Drága szeretett Gömböcöm, brühühü!
Szöveges ítélet
1997-ben vettem Gömböcöt. Életem első új autója volt, így elfogult is voltam, meg boldog is. Mindenki lenézett mert a FIAT nem megbízható - hát nem mindegyik. Sokat autózom, sokszor csurig megpakolva, úgyhogy fontos volt a kényelem és a dinamika is. Az első pár ezer km. nagy csalódás volt. De úgy 10.000 körül megjött az ereje (méghogy nem kell bejáratni!!!)
aztán simán legyorsultam 10-20 le-vel erősebb ellenfeleket is.
Nagyon vigyáztam rá, mármint a legjobb olajat, alkatrészeket vettem bele, ezt meg is hálálta. Átlagban 120-140-el jártam vele, mert az idő pénz, és mert mindkettőből kevés van. Így jöttem ki 7,5 l körül, ami szerintem nem rossz. Az egész család nagyon szerette, elfértünk, soha nem hagyott cserben és szép volt. Hogy ámuljanak a VW fanoknak elmondanám 250.000 km alatt nem rohadt a kasztni sehol, 60.000-ként cseréltem fékbetéteket/pofákat, összesen 2 izzó égett ki magától, a gyári kipufogó 180.000-ig bírta, 2 hetente mostam nagynyomásúval a motorját gond nélkül, és először 240.000-nél kellett kuplungtárcsát cserélni. Egyszóval életem egyik legjobb döntése volt.
Hogy valami rosszat is mondjak: Piszkosul alacsony az alja, ami sokszor felütött a rossz utakon. Az S verzió nagyon puritán, igaz, így nincs minek elromlani, de egy idő után fárasztó, kellemetlen. Elég korán elkezdtek zörögni a műanyagok, bár nem volt hangos, azért mégis zavart. A hátsó ajtó gázteleszkópja hamar elfáradt, és az első talpas csapszeget csak a lengőkarral egyben adják (az utángy. amúgy nem volt drága kb. 6-7 e Ft.). Szerelni valóm végülis akadt, de ez sosem az autó hibájából volt (ezért nem is soroltam a hibalistába). Egyzer egy bazi kő eltörte a karterben lévő olajszipóka csövet, akkor a motort meg kellett bontani - akkor már S.K. - így tudom, hogy belül az alkatrészek kb. fele made in germany.
Végül annyit, hogy lelkesedésemben 3 ismerős vett bravat ebből kettő jól, egy rosszul járt vele. Mindenesetre én csak könnyes szemmel tudtam rá gondolni. mikor a -10 fokban nem indult a 2 hónapos Mercedes Vito-m.
(Ja és kifejezetten az extrák hiánya miatt adtam el, meg sajnáltam minden nap csurig telepakolni.)
Hibalista
- A szerelő az első szervíznél eltörte a légszűrő házát.
- Hátső kerékdob csere, mert berágott a csavar.
- Első kerékcsapágy 40.000 -nél (az SKF-et aztán soha többet)
- A szervízben letépték a gyertyakábelt - azt mondta elért!
- 140.000-nél megállt az ablaktörlő - kupica zsír segített.
- 70 - 80.000-ként lengőkarcsere a "király" utak miatt.
- kipufogó csere 3x
Ide hordtam szervizbe
Debrecenben vettem az AutóMérynél akkor úgy gondoltam tisztességes oda is vinni. Ma már nem.
1 sztori a sokból:
bejelentekés telefonon de. 9.30-ra
megérkezés 9.31 -kor, mivel késtem egy kocsi beugrott elém, sebaj. Mondták egyek addig, ettem, ittam. 11.30 -kor szóltam, legalább kezdjék már el az olajcserét. 12.00-kor elkezdték. 15.00-ig néztem, ahogy a szerelőm még négy másik "sűrgős" esetet gyógyít. Kb fél óra múlva kicseréltem a gyertyákat, felraktam a kereket és becsavartam az olajszűrőt- szóltam, hogy mostmár leereszthetik. (azt csak szakember végezheti) Nem szidtak le hogy mit piszkálok. kb 16.30 fele kiadták a számlát (17-ig voltak nyitva) - "boldogan" távoztam.
Akkormár sejtettem ez nem normális.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Aztán elvittem Miskolcra ahol nem akartak beengedni a szervízbe. (Én vittem az összes anyagot, gondoltam megnézem beleteszik-e, hisz annyi rosszat hall az ember.)
Nem részletezem, van oka.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 250000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galant 1984 | Következő autója? | Mercedes Vito thgk. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
