A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 2.0 HGT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez nem az a 20v :)

Szöveges ítélet

Ha nem érdekel a szentimentális rész, tekerj lejjebb :)

A történet a szokásos módon kezdődött, adott egy idősebb fiútestvér, aki napokon, éjszakákon át szerelte/bütykölte az autóit és én bilin dobolós koromban, ahogy tátott szájjal ehhez végig asszisztáltam, egyenes utat jelentett a fertőzöttség felé. Most, hogy a korképet felvázoltam, az elején le kell szögeznem, hogy mint minden rendes autóbuzi, akármilyen márkától, akármilyen autót elismerek, ha tetszik. Egyszerűen nekem az olaszokat dobta a gép. Számomra például egy E30 BMW csak egy autó és nem mozgat meg bennem semmit, de ez valószínűleg egy E30 fanra fordítottan ugyanígy igaz.

A 2000-es évek elején, mikor már nagyon vágytam a jogosítványt, de még nem voltam elég idős hozzá, a volánbuszmegállótól a házunkig néha megengedték szüleim, hogy a kertek alatt (kb. kevesebb, mint 1km, nulla forgalommal) vezethessem anyám 1.4-es Seat Cordobáját. Ezzel az autóval valahogy sosem sikerült az elején rendesen kuplungolni, már kezdtem elkeseredni, hogy ez nekem nem fog menni, míg egyszer valami oknál fogva, hozzánk került 1 hétre bátyám frissen, Svájcból behozott HGT Bravója. Vezethettem egy parkolóban és mintha rám szabták volna, egyből ment minden, ahogy kell az első másodperctől. Szerelem első látásra. Ez az autó végül nagyon sok mindenen átment, került bele egy 20v Turbo motor, padon mérve volt 352 lóerő, de ez egy külön történet. Eldöntöttem, hogy nekem, ha törik, ha szakad, kell egy gyári szép állapotú HGT egyszer. Idő közben eljutottam arra a szintre, hogy fenn tudjak tartani egy autót, megvettem életem első autóját, egy romhalmaz 1.6-os Bravot. Imádtam, sosem hagyott cserben, nagyon fájt mikor eladtam, de ez szintén egy másik történet és azért adtam el, hogy végre megszerezhessem azt, amire évek óta vágytam. Éjjel – nappal bújtam a hirdetéseket mivel amúgy sem egy sűrűn előforduló típusról beszélünk, a maradékot pedig leamortizálták, vagy elcsúfították és „szakszerűen” tunningolták.


Az autóról:
Felrakták a hirdetést csütörtökön , képek alapján jónak tűnt: gyári HGT felnik, no bojler, no koppány kipuff - el sem hiszem - irány megnézni. Svájcból 2004-ben behozott autó, azóta egy tulaja volt, belseje patika, órájában 108,000 Km (hehe), kívül 1-2 kisebb esztétikai hiba, de sosem volt komolyabban törve, próbaúton minden rendben, 96-os és megvan mind a három gyári kulcs plusz a két Fiat code kártya… JACKPOT. Szombaton foglalóztam is le.
Az 1.6-os Bravo után ez teljesen más világ, sokkal masszívabb és komolyabb az egész autó, semmi nem zörög benne, de lehet, hogy ez a vidéki előéletének tudható be.


Futómű/Fék:
Más a futóműve, mint a „mezei” Bravoknak, szélesebb, masszívabb, létezik belőle gyárilag sport pack-os is, más toronycsapággyal és másfél centivel lejjebb ül, mint a normál HGT-k. Elől- hátul tárcsafék, a méretükről csak annyit, hogy a 190 lovas 16v turbo Coupékon ugyanez a fékrendszer van. Összességében elmondható, hogy gyárilag elég jó, de nem egy time attack gép, na. Ezért az egyetlen módosítás, amit tőlem kapott, az egy állítható KW V1 futómű + grafitszürke 16-os coupé turbo felnik. Azóta mindenhol derékszögben kanyarodok: D ( Persze tudom, pályázni a hátsókerék az igazi, de nekem ez is tetszik. ) A kormány elég direkt, viszont a gép fordulóköre kb. 360 kilométer..horror.


