A család kedvence
Szöveges ítélet
A ´94-es 1,3-as Suzuki Swiftemet miután 4 tagúra bővült a család sajnos kinőttük.Kompromisszumos megoldásként olyan autót kellett találnom, ami méretében családi, fenntartásában olcsó (kis cm3), árában max.:1,5 milló ft és legfeljebb 2001-es kiadású.Előzetes válogatás során két márka maradt (Renault Thalia, Fiat Brava).A Thalia kiesését a népítéletben megfogalmazott kritikák, ill. eszement formája okozta.A Fiattal előítéleteim voltak mindaddig, míg egy autókereskedésben beleülhettem egy Bravaba.Ettől kezdve eldöntött tény volt, ilyen autót kell vennem.Viszonylag rövid keresés után ráleltem a kicsikére 1,4milláért.Fekete 1,2-es klímás, immobilliseres.Első ablakok, fényszórómagasság állítás, és a tükrök motorosak, utóbbiak fűthetőek.A szervókormány magasságában állítható, csakúgy, mint a vezetőülés, minden üléshez fejtámla, elöl két légzsák van.
Gyári multifunkciós rádismagnó, külső hőmérséklet kijelző, távirányítós központi zár, első-hátsó ködlámpák, alufelni, metálfényezés.és hővédő üvegezés teszi teljessé a listát
Az autó a kis motorhoz képest meglepően fürge, 3500ford felett jön meg a kedve, ezért húzósabb előzéseknél kötelező visszaváltani (akár kettőt is).Ilyen vezetési stílus mellett a fogyasztása 6,5 liter körül tartható, ami kb.750 km-re elegendő az 50 literes tankot alapul véve.A motor 110-120 km/h -nál érzi magát elemében, de tartósan bírja a 170 km/h-t is.Igaz10.000-kilóméterenként 1-1.5liter motorolajat elfogyaszt.
A vezetési pozíciót megtalálni gyerekjáték, az első ülések oldaltartása megfelelő, helykínálatuk több, mint elegendő.A pedálkiosztás tökéletes.A sebváltó megvezetése jó, de az előrehúzott üléssel vezetőknek (feleségem) nagyon hátul van, az A oszlopok nagyon szélesek,zavarják a kilátást, a B oszlopon állítható magasságú biztonsági övek vannak.A kocsi magas fara miatt tolatáskor a külső tükrökre kénytelen hagyatkozni a vezető.
A mindkét ajtón meglévő térképzseb sok kacatot elnyel, viszont a pohártartó használhatatlan.
A hátsó ülésen három felnőtt gyerek kényelmesen elfér, a lábtér is elegendő.
A csomagtér a 4 fős családunknak bőven elég, benne acélfülek segítik a csomagok rögzítését,emellett irattartó is található benne
.A műszerfal jól áttekinthető minden kézre esik.,a hátsó szélvédő törlő sajnos csak egy állásban kapcsolható ami néha kevésnek bizonyul.Az autó szellőzése átlagon felüli a fűtés kiválóan szabályozható.Nyáron a klíma érezhetően megfogja a motor teljesítményét.
A tompított fényszóró elég gyatra nagyon kis területet világít be.
Formailag az autó véleményem szerint nagyon szép különösen a hátsólámpák és az orr része tetszik
Hibalista
- A motor 3000-3500 fordulat között erőtlen, rángat, ezt a problémát házilag orvosoltam (1flakon injektortisztítóval).
- Ablaktörlő kapcsoló kontakthibája.
- Bal hátsó ablak bowdenje berohadt.
-
Ide hordtam szervizbe
A nálam töltött év alatt nem járt az autó szervízben, a felmerült apróbb problémákat házilag orvosoltam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | SWIFT | Következő autója? | FORD FOCUS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
