Bagolyka
Szöveges ítélet
Ajánlom e sorokart az anti olasz autó hívőknek tanulságul, remélve, hogy elolvasva kicsit több bizalommal fordulnak az olasz autóipar termékei felé.
7 év és 150.000 km után megváltam a drága kis autómtól. Az eredeti írást még a Népítélet rovat indulásaskor írtam (2005-03-03), akkor még 90000 km volt az autóban. Most hogy ez a pillanat is eljött befejezem és kiegészítem azt. Hosszú idő ez, akár egy kapcsolatban vagy egy munkahelyen is. Ennyi idő alatt teljes értékű családtaggá válik az autó. Igazán nem lehet rá panaszom, nagyon megbízhatóan szolgált. Ezt nem utólagos dicshimnusz gyanánt írom le, hanem tényleg így gondolom. A kis odafigyelésért cserébe ez az autó pusztán egyetlen egy alkalommal gyengélkedett menet közben, de akkor sem lett mozgásképtelen. Ennek oka egy elöregedett gyújtókábel volt 130 ezer km után. Ez szerintem nagyon-nagyon jó arány egy napi használatú, az utóbbi 3 évet és bő 60 ezer kilométert főleg a budapesti utakon és dugókban esőben, hóban, kánikulában tette meg. Igaz, ez nem ér fel egy norvégiai vagy a Párizs-Dakar rally intenzív terhelésével, de nem is elhanyagolható mértékű igénybevételt jelent a gépkocsiknak.
Autóm egy FIAT Bravo 1.2 SX, az alap SX felszereltséggel. Ez egy egyszerü tömegautó jó motorral, tágas, szép kasznival. Kéretik ennek megfelelöen hozzá közelíteni. Némi dafigyeléssel és megfelelő gondozással mindazt tudja mint a kategóriájában legjobbnak titulált tipusok.
Próbálok objektív lenni, de nem lesz könnyü:-) Én a gyönyörü 3 ajtós formájába szerettem bele. Különösen a hátsó sárvédöborítás domborítása és a hátsó lámpatestek tetszettek és tetszenek ma is. Amikor megvettem életem
első új autóját (a sorban a negyedik volt), fontos szempont volt az alacsony ár és az alacsony üzemeltetési költség, fontosabb mint a dinamika, ezért lett "small block"-kal (1.2-essel) vásárolva. Kicsit féltem mire lesz képes az 1010 kg-os üres tömeggel, de kellemesen csalódtam.
Kezdjük belül, mivel az ember legtöbbet innen látja az autóját.
Első traktus:
A 3 ajtós karosszériában elől fejedelmi a helykínálat. A beülés könnyű a hatalmas oldalajtókon keresztül. Az elsű ülések nagyon kényelmesek a passzív deréktámaszuknak, hosszú üléslapjuknak (elöl 544 mm, hátul 470 mm) és a magas háttálmáknak köszönhetően. Az fotelek tömete közepesen puha, az oldaltartásuk nem sok, húzósabb kanyarban lehet kapaszkodni a kormányban, vagy az utasoknak a majrévasban:-) A vezetőülés szivacsa az én karcsú 115-125 kilóm alatt a hetedik évben már kissé kiült, de a szövet nem kopott meg, nem szakadt, dörzsölödött el a comb és váll kiképzésnél és a varrása sem szakadt ki. A lábtér tágas, én a 180 cm-mel, ha teljesen hátratolom az ülést, már csak spiccelve érem el a pedálokat. A középkonzolnak és a keskeny "kardánboxnak" köszönhetöen remekül lehet az elsö üléseken terpeszkedni, nem nyomja a térdet a középkonzol és a bal lábnak is van támasztéka. Ami nem igazán jó, hogy a kormányt csak sugár irányban lehet állítani, tengelyirányban nem. Így kicsit játszani kell a megfelelö kéz-láb távolság beállításával, de nem lehetetlen. Az ülésmagasság teleszkópos állítású, én a motoros állításon kívül nem láttam még ennyire jó megoldást (persze lehet hogy van). Tág határok között müködik és könnyedén megemeli a 100 kg feletti emberkét is az ülésben ülve:) A fejtér (elöl/hátul) 992/968 mm), bár a kocsi nem magas építésü (szerencsére), megfelelöen tágas. A mai trendeknek nem épp megfelelö, közel a merölegeshez állított háttámlával és teljesen megemelt üléslapnál is van kb. 10 cm hely a fejem felett. Ha az ülés teljesen le van engedve, akkor valóban böséges a fejtér. Az autó külsö szélessége tükrök nélkül 1755 mm. Ez nem kevés, föleg nem 1995-ben. A vállaknál mért belsö szélessége a Brava/o/Marea-nak óriási a maga 146 cm-vel ( (elöl/hátul) 1463/1462 mm), és nemcsak az alsó közép kategóriában. Vessenek keresztre égessenek el, de azóta van összehasonlítási alapom a 2001-es dupla ovál lámpás E Mercivel és ugyanezen évjárat 540i-jével, és az sem tágasabb semmivel az első ülések tájékán. Más a komfort(érzet), de nem tágasabb. Jól megtermett legények is nyugodtan beülhetnek, akár télikabátban is az elsö ülésekre, akkor sem fog összeérni a válluk. Bár régóta figyelem, de a verőlegények az előbb említettekkel ellentétben nem nagyon kedvelik ezt a tipust. Szerencsére.
