A fizikát gyorsan megtanultam benne...
Szöveges ítélet
Imádom ezt az autót. Megtanultam vele gyorsan és biztonságosan közlekedni és megtanultam, hogy soha nem szabad általánosítani. Sokan rettegnek a Fiatoktól, három dolog miatt:
1. mer´ olasz. Ez igaz... ezért néz ki olyan jól, hogy még mindig sokan megfordulnak utána.
2. az első folyománya...:mivel olasz biztosan rohad. Ezen egy büdös rozsdafolt nincs, annak ellenére, hogy sokat tartózkodik hóban.
3. szintúgy abból következik, hogy olasz: biztos elromlik rajta minden elektromos kütyü... ez az én autóm esetében részben igaz, mert a hátsó ablaktörlő nem működik és az elektromos ablakemelők gyengesége miatt az ablakok se mennek olyan gyorsan, hogy Guillotine-ként lehessen használni őket... na bumm. Ezek apróságok, amit bárki meg tud szerelni, ha valamennyire konyít a műszaki dolgokhoz.
A motorjáról :147 lóerő @ 6100 rpm mindez öt hengerből... többet nem is érdemes mondani róla. Valami gyönyörű hangja van.
Az irányíthatóság kifogástalan, talán a szervót kivéve, ami nekem egy kicsit puha. A futóműve szuper, de a keménysége miatt használom az agykapacitásom felét arra, hogy megjegyezzem azokat a rohadt kátyúkat... egyszerűen nem Budapestre tervezték. Kívülről egyszerűen gyönyörű az autó, a beltér formáján viszont már látszik az eltelt 10 év.
Ez az autó azoknak való, akik szeretik az autójukat, hajlandók vele törődni. Cserébe egy igazi sportos autót kapnak, amivel élmény közlekedés. A fogyasztás pedig teljesen változó: ha nagyon nyomom neki 14 körül eszik, ha pedig 90-100 km/h körüli túrára megyek vele, akkor megelégszik 7,5-8 literrel.
Összefoglalva az ítéletem:ez egy igazán jó autó, mindenben társa az embernek. A korát megelőző motorja és a szuper kezelhetősége miatt lehet vele nagyon gyorsan menni... az olaszosan kifinomult, gyönyörű külső miatt pedig lehet vele nagyon-nagyon lassan gurulni is...:D
Hibalista
- Egy-két apróság: kilincsek, hátsó ablaktörlő motorja és még valami, ami hosszabb kifejtést igényel:
Ide hordtam szervizbe
Sok autóstárs gondolja úgy, hogy könyvet tudna írni a rossz szerviztapasztalatairól. Hát kedves olvasók, akik olvassák az ítéletem, most betekintést nyerhetnek a könyvem első fejezetébe:
I. fejezet:
Egy rendhagyó fizikaóra
Hol volt, hol nem volt…az autóm meg édesapámnál volt, kölcsönben. Murphy törvénye és a Káosz-elmélet szerint is ez volt a legmegfelelőbb alkalom arra, hogy valami elromoljon. A természet törvényeit sajnos a Fiat sem tudja megkerülni, így a váltóban található egyik összekötőrúd, megadva magát a fent említett törvényeknek, eltört. Ennek folyományaként nem lehetett hátramenetet kapcsolni. Azt megmagyarázni, hogy miért pont egy egyszerű acéldarab törött el, a körülmények ismeretében egyszerű. Édesapám ugyanis egyedül volt egy zsúfolt parkolóban (micsoda oximoron :D), öltönyben és a parkolóhelyére is természetesen orral előre állt be. Miután a magyar nyelv összes ízesebb káromkodását elmormolta magába, a közönség segítségével sikerült kitolni az autóm ideiglenes börtönéből.
Ezt követően megcélozta az első szervizt, ahol, saját állításuk szerint, értenek a Fiatokhoz. Magával a szervizzel nem szeretnék foglalkozni. Amikor odavitte az autót csak az összekötőrúd volt eltörve, amit ideiglenes jelleggel meg is javítottak. Amikor elhozta, azt hittük minden rendben… hát nem volt.
Másnapra kész lett az édesapám autója, így az enyém visszakerült hozzám. Pont akadt egy kis dolgom városon kívül, így bepattantam az autómba. Mivel a fontos embereket megvárják, ezért nem rohantam és a szokásaimhoz híven elég szellős követési távolságot hagytam az előttem haladó autóhoz képest. Ez a két dolog kellett ahhoz, hogy megússzam azt, ami a „lelkiismeretes” szerelők összehoztak. Ugyanis az történt, hogy az előttem addig kb. 100km/h –val haladó autóknak fékezni kellett. Bár a HGT-ékhez járó négy tárcsafék bődületesen jó, soha nem szoktam centizgetni fékezéskor. Így én már messziről elkezdtem fékezni. Ekkor felgyorsultak az események…ugyanis ebben a pillanatban kiderült, hogy a szervizben eltörték azt a szerkezetet, ami a hátra történő beszállást segíti. ( Azoknak, akiknek nem volt 3 ajtósuk: Az ülést be lehet állítani a vezető magasságához egy ülés alatt lévő karral, míg ezzel ki lehet akasztani egy acél kapcsot, ami lehetővé teszi, hogy teljesen előre lehessen tolni az ülést, majd miután beszálltak hátra, elég csak hátratolni az ülést és az egy kattanással rögzül a korábban beállított helyén.)
Ezt rekordidő alatt sikerül diagnosztizálnom, ugyanis ahogy ráléptem a fékpedálra – Newton első törvénye szerint- az ülés megindult velem együtt. Ekkor Newton harmadik törvénye szerint dudáltam egy hatalmasat. http://hu.wikipedia.org/wiki/Newton_t%C3%B6rv%C3%A9nyei
Aki ezt olvasva azt kérdi, ugyan mi baja lehet az embernek egy dudálástól, annak elmondom, hogy nem a tenyeremmel, hanem a szegycsontommal nyomtam meg a dudát…:D. Ez az intermezzo amellett, hogy kicsit sem esett jól még a fékezésben is gátolt, de addig sikerült annyira nyomva tartani a pedált, hogy megálljak az előttem lévő autóig.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
egy helyi szaki....
de ez egy külön fejezet... majd egyszer talán a könyvemben...:D
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | ez nem adom el. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
