A prolik Ferrarija
Szöveges ítélet
Először is azért vettem ,mert erre volt pénzem.5 éves korában került hozzám,német importból,autókereskedés útján.Tetszett a külső megjelenése,a fehér szín kimondottan jól állt neki,a később lesötétített hátsó ablakok még jókorát dobtak rajta.Azt hogy FIAT,már a vásárláskor belekealkuláltam ,így azt kaptam amit vártam, meglepetés nem ért,bár a Ritmo diesel után nagy változás volt beleülni.Már temosztát hibával vettem,amit 9600 ft.-ért cseréltettem ki,azóta jól van köszöni szépen.A két első lámpába valami nagyon hülye 100W-os izzókat szerelt,ami széplassan de határozottan kiégette a lámpatest házát,ezért nagyobb esőután ingyen jutottam kivilágított akváriumhoz,csak a halak hiányoztak belőle.30 ezer a csere,de az utángyártott nem igazán rajzolja ki fényszóró beállító képernyőjére a kivánt fénygörbét,de világít.A pótféklámpa nyomtatottáramköre papírra van nyomtatva,naná hogy szétmállott,a csere potom 20 ezerbe került volna, egy sor leddel és egy kis barkácsolással 5 ezerből örökös lett.A kilincsek gumizása nálam is szétrohadt,de engem nem zavar,az új sem tartana tovább.Ennyit a nálam tapasztalt típushibákról, a többi már az én saram.Sokat használtam bányában is a munkám miatt, ezt a kipugóm bánta, a kuplung cserét is ennek a számlájára írhatom.Idén külföldre mentem nyaralni, előtte kicsit rendbe szedettem,fékbetétek elöl-hátul új dobokkal és tárcsákkal,lengőkar csere (csak komplett, nincs külön silent), s így felkészülve az útra én nem féltem attól hogy nem érek haza vele.Sőt meglepően jól bírta a 700 km autópályát tartós 130-140-es tempóval,a fogyasztása sem érte el a 8 litert.A gyári magnó sajna processzor hibás lett,de a bontóban vettem egy lerúgott külsővel rendelkező darabot, a kettőből csinált a szerelő egy jól működő ,kifogástalan szépségű rádiót ,cirka 8000-be jött,de legalább eredeti és beleillik a műszerfalba mert az úgy szép.Mindent összevetve ,ha az ember tudomásulveszi,hogy egy FIAT-ot készül éppen megvásárolni,és nem kereskedni akar az autóval ,akkor azt kapja amit ettől a típustól vár az ember.Engem cserben nem hagyott sehol,4 év csillaggarázs után a kaszni rendben van, ami sérülés van rajta az a használat során keletkezett .A kispénzű polgár ezt is tudja imádni,a javításokat meg minden más autón is el kell végezni amit használnak.Most autót cserélek mert megérdemlem, a Bravát meg hajtsák a fiatalok átadom a fiamnak, őt még kiszolgálja.
Hibalista
- termosztát,komplett kuplung,fényszórók,gyári magnó,
Ide hordtam szervizbe
Szélig szervíz,Pécs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ritmo | Következő autója? | Mazohista vagyok,VW Passat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