A müszerfal:
Hagyományos négy körórás müszeregységgel (a facelift elötti félköríves órák szerntem szebbek voltak). A formák szépen íveltek, érzödik az olasz eredet. Felül sötétszürke puha müanyag borítást kapott, enyhén rücskös kivitelben. Ez kicsit nehezíti a tisztántartást, de nem jelent igazán nagy gondot. Alul kemény, de szürkés-kék színü borítást kapott, ami karcolódásra hajlamos. Az ergonómiára nem panaszkodom. A kapcsolók éjjel megvilágítottak, könnyen megtalálhatók. A belső kilincs és a szellöző rostélyok tekerői gumírozottak, hét év haszálat után sem kopottak. A középkonzol osztása jó, kellöen magasan vannak a rádió vmint a szellözés-szabályozás gombjai, tekeröi. Minden rendeltetésszerüen müködik, nincsennek ki/bekapcsolhattatlan tartozékok. Az olasz autók oly sokat szidott elektronikai problémái (ha voltak) ebben a típusban már nem igazán jelentkeznek. Nálam az üzemanyagszintmérö is korrektül müködik, erre viszont néhányan panaszkodnak. Hozzáteszem a kocsiban minden a gyári állapot szerint van, sem én sem más guruk, sem márkaszervíz mást be nem szerelt. Hét év és 150 ezer km alatt a 4 tompított fényszóró izzót, és két hátsólámpa izzót (a hatból!) kellett cserélnem. A szellözés hatékony, a légrostélyok gumírozott tekerökkel állíthatók, nem törékenyek. A szellöztetömotor 4. fokozatban már elég hangos, cserében orkánerejü légáramlatot generál.
Hátsó traktus:
Kicsit körülményes a beszállás hátra. Az üléstámla elörebukik és az ülés elörecsúszik, de így is elég nehézkes a beszállás. Visszahajtás után az ülés beáll a kiindulási helyzetébe. A hátsó lábtér kicsi. "Magam mögé beülve" összezárt térdekkel már az els? üléstámlát érik a térdeim. A szélesség ugyan itt is megfelelö (ugyanúgy 146 cm), de a közepesen magas a
padló merevítés miatt csak 2 embernek kényelmes az utazás rövid ill. közepes távokon. Ezt a középsö medenceöv is csak támogatja. Az üléstámlába süllyeszthetö fejtámlából viszont van három, ha mégis hárman szuszakolódnának be hátra. A fejtér itt - hiába alig tér el az elsö és a hátsó mért adat - nem igazán tágas, az én fejem búbja már el-el éri a kárpitot. Van hátsó fütés/szellőzés kivezetés a "kardánbox" oldalán, de nem szabályozható. Azt kapod, amit elöl beállítottak. A hátsó üléstámláknál van egy keresztmerevítés, ami a kvázi toronymerevítőként a karosszéria merevségét szolgálja. Ennek néha kotyogó hangja van teljesen zárt reteszelésnél is. Ezt vagy állítással, vagy - jófajta magyar módival - szigetelőszalag felaplikálásával lehet orvosolni.