Motor/Erőátvitel:
Szívó 2 liter, 5 henger 20 szelep, változó szelepvezérlés a szívó oldalon, hengerenkénti befecskendezés, hengerenkénti trafós gyújtás = Mennyország. A hangja semmihez sem fogható, néhány Audis, Volvo-s kolléga tudja, miről beszélek. Mély, darálós hörgés, mindez gyári kipufogó rendszerrel. Ez a szívó 5 hengeres nem a lóerőre és pörgősségre (7200-nál tílt) lett kihegyezve, hanem a nyomatékra: 147 le/ 190 Nm. Ez nem arra van, hogy lámpától lámpáig legyorsulj egy tudom is én mit, ez arra van, hogy mész a szerpentinen , visszarakod egyet, padló és hallgatod, ahogy hörög az 5 henger és a motor repít nyomatékból. Ez dolce vita. Fogyasztása annyira nem érdekel, nem azért vettem, hogy azt számolgassam. Óvatosan mész: kevesebbet eszik, nyomod neki: zabál, ilyen egyszerű a képlet. (Nem lehet megállni, hogy ne nyomd amúgy sem.)
A váltó áttételezése elég jó, rugalmas az autó és végsebességre is elég jól megy, a 240-ig skálázott órát kiakasztja, a valóságban, szerintem 215-220 körül lehet a vége. A kuplung hidraulikus, vaj puha és jól érezhető a fogáspontja. ( ld. bevezető szösszenet :) ) A váltókar bowdenes, ezért nincs a rudazatosokra jellemző kopásból fakadó lötyögés. Vagy még az enyém nincs elkopva, majd kiderül.


Kasztni:
A Bravo-k nem rohadnak, hacsak nem voltak fossá törve, vagy nem álltak térdig érő vízben évekig, vagy nem Osztrákiából hozták be őket, ahol nagyon szeretnek sózni. A forma kifejezetten időtálló, szemből szerintem olyan, mint egy varacskos disznó, a tükrökben mai napig tudok a szélesedő övvonalban gyönyörködni, vagy csak hazafele nézegetni a garázsban 1 percig. A HGT-nek saját első lökhárítója van, sárvédője, küszöb toldatja és hátsó szárnya a csomagtér ajtón, ami nem ragasztott és gyárilag fúrt a hátsó üveg, tehát ha HGT-t látsz hátsó szárny nélkül, sima ablakkal, 99% hogy törve volt. Van egy nagy motortakaró burkolat alatta, ami rohadt drága, és folyamatosan leér mindenhol.


Hibák:
Ennek a motornak nagyon nincs típus hibája, talán csak annyi, hogy a középső hengernél, szeret megfáradni a szelepfedél tömítés a hőtől és akkor megtölti szépen olajjal a gyertyafészket. Én 10 ezrenként márkás 10w-60-as olajat rakok bele, ezt megteszed, a világból kivisz. Eddig én csak kopó cuccokat cseréltem, mióta nálam van. Ja, még annyi, hogy a vezérmű szíj csere 2 módon oldható meg, vagy motor ki, vagy megdöntik oldalra (profibbak), ezért elég drága mulatság is lehet belőle. Málló kilincs.


Összegzés:
Imádom, garázsban tartom havi 20 ruppóért 17 éves kora ellenére. Megpróbálom sokáig megtartani, most egy 20v Turbo Coupéra fenem a fogam, vagy esetleg S2-es Audira.

Hibalista

- Lengőkar szilentek, gátlók, stabilizátor karok elöl, szelepfedél tömítés. Kilincs mállás bravo betegség.

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 108000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Bravo 1.6 Következő autója? Coupé Turbo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)