A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava Bravo 1.6 16v SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

1 kellemes csalódás

Szöveges ítélet

Miután a 20