A Fiat isteni
Szöveges ítélet
5 évig használtam 97000 e km-t mentem vele.Véleményem szerint bárki bármit is mond ez nem az a sokat szidott alábecsült Fiat amit rossz példként szembeállitanak az istenitett vw-vel.Pláne a mostani autóknál legnagyobb hibaforrás az elektronikája bosc /mig a golfé marelli/ még a vezetékek is bosc feliratúak.Na akkor mi az olasz..........2 évesen lett egy pici sérülése a sárvéd?n,a javitás után elfelejtettük a sárvéd?t belülr?l lefesteni ahonnan a karosszériás kiütötte a horpadást.1 év múlva jutott eszembe,meglep?dve láttam,hogy sehol semmi rozsda pedig a kerékjárat egy extrém hely. Jó anyagból van és a festése /metál/ megfelel?en karbantatrva is kiváló.Az egy bosszantó a fogyasztása volt.Szamarából ültem át és rosszul érintett,hogy a sokkal fejlettebb technika 1 literrel többet eszik.20000e km-ig alig akart 9 liter alá menni a fogyasztása.Miután 3 elektródás ngk gyertyára csaréltem a championt és bejáratódott az átlag lement 7.5 re.A motornak nagyon fontos a jó olaj a vezérm?tengely kis csöveken keresztül kapja a kenést és ha eldugul nem kapja meg.Txt vagy Rs-t használtam 15 e kénti cserével.Eladáskor ezt a kopást ellen?rizték el?ször de tuti volt.Saját magam is láttam olyan bravot ami mellet egy traktor is elbújhatott volna,de ez a tulajon múllik.Ha az autót megbecsüli a gazdája nagyon meghálálja.A formája még most is korszr? f?leg a fara,az év autója volt és 1998-ban az Adac szerin a legmegbizhatóbb igy is reklámozták.Nem értem hogyan tudták utánna a legrosszabbak közé tenni.Csak a magasabb fogyasztása miatt cseréltem le egy kis dizelre,de olvasva az itéleteket az a 7-8 körüli fogyasztás átlagos a 80 le-höz mérve.Itt a teljesitmény benzinb?l adódott és nem elektronikából. Tágasnak,kényelmesnek éreztem .Úttartása jó volt a fék talán lehetett volna er?sebb ,m?szerfal nem recsegett,kárpitozás birta a strapát.1 millió ft-al volt olcsóbb mint a golf vagy astra és meg is érte az árát ! A szervizr?l csak annyit:-könyvb?l cseréltek Fiat szervizben Fiat vezérm?szijat-elmeséltem az ngk gyertya jótékony hatását a fogyasztásra ,utánna már nekik is volt olyan.S?tt nem ajálgatták a championt.De rendesek voltak,azt leszámitva ,hogy új autót adtak el és utóbb kiderült volt fényezve mert meghúzták a szalonban és nekem természetesen nem szóltak err?l csak a rétegvizsgáló mikor eledtam.
Hibalista
- A garanciális id? alatt:az ülésmagasság állitó,ami fél év után ismét elromlott még egyszer nem javitattam meg.A hátsó ablaktörl? motor szintén kétszer viszont a másodiknál idejében észrevettem és vastag zsirzás után örökös lett.Emiatt szégyelheti magát a Fiat mivel ha a tengely tömitését jobban megcsinálnák és nem ázna be soha nem lenne vele gond.Volt még egy világitás kapcsoló.Garancián túl :hátsó lengéscsillapitó /gázos japi bele 15000 ft/pár/ és egy termosztát ami 3 szor drágább mint az átlag 9000 ft.Viszont az ég?k soha nem égtek ki.
Ide hordtam szervizbe
Korbet kft eger
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | szamara | Következő autója? | clio 1,5 dci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