Csomagtér:
Kicsi, mindössze 290 liter (meg nem mondom milyen szabvánnyal mérve). A hátsó ülések 2/3 - 1/3 arányú lehajtogatásával 1000 liternél kicsivel nagyobb teljesen sík rakodóterületet kapunk. Viszont ilyenkor a hátsó fejtámlákat ki kell emelni, ami egyszerü müvelet, de utána nincs fix helye, ahová eltehetnénk. A csomagtér teljesen kárpitozott, csak mankókereket tartalmaz és a különbözü 12V-os dugaljaknak is hiányát szenvedi (nekem soha nem volt még rá szükségem). A kerékdobok közötti távolság (azaz a legeskenyebb rész) nagy, 106 cm, ugyanannyi mint az csomagtérnyillás szélessége. Hossza alul 60 pár centiméter. "Okosan" pakkolva elfér négy ember cucca a kalaptartó alatt is.
Egyéb rakodási lehetöségek:
Hát, pohártartók azok nincsenek. Szerencsére. Van ugyan egy pohártartó szerü kezdemény a kesztyütartó lenyitott ajtaján, de az max álló helyzetben használható, ha közben nem billeg a kocsiszekrény:-) A kesztyütartó közepes méretü, nem osztott, pláne nem hütött. A menetokmányokat, térképeket, gépkönyvet, papírzsepit és egy kis látcsövet épp elnyeli. A 3 ajtósban a térképzseb szinte teljesen végigfut az ajtó belsején, ide lehet bőven rámolni, itt elfér akár a literes üdítöspalackok sora is, Asimov összes, stb. Zseb sajna nincs az els? ülések háttámláin, a Brava-nál Marea-nál van.
Audio:
Nem vagyok vájtfülü, nem egy szuper valami, nekem megfelel. A gyári Grundig magnósrádiók szépen illeszkednek a müszerfal képébe, és nem hallottam, hogy kedvelnék a tolvajok körében. Cserében a szintén gyári Nokia papírmembrános hangszórókkal nem szól sem jól, sem szépen. Utóbbiakat érdemes lecserélni. Az alap rádió is 6 hangszórót vezérel, hátul viszont csak a kábelezés van kiépítve, a hangszórókat magunknak kell beszereznünk.
Kárpitok:
Az ülések kárpitozása szerintem jó, nekem tetszik a kékes/mintás kárpitozás, otthonosabbá teszi a belteret. A jobbféle Marea-kban és Brava-kban nagyon szép világos belsőkkel is találkozhatunk néha. Az anyagok idötállóak. Nem foszlanak sem a varrások, sem az anyag. Az oldalajtók belül szinte teljesen szövetkárpitozásúak, ami igen kellemessé, barátságossá teszi a benttartózkodást.
Hamár kárpitok, akkor zörgések. Hidegben az én autómban zörögnek. Nem is igazán az ajtóké, inkább a müszerfal, főként a rádió. Amikor a kocsi átmelegedett és nem a régi kockaköves Bartók Béla, vagy a Dózsa György úton kocsikázunk, akkor elcsendesedik a belsö tér is. Gondolom ez is orvosolható lenne egy szétszerel, majd összeszerel m?velet sorral. Mindig tervezgettem, hogy nekiállok kiszedni a rádiót és megnézem mit lehet tenni az ügy érdekében, de erre soha nem került sor. A fejtámla "tele" és sajnos nem billenthetö, pláne nem aktív.
Karosszéria:
Szerintem gyönyörü. A kocsi orra igen meredek, a gépháztetö és a szélvédö majdnem 180 fokot zár egymással. A kilátás is jó bentröl, nem bunkerszerü az utaskabin, viszont az A oszlopok vastagok, sokat kitakarnak, nem árt "benézni" mögéjük egy-egy balra kanyarodásnál. A "villanyos" tükrök elég nagyok, kicsit holtteresek, nem aszferikusak. A szélzaj nem jelentös autópályán sem. Nagy tempónál is inkább a motor ill. a kipuffogó hangja dominál. Rozsda a 7 év alatt nem jelentkezett a gyári, nem javított lemezeken. A hátsó kipuffogódob hat évesen 120 ezer km után cserélve lett, majd mielőtt betöltötte a 7. életévét ki kellett cserélni a motor alatti flexibilis csődarabot is. Az illesztések a mai mércéhez mérve szélesek, de egyenletesek. A metál fényezés gyönyörű, nem narancsos, és sok más ezüstmetállal ellentétben nem szürke, hanem csodálatosan kicsit aranylóan csillognak a fémszemcsék a festékben a napsütésben. Ha másért nem, hát már csak ezért is érdemes tisztántartani az autót!
