A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1.2 SX80 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A megbízható, fürge mindenes.

Szöveges ítélet

Volt már jópár autóm, köztük újonnan vásárolt is, de azt kell mondanom, hogy a Brava a legjobb autóm eddig mind közül, ha összességében nézzük a dolgokat. Ezt 4 év mindennapi használat után mondom.

Most egy kicsit a verdáról, hogy a lényegre térjek: eleve nem kell sajnálni. Horpadások itt-ott (már így vettem), sebaj. Megkarcolják, rányitnak egy ajtót a teszkóparkolóban? Ugyanmár! A gyerekek belekenik a csokit a kárpitba? Meg se rezdülök. Viszont belül nagyobb, mint az első generációs Mondeó (abból ültem át), a motort alig hallani menet közben és pörög, mint ha muszáj lenne neki. Szinte kéri, hogy leforgassam néha. :o) 120km/h kényelmesen tartható (óra 128-nál), itt ennyi a megengedett sztrádatempó; de 130-nál se sír, kb. 150-160km/h, amit erőlködés nélkül tud. Tovább nem is erőltettem sose. Minek? Előzésnél 80-nál szúrok egy hármast, tolom 110-ig, az útakadály letudva, azt vissza ötödikbe, visszalassul 100-ra. Ez kb. ennyi ideig is tart. Összhasonlítva a 100 LE-s 1.4 16V Fábiával, harmadik fokozatig nincs is érezhető különbség. Mondjuk a fölött már kijön az a 20LE diffi. A Skoda vége a hivatalos 187 km/h volt(óra szerint 200). Volt. Amíg el nem lopták Budán, hogy száradjon le a.... kezük!

Ettől még nem lenne annyira király, viszont hihetetlen, de nem fogyaszt több olajat, mint mondjuk az anno vadiújan vett Fabiám, és azt se kellett utántöltögetni két olajcsere között. Csak megy és megy. Pl. az idén nyáron elvitt ötünket nyaralni és egy nyikkanás nélkül letudta azt a kb. 1000 km-t, így 14 évesen, pedig toltam neki rendesen, mert tartottam a tempót a forgalom gyorsabbik felével (csak ők fél-, vagy negyedannyi idős prémiumverdákkal közlekedtek).

Az asszony TwinSpark Alfája jó volt, fel is volt kantározva rendesen, kényelmes is volt, ment is mint állat, de az alkatrészárak??? És most mondjuk egy szimpla gyertyacserére, vagy futómű alkatrészre gondolok. Ja és az ZABÁLTA a 10W60-as olajat, amiből annyiba fáj egy liter, mint egy komplett olajcsere a Bravába! Kifejezetten őszinte volt a mosolyom, amikor eladtuk (mondjuk a nejemé nemannyira, de persze nem az ő pénzéből szervizeltük). A 150 lovas Calibrám jobban gyorsult és feküdt a kanyarban, viszont sokat költöttem szervizelésre (mondjuk nyúztam is). Az új Fabiám az új volt na, és nagyon jó, de majd elsírtam magam, amikor 2 hónaposan meghúzta egy kretén bolgár barom (örök hála a kaposvári Zsille műhelynek a profi javításért). A kombi F Astrámban több volt a rakhely, de az isuzu 1.7 turbódé, már akkor le volt harcolva, mikor megvettem (aztán le is térdelt, de az egy másik történet). A Ritmo 1.7 D"öbbenet" jó volt, de nem ment gyorsabban 100 km/h-nál a rövid váltó miatt (mondjuk azt akár 5 fővel hegynek föl is tudta motorfelújítás után), ha meleg volt a motor nem akart indulni, ha gyorsabban mentem szétnyomta a hengerfej tömítést, pedig piszkosul síkba lett tolva a hengerfej és a blokk is. Trabik, kispóc, zsiga, az meg egy más világ, meg persze nem említettem meg még pár verdát, mert szóra sem érdemesek. Szóval tömören: a legjobb autóm eddig ez a Brava 1.2 SX80.

Persze mennie kell majd, már itt a garázsban a következő Calibrám (a szerelem, az szerelem: szív, nem ész), a családi batár meg egy 1.8-as Zafira, azzal meg még nincs sok tapasztalatom.

