most nyáron viszont roppantul nehezen kaptam tőlük időpontot, de így is korrektül megcsinálták. Nem csodálom, hogy telítve vannak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Skoda Forman Következő autója? Mazda 6, vagy Isuzu motoros valami...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)