Világítás:
A hátsó gyárilag sötétített lámpatest szerintem gyönyörü (de a Bravák csíklámpái sem maradnak el mögötte dizájnban). Hátul 3+3 izzó adja kör alakban a helyzetjelzö fényt közrefogva az indexek világítótestjét. Azóta minden magára valamit adó márka próbálja elsütni ezt a stíluselemet, szerintem igen kevés sikerrel. Félreértés ne essék nem a Bravo volt ezzel a megoldással a legelső a világon, de a (z egyik) legjobban sikerült biztosan. A tompitott fényszóró bár a fénye homogén és minimális szórt fényt ad, a régi H1-es izzókkal nem igazán hatásos, az országúti fény az jó. A megoldást a Tungsram ill. az Osram +50%-os izzói jelentik, ezzel a tompított is a használhatóság szintjére emelkedik. Barkács hajlamúak a Mareák projektoros fényszóróit tehetik be a gyáriak helyére, ezek kicsit javítanak a helyzeten. Ugyan már irtam, de megismétlem önmagam: nincsennek elektronikai betegségei az autónak világítás terén sem! Nem "eszi" az izzókat, nem világít összevissza, nincsennek kontakthibái sem. Persze ez egy egy tulajdonosnál élő, nem leharcolt, ütött-vágott egyed, de tényleg nem volt vele soha baj a 7 év alatt.
Motor-eröátvitel:
Ezzel elérkeztünk a kocsi lelkéhez. A kis motor (1247ccm, 82 Le, 113 Nm) pörgös, alacsony fordulaton nyomatékszegény. Van akinek ez gondot okoz elindulásnál, de óvatosan felengedve a kuplungot, szépen elindul az, csak tessék kérem gyakorolni:-) 800 és 1500 között halott, 1500 és 3000 között
ébredezik, 4000 fölött erőre kap, ilyenkor (hangsúlyozom!) méretéhez képest igen jól megy. Városban gond és taposás nélkül tartható a forgalom ritmusa. Sőt, mivel a rendszeres budapesti napi közlekedés belőlem is ki-kihozta az "állatot", azt kell mondjam, hogy "brutális" is tud lenni, csak pörgetni kell. Autópályán képes a megengedett sebesség másfélszeresére is. A kétkedöknek mondom, ez inkább idö, mint lejtö kérdése. A sebességmérö a GPS tanúsága szerint ebben a tartományban 6-8 km/h-val mutatt magasabb értéket. Megfelelö gumikkal ez a sebességtartomány sem jelent gondot az irányíthatóság terén. A váltó bowdenes mechanikájú, kicsit hosszú úton, de határozottan ugrik a fokozatokba. Nem igazán enged félrekapcsolni, nem reccsen hátramenet kapcsolásakor sem. Nálam a 2-es fokozat nehezen kacsolható, föleg a téli didergésben, amíg át nem melegszik a váltómü. A hátramenet gyürüs megoldású, a negyedik fokozat mellett található. A fokozatok kiosztása szerintem megfelelöen rövid, ezzel remekül kompenzálták a kis lökettérfogatot. Habár alul nyomatékszegény az eröforrás, de városban minden gond nélkül használható tartós haladásra az 5. fokozat is, nem rángat a motor-eröátvitel egység. Ilyenkor 1400-1500-szor fordul át a fötengely. Természetesen gyorsítani 5-ben 50-röl nyugodtan egyenletesen fog, de olyankor visszakapcsolsz 3.-ba, majd újra fel. Teljesen kipörgetve 3.-ban 150-et mutat a sebességmérö óra, míg 5.-ben 4000-nél 140-et. Én nem vagyok "hajtós" (na ez idő közben azért sokat változott - a szerző), nekem elkelne még egy 6. sebességi fokozat az ötödik után (de tényleg jó lenne - a szerző). A fogyasztás kis odafigyeléssel dízelesen alacsonyan tartható (lásd 5. használata lakotterületen), országúton beéri 4,5-4,8 literrel, autópályatempónál 5,3-5,7, míg városban 5,5-6,2 a
fogyasztás. Közben azért rájöttem, hogy ezek az értékek rosszféle enerdzsi széver gumikkal érhetőek csak el (Michelin Energy és társai). A jóféle, nem enerdzsi széverekkel viszont lehet élvezetesen autózni és meg is lehett velük állni:) A téli városi fogyasztás csillaggarázzsal, -10 fok körüli hidegben kb. 25-30 km-es utakat megtéve megáll 6,5-7 liternél. A taposósabb városi etapok ezt azért 7,5-re is feltornázták. De normális (hangsúlyozom nem nagypapás!) vezetéssel városban tartható a 6.0-6,5 liter 100 kilométerenként. Ezeket az adatokat szintén igazolhatom az eltett benzinszámlákkal, megvan 7 évre visszamenőleg mind. A kis motor hamar bemelegszik, egyáltalán nincsennek hütési problémái sem a nagy nyári pesti dugókban, sem télen a fütéssel. A termosztát nem szorult 7 év alatt cserére.
Futómü:
Erös közepesnek titulálom. A nyomtáv elég széles (elöl/hátul 1437/1441 mm), ez stabil futást tesz lehetövé. A fék legalábbis az én autómon) igen harapós és hatásos. Egyetlen fékbetét cserémkor brembo hornyolt féktárcsákat tettem fel, amihez textar fékbetéteket társítottam. Ezzel egyrészt megmaradt a fék harapóssága, viszont jobban adagolhatóvá vált, kevésbbé volt az a digitáis érzés a használatakor. Elöl a hagyományos McPherson, hátul csatolt lengökaros futómü van, valamint a hátul dobfékek. Ezt nem igazán értettem, de valószínü, hogy a modellpolitika áldozata lett a hátsó tárcsafék. A dobfékeken 150 ezer km alatt nem kellett kicserélni a betéteket. A rugózás közepesen kemény egy személlyel. Terhelve már konfortosabb. Felütést így sem produkált nálam még soha. A gyári lengéscsillapítók nem valami jók, cserébe hamar tönkremennek és lehet, sőt érdemes egy jobb garnitúrába beruházni. 47 ezernél kellett a két jobboldali lengéscsillapítót cserélnem, mert folyatták az olajat. Akkor egy garnitura Sachs Advantage lett beépítve, azóta semmi gond nincs velük.
Amit érdemes tudni/megszívlelni:
Érdemes a FIAT motorokhoz fejlesztett Selénia 20 K motorolajat használni az olajcseréknél. Ennek az olajnak SL ateljesítményszintje, tehát a legkorszerübb olajok közé tartozik. Felesleges magasabb viszkozitási osztályú olajjal kísérletezni, csak pénzkidobás. A 20 ezer km-es csereperiódus átlagos használat mellett ezzel az olajjal tartható. Nagyobb igénybevétel esetén (pl. a sürü városi használat is az) azért célszerü 10-15 ezer kilométerenként elcserélni a kenöanyagot. Érdemes betartani a gyári ajánlásokat a szürök és a folyadékok cseréjénél is, ami 2 év a fékfolyadékok esetén, a hütöközegre 3 év. Gyárilag csak a klímás verziók kaptak pollenszüröt. Ajánlott a klímát nélkülözö autókba is beszerelni egyet, hogy ne szennyezödjenek el a szellözés csövei és a ventillátor.
Vannak bosszantó apróságok, ezek egy része házilag orvosolható:
Az 1.2-es motorok fojtószelepei nagyon érzékenyek a tiszta levegöre. Érdemes jó minöségü szivacsbetétes (20 mikronos) levegöszüröt használni. Még így is elöfordul 20-40 ezer kilométerenként, hogy a Bosch gyártmányú egységet le kell szerelni és jól meg kell tisztítani. Ennek eljövetelét az ingadozó alapjárat jelzi. Tisztítás után, ami otthon szintén elvégezhetö, újból problémamentes lesz. Nekem a 7 év és 150 ezer km alatt ezt három esetben kellett megtennem.
Hiába facelift utáni az autóm, nekem a 4. év után el kezdtek mállani a külső kilincsek (ez állítólag tipushiba). Lassan csereérettek lesznek. Darabja 7-8 ezer forint körül mozog. (hat évesen lett végül kicserélve és 7 ezer forint alatt volta az ára.) A külsö tükörháromszög alu öntvénye hajlamos a korrodálásra, ezt sajna nekem is le kell majd festenem.