Az autó egyébként elég kalandos úton került hozzánk. A 4 éves Fábiánkról kiderült, hogy itt nem használhatjuk, haza kell vinni. Úgyhogy hirtelen kellett egy jármű, lehetőleg minél kevesebbért, de jó állapotban. Egy ismerős ismerőse történetesen autónepper és volt egy eladó Bravája. Én, mint snájdig magyar legény kellő rosszindulattal és nem kevés gyanakvással felvértezve beszéltem meg a találkozót, mert eleve nem kedvelem a neppereket, plusz az öreg rittyóm után nem akartam többet FIAT-ot venni. Apropó itt az a mondás járja, hogy a FIAT mozaik szó a "Fix It Again Tomorrow" (holnap újra javíthatod) rövidítése. Az autó meleg motorral érkezett, én meg kértem, hogy hagyja is járni a motort, ha lehet. Szépen elbeszélgettük az időt, én meg néha odapislantottam a vízhőfok mérőre, de állt középen, mint a cövek, a hűtőventi meg tette a dolgát, néha be-bekapcsolt. A motor finoman járt, elöl nem volt hűtőfolyadék szag, hátul meg se füst, se olajszag. Nem is mentem vele próbakört, megegyeztünk. Végül 700€-ban, mert a csóri arra hivatkozott, hogy le kellett cserélnie a kuplungot (az ismerősöm eredetileg 600€-t mondott nekem). Persze az első szervízzel a kuplungot is kellett cseréltetnem, nem csalódtam hát kellemesen, a nepper az nepper az egész világon. De az autó ezzel együtt is jó állapotban volt, még a 10 év alatti 120k futásteljesítmény is stimmelt, ahogy a számlák átnyálazása után konstatáltam.

Update 2014. 05. 10.
Az elkopott fékalkatrészek cseréje csodát tett a fékhatással. Az asszony megint ijedezik a rövid féktávokon, amiket veszek néha, ha sietek. A hátsó szilentek cseréje után az egyenesfutás is jobb lett, mert eddig egy kicsit kúszott balra. A motor továbbra is remek, még mindig szereti ha sportosabban nyomom neki; amit egyébként egyre ritkábban teszek, mert VAN különbség a fogyasztásban. Frankón el tudok érni 30-40% különbséget csupán szolídabb, vagy durvább vezetéstechnikával.

Epilóg 2015.01.16.
Eladtam. Október végén meghirdettem, mert végre elkészült a Zafira is (majd egyszer azt is megírom), én meg már ugye a Calibrával járok, harmadik autóra nincs szükség. Hogy álltában tönkremenjen, ahhoz meg túl jó. Én ugye anno 10 évesen vettem 700€-ért. Persze költöttem rá, és a végén persze ez az autó is jobb állapotban távozott tőlem, mint ahogy érkezett, de még így is kaptam érte 600€-t, ami egy 15 éves presztízs nélküli autóról lévén szó nem rossz. Igazából két nap alatt elment. Szombat este pötyögtem be a hirdetést, hétfőn este jött a telefon és a vevő. Mivel nem vakítottam a hirdetésben azt kapták, amit vártak: körbenézték, kipróbálták, kifizették és el is vitték.

Nekem sok kellemes emlékem fűződik ehhez a kocsihoz, ami bár kényszerből került hozzánk, becsülettel megszolgálta az árát és valószínűleg még jópár évig örömet fog szerezni új gazdájának is.

Remélem tudtam pár hasznos információval segíteni!

