Brava - "La Passione Ci Guida"
Szöveges ítélet
Nem túl rég, kb 5 hónapja vettem a kocsit, azóta beletettem jó sokat, de eddig csak jó tapasztalatom van róla. Szeretem, mert szép, kényelmes, egyéniségnek érzem, meg nem is megy rosszul, és fenn bírom tartani. Ja, és még nem maradtam vele úton. Mikor megvettem szűrők + olajcsere, de ez természetes ha az ember használt autót vesz.
Motorikusan szerintem elég az 1.2 kifejezetten dinamikusan mozgatja a karosszériát kis fogyasztás mellett. Nem egy versenyautó szériaállapotban, de kielégítő.
Kívülről az autó sportos, a hátulja nekem kitűnik a többi kocsi közül.
Belülről elég tágas.Elöl fejedelmi a tér,hátul pedig átlagosnak mondható.Az ülések nagyon kényelmesek és az oldaltartásuk is nagyon jó.Minden könnyen kezelhető és elérhető.A csomagtartó 380 literes,ami megfelelő ebben a kategóriában.
A frissítés előtti Bravákról több negatívumot is hallottam (málik a kilincs, rossz minőségű belső műanyagok stb.), azonban bizton állíthatom, hogy az utolsó szériás autók nem szenvednek ilyen gyermekbetegségeben.
Mindent összevetve nagyon jó kis gép ez, és csak ajánlani tudom mindenkinek.Nem válok meg tőle egy jó darabig.
Egy év és 24e km után még mindig csak ajánlani tudom!
Az idegesít a legjobban, amikor valakinek megmondom, hogy milyen kocsim van egyből azzal jön, hogy szar FIAT! Én meg: anyádat, akkor vegyél NÉPAUTÓT!!!
Vásárlás előtt állóknak:
Az 1,4-esek közel annyit fogyasztanak mint az 1,6-osok, ezért inkább az utóbbit érdemes venni, meg még amit megemlítenék, hogy az 1,4-es motort a facelift után az 1,2-es váltotta, mivel nem épp a legjobb konstrukció.
A motorban a vezérműtengélynél az olaj fúvókái túl kicsik és ha nem a gyárilag előírt olaj (Selénia Performer 5W-40) kerül bele, nagy valószínűséggel előbb vagy utóbb eldugulhatnak és ez a vezérműtengely tönkremeneteléhez vezethet. Ennek következtében ismeretlen előéletű 1,4-est nem érdemes venni!
Fontos még, hogy vezérműszíjat és görgőket 60e km után cserélni kell. A gyári előírást senki se próbálja meg teljesíteni (120.000 km), mert több szakadás volt 60-70e km környékén, amiről hallottam. Állítólag a későbbi kezelési útmutatót is ami a 120.000 km-t tartalmazta, javították. Vásárlás után mindenképp érdemes cserélni, hacsak nem biztos forrásból származik az autó.
Ami még a leendő vagy már tulajoknak jól jöhet, az a fiatbravo.hu oldal tipp/tanács fóruma: www.fiatbravo.hu. A tagok rengeteg felhalmozott információhoz juthatnak és a tapsztaltabb tulajok sok segítséget tudnak nyújtani. Vásárlás előtt is érdemes ránézni a fórumra, mert egy sima regisztrációval be lehet jelentkezni és lehet érdeklődni, hogy még mire érdemes figyelni vásárlás előtt.
Hibalista
- - jobb oldali tompított izzó kiégett
- - bal hátsó lengéscsillapító elengedte az olajat (magyar utak)
- - ezenkívül csak a kötelező szervíz
Ide hordtam szervizbe
FIAT márkaszervíz Békéscsaba
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 97539 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29318 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | uno 1.0 1991 | Következő autója? | FIAT Bravo II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