Hajlamos a hátsó ablaktörlö tengelye is megszorulni (összerohad a fémpersellyel a tengelye), de otthon ez is javítható. Sajnos ez is tervezési hiba, nem megfelel?en tömítették, így a víz befolyik. Azoknak, akik az ilyen "DTM"-es hátsó törlölapáttal közlekednek érdemes viszont tudni, hogy ha a biztosíték nem ment ki, akkor ebben a helyzetben is végig áram alatt van az ablaktörlömotor, mivel nem jut el a végállásba, hogy kikapcsoljon. Ezt onnan meg lehet tudni, hogy már bö félórás menet uán is meleg a csomagtérajtó belsö müanyagborítása a motor tájékán. Szerencsére a gyújtás levételével ennek a tápellátása is megszünik, így a motor nagy valószínüséggel nem megy tönkre.
Nálam akad jobbra indexelve az irányjelzö kapcsolója. Erre rajtam kívül eddig senki nem panaszkodott a Brava/o/Marea-s ismerösök között.
A végsö konklúzióm az, hogy számomra ezért a pénzért kényelmesebb, gazdaságosabb autó nem létezett a piacon. Utódja egy 2007-es Bravo lett, ami remélem legalább ennyire méltó lesz elődje nevére és rászolgál bizalmamra cserébe megkapja mindazt a figyelmet, amit életem első Bravo-ja megkapott.
Hibalista
- A szokásos szervizek során csak motorolaj, szürök, gyertyák, hütöfolyadék és fékfolyadék volt cserélve.
-
- Ami ezeken kívül volt:
-
- 2002. ösz lengéscsillapító 47000 Km beépítve Sasch Advantage (azóta semmi probléma) Szamosi Szervíz, munkadíj 18000
-
- 2003. nyár hátsó ablaktörlö tengely összerohad a nemesacél persellyel a szervíz cserét javasol 60 ezerért, javítva házilag szétszerelés, vastagon bezsírozás (Tutela vízálló zsír) összerakás, azóta jó 0 Ft.
-
- 2004 nyár kormánymü felújítása 78000 km-nél. Már 0 km-töl csipegette a hidraulika olajat, és nem voltam elég határozott a FAM-mal. 35000 forint volt a felújítása (nem márkaszervízben)
-
- 2005.márc (90000 km) verzérműszíj+feszítőgörgő, gyári első fékbetétek cseréje. A vezérműszíj és a görgő nyugodtan maradhatott volna 120 ezerig benne, mint utólag kiderült (csak már nyugtalanul forgolódtam álmomban:), de a fékbetétek is igen szép kort éltek meg (saját szerelés).
-
- 2007 január (130000 km) gyertyakábelek cseréje, mivel az egyik kábel kuka lett. Ez volt az egyetlen hiba 150 km alatt, ami a mozgását korlátozta (de meg nem akadályozta teljesen)
-
- 2007 tavasza meghajtószíjak (lelkiismereti okokból, az eltelt évek száma alapján, egyébként nem voltak elöregedve) és 138000 km-nél kuplung és váltóműolaj csere. Ezt sem feltétlenül kellett volna, de akkor még azt hittem évekig megmarad még. A lifetime-warranty váltóműolajra meg ráfért.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervízeket csak a garancia/szavatosság id?tartama alatt és miatt látogattam, ott csak a kötelez? dolgokat cserélték. Drágának, felületesnek és körülményesnek tartom ?ket. Ha muszály volt, akkor egy barátom megbízható kezébe adtam a verdát.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
A lengéscsillapítót a Szamosi szervíz csinálta, öket merem ajánlani.
Végülis talltam két márkaszervízt, ahová elvihettem az autót olajcserén kívül is
- az egyik a Best Autóház (itt a vezérműszíjat cserélték)
- a másik az érdi Autócentrum Szabó (itt a gyertyakábelek és a kuplung)
Mindkét helyet ajánlani tudom, rendesek, lehet vinni az anyagot és ott lehet lenni a kocsi mellett amíg szerelik. Ja és nem hónapokra adtak időpontot, hanem akár azonnal is ki lehetett menni hozájuk. ezt a gyertyakábel cserénél nagyon nagyon értékeltem. Kizárólag a magas rezsi óradíjak miatt adok 9-et.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | FIAT Bravo 2007 TJet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
