A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cégesnek jó volt, sajátnak nem kéne

Szöveges ítélet

Cégautóm volt. Tehát mindennapi kapcsolat volt. 3 évesen kaptam meg, de a későbbi Astrámhoz képest amit 11 évesen vettem, hát... Azt kell mondjam az tartósabb konstrukció.
Az Astrán csodálkoztam, hogy ott minden elektromos dolog (ablak, tükör, aklaktörlő stb.) tökéletesen működik.
Itt? Rossz hátsó ablaktörlő, zörgő fűtés motor, jobb elektromos ablak éppen felhúzza magát. Tehát Fiat... rögtön éreztem. Reggelente másodjára indult sokszor. Hát nem lopta be a szívembe magát annyira, mint egy korábbi cégautóm egy kis Clio.
Nem baj, mondtam. Olasz, van lelke, van ereje! 16 szelep - lehet pörgetni - gondoltam. Lehet is meg nem is. Hely kell hozzá.
A motor szép hangú, de a nyomaték, a vonóerő csak magas fordulaton áll rendelkezésre. És az olaszok erre tettek mellé egy hosszú áttételű váltót. Gondolom fogyasztás csökkentés végett. Nincs is ezzel gond, de a 90 lóerős C18NZ motoros régi Astrám sokkal jobban nyomott az ülésbe alacsony forulaton. A Brava-nál 3500 vagy inkább 4000 nél van a váltás. Onnantól nagyon megindul kb. 6500-ig.
Első vidéki utamon nagyon kíváncsi voltam a teljesítményére. Előzgetni akartam. 5-ből 4-be húztam vissza 90-100-as tempóknál és úgy próbáltam mindig "kiugrani" az előttem lévő mögül. Szinte SEMMI nem történt.
-Ez a 1,6 16V? Kérdeztem magamban. Borzasztó. Városban (Bp-en használtam 90%-ban az autót) a 3. fokozat is hosszú. Hűvösvölgyi út - szép emelkedők Pesthidegkút felé - 3. fokozatban csak 70-80 körül talált magára az autó. 50-et betartva vagy 2-es fokozatban üvölt a gép kicsit, vagy 3. fokozatban vánszorog (gázpedál mozdulatra alig történt valami 70-ig ugye).
120 km/h-nál amúgy pont 3000 a fordulat ötösben (140/3500; 160/4000; 180/4500; 200/5000) az ÓRA szerint.
Végsebessége 196-198 körül alakult többször is, egyszer 201 volt talán :) erős hátszélben az M3 autópályán. Óra szerint.

3 hónap együttlét után viszont egyet gondoltam, és 100 km/h-nál 3. fokozatot kapcsoltam 5-ből... Na azt a hátbavágást! Ez kell neki?!? Harmadik száznál? Hát igen! És vígan húzott 140-ig. Teljesen üzemszerűen a motorkarakterisztikát és a hosszú váltóáttételt összevetve EZ AZ ÜZEMSZERŰ HASZNÁLATA. Innentől előzéskor mindig 3.-ba kapcsoltam és onnantól repült (a korábbiakhoz képest) a kocsi.
Alapvetően a technikát kímélő ember vagyok (gépészmérnök ráadásul), de szeretek sportosan is vezetni. Hát itt mivel céges kocsi volt, a sportos vezetés győzött a kímélet felett.
DE CSAK EGYENESBEN. A futómű borzasztó puha és billegős volt. Nyílván a fáradtabb lengéscsillapítóknak is köszönhetően, de tényleg nem volt élvezet kanyarodni.
A kormány nagyon rásegített volt. Mintha gumialkatrészek lettek volna a kormánykerés és a kerekek között. Pontos kormányzást csak hírből ismerte. Salgótarján felé vitt utam egyszer és valami kis szerpentint találtam. Hát egy fehér Astra ott volt a se***be, nem bírtam lerázni a kanyarok miatt, sőt, inkább feltartottam...
A váltó és a tengelykapcsoló páros viszont *-os 5-öst érdemelt. Finom váltások, könnyű kapcsolási utak, vajpuha pedál és erőátvitel. A tengelykapcsolóra szinte oda sem kellett figyelni.

A gyári hifi erősen közepes kategória. Vagy inkább alatta.
Ülések kicsit kényelmetlenek. A műszerfal már a kerek órás (korábban félkör szerűek voltak) este szépen zölden világított piros mutatókkal.
A belső kilics szintén mállott.

A vizsgája 3 évesen és 60000-es szervize 140.000-be került (új hátsó ablaktörlő motorral együtt) Szerintem drága...

Fogyasztás Bp: 10 liter. Vidék sok autópályával 7 liter. Ez szerintem nem rossz.

Magamnak soha nem vennék. Cégautónak elment. A színe porosan jobb volt, mint megmosva! Valami nagyon halvány kék metál volt. A por elvitte a színt a szürkébb metál felé :)

Hibalista

- Hátsó ablaktörő motor hol ment, hol nem ment. Aztán már csak nem ment.
-
- Váltó v. diffi sírt motorféknél - rá lett hagyva.
-
- Málló kilincsek - rá lett hagyva.
-
- Csapágyas szellőzőmotor - rá lett hagyva.
-
- 65000 km-nél szétment első lökésgátlók.

Ide hordtam szervizbe

Bp. A főnököm ismerőséhez kellett hordani, de így is le lett húzva a cég. :)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Clio 1.2 Következő autója? Opel Astra 1.8i CD
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)