Az imádott
Szöveges ítélet
Első saját autóm. Előtte már vezettem kb. 100 ezer kilométert céges autókkal , de sajátom még nem volt. Ebbe a típusba még jóval korábban szerettem bele , és úgy indultam autót venni , hogy ezt és nem mást. A rend kedvéért megnézegettem a hasonló kategóriájú autókat is , de az ár-érték aránya miatt ez volt a biztos befutó. A legkényelmesebb autó , amelyikben valaha is ültem , pedig kb. tíz különböző autót vezettem már , és mindegyiket legalább 2-3000 kilométert.
Tágas belső tér elől , hátul már határeset. Nem szűk , de lehetne tágasabb is. Nagyon szép beltér , a vele egyidős konstrukciókkal összehasonlítva , a külsejében pedig még évek múlva is gyönyörködni tudtam.
A motor (1,2 82ló) éppen el tudja normálisan vinni a karosszériát , tempósabb vezetésnél már pörgetni kell. Ez a leggyengébb pontja. Tartós , megbízható , de nagyobbra lenne szükség egy sportosnak titulált autóhoz.
Nem tartom túl tartós kocsinak , és bármennyire is szerettem , hallgattam a józan észre és 113000 km után eladtam. Bár imádtam továbbra is , úgy gondoltam nem akarok a későbbiekben sokat költeni rá. Kevés futott kilométerrel nagyon jó vételnek tartom , sajnos ma már ilyen nem létezik. Szerintem 100ezer km fölött "megöregszik" , és számolni kell azzal , hogy ekkor már olyan lesz , ami egy olasztól elvárható. Amikor eladtam , ha gyártották volna még , ugyanilyet vettem volna , persze újat.
Előnye: használtan nagyon olcsó , hatalmas csomagtér , első autónak , egy gyerekkel tökéletes , tetszetős külső , főként sötét színekben , jó alapfelszereltség (facelift utáni modelléknél)
hátránya: főleg fiatalok veszik , ezért nehéz jó állapotú példányt találni , az 1,2-es motor elég gyenge , a kuplung és a lengéscsillapítók nem bírnak többet mint 50000 km
Hibalista
- lengéscsillapítók (Fiat betegség) , az árra nem emlékszem
- alapjárati motor. A "szar" olasz autóban a német csúcstechnika (Bosch) ment tönkre, No comment. Ára kb. 40000 Huf
- ajtóhatároló , házilag javítva
- kuplungtárcsa , szereléssel kb. 60000 Huf
- kezdettől fogva rossz volt az emissziója , az okát nem találták , de nagyon nem is izgatott. Valahogy mindíg megkapta a zöld kártyát
Ide hordtam szervizbe
Egyszer márkaszervíz (Nyíregyháza) , aztán soha többé. értékelése 2.
Pista haverom , értékelése 8
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Citroen Xsara Picasso |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