Hibalista

- "Elromlani" semmi nem romlott el rajta az együtt töltött 4 év alatt az első ajtók rugós határolóján kívül. Ami már vásárláskor is rossz volt, azt az idők során szépen javítgattam, mint pl. hátsó ablaktörlő - bontottal cserélve, ablakmosó szivattyú - szintén, vezető oldali ajtóburkolat - megragasztva, centrálzár, hangszóró hibája - ajtócsatlakozó alapos WD-40-es kezelésével elhárítva (azóta problémamentes), gyári rádiót valaki agyongyepálta - SONY MP3-as fejegységgel cserélve (eredetit szétkaptam, de a nyomógombpanelnek sajnos szó szerint derékba tört a karrierje), ja és a hűtőventillátor, szintén bontóból (10 perc meló: csatlakozó szét, 3 csavar ki-be csatlkozó össze :o). Az utasoldali ajtóhatároló eltörött, hegesztéssel megoldódott a probléma, most mint az új, a sofőroldalon meg beltört az egyik csavar, azt most fogom javítani valamelyik hétvégén (update: csavar cserélve, cucc zsírozva, mint az új ez is). Ezen kívül a bal oldali kormányösszekötőt kellett cserélni az egyik műszakira. - - Ami anyagi szívás volt, az egyedül a katalizátor. Az első műszakin pont határon kívülre csúszott a CO, gondoltam cserélem egy univerzálisra. Mondták, hogy a FIAT érzékeny a dologra, úgyhogy kapásból egy 3 literig jó került bele, de ezzel is elhasalt, rosszabb lett az eredmény, mint a használt régivel. Szereztek egy bontottat, az jó lett de így is buktam vagy hatvanezret. :o( - - Ami NEM romlott el rajta, de cserélve lett, mielőtt bajt okozott volna: Vásárláskor (120k km, ugye) Vezérműszíj, feszítő, vízpumpa, olaj, olaj/lég-szűrő, gyertyák, gyertyakábelek. Na meg persze a kuplung, amit a nepper "lecserélt". Azóta évente lecserélem az olajat és a szűrőket, kilométerállás szerint nem szükségszerű, de meghálálja a vas. Hátsó fék felújítás, ha már ott jártunk kerékcsapágyak is. Filléres tétel az egész, akkor meg inkább legyen jó. :) Majd elfelejtettem: idén nyáron lecseréltettem a kipufogót. Komplett új, beleértve a flexi csövet és a munkadíjat is megvolt 150€-ból, pedig itt nem olcsó a munkadíj. Röhej. - - Update 2014. 05. 10. - - Na túlvagyunk mégegy műszakin. Vonakodva vágtam bele, mert ugye ott vár a Calibra is a sorára, de ugye hajózni kell: úgyhogy megkértem a szerelőmet, hogy szakértse meg a várható költségeket. Meg is egyeztünk egy első féktárcsa/betét és a bal hátsó szilentek cseréjében, mint feltétlenül szükséges javítani valóban. Az elejével nem is volt gond, de a hátuljában van egy böhöm csavar, ami szépen bedolgozta magát a helyére az elmúlt 15 év alatt és nem nagyon szándékozott kijönni onnan, úgyhogy irány a szervíz. Na ott se akart kijönni, kellett egy fél nap, hogy megadja magát. 70€-t kért a szervíz. Mivel tudtam, hogy mi történt kifizettem, de azóta is heccelem őket, hogy egy darab csavar eltávolítása mekkora kihívás már nekik és elég sokba is kerül náluk. Na ott kiderült, hogy a hátsó fékcsöveket is ki kell cserélni. Miheztartás végett elárulom, hogy anyagáron megkapatam 10€-t kellett érte fizetnem, szóval többek között ezért is járok hozzájuk. A műszakin persze elkaszálták a gépet: lecseréltették az összes flexicsövet, meg a hátsó középső féklámpát. A fékcsöveket elfogadtam, de a féklámpánál szóltam, hogy ok, de az elmúlt 3 műszakin ugyanezzel a féklámpával ami ugyanilyen állapotban van már 4 éve simán átment a gép, akkor most mi változott (az új horror áron van, legyen már szívük). Na jó, lehet bármilyen utángyártott a szélvédőn, csak működjön. Pont volt is egy otthon, lekaptam a Calibráról, amikor bekötöttem a hátsószárnyba integrált hellát, ami addig csak ott szomorkodott magában. Közben szóltam a sógoromnak, hogy lőjön már egyet Magyarországon, ha tud. Vaterán talált is egyet 9500 jó magyar forintért, postaköltséggel mindennel együtt se volt a fele se az itteni árának. Úgyhogy a második műszakira már ezzel vittem, át is csusszant simán. A lényeg, hogy az eredetileg tervezett 200€-ból 500 lett a végére, ami már az autó értékével vetekszik, ekkora összeget már nem szántam rákölteni. Ennyiből meg lett volna a Calibra motorja... - - Jaj, majd elfelejtettem: megint a frászt hozta rám a hűtőventillátor. Itt ugye ritkán kell működnie, ez a szerencsétlen meg álltában behalt 3 év intenzív nemhasználat következtében. Persze mikor derül ki? A műszaki vizsga előtti este kilenckor. Reggel rohanás a bontóba: pont olyan nincs de itt egy puntóé, jó lesz. Kipróbáltuk, működik, gari nincs. Hazaviszem, persze szar. Visszaviszem a bontós már messziről kiabál, látatlanban, hogy nincs igazam, mert láttam működik. Mondom pörgesse fel rendesen, ne csak megpöccentse az árammal. Na addig-meddig, míg hajlandó volt kipróbálni: persze nyikorgott, csikorgott. A fasz(i) ezután kért bocsánatot. Mondom kösz b+ most már... Ide se jövök többet, de senki más se az ismerőseim közül (kiskáté a hogyan csesszük el a reputációnkat témakörhöz). Végül csak ez a szar maradt, mert nem volt másik. Szerintem egy TK-s autóból vehették ki, mert meg volt görbülve a háza, hát persze hogy szorult a szerencsétlen. Kiegyengettem, megfürdettem WD40-ben, lefúrtam a régi konzoljáról, rácsavaroztam az enyémre, most működik, ki tudja meddig. Persze mindezt már műszaki után, műszakira hűtőventillátor nélül mentem, de rendes volt a vizsgabiztos, vigyázott a gépre, ahol tudta leállította a motort vizsgálat közben, nem is volt a géppel semmi gond szerencsére.

Ide hordtam szervizbe

Kollégám, Krisz. Elsőrangú szerelő hatalmas tapasztalattal, kellő elszántsággal. Ha valami nem megy neki (mondjuk nincs megfelelő szerszám hozzá), nem berhál, szól, hogy azt inkább nem piszkálja. És occó. Csak azért nem tízes, mert nincs zárt műhelye...

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Fehér garázs. Korrekt csapat, megbízhatóak, pontosak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo 1.8TD 1996 Következő autója? Calibra 16V EcoTec, 1997
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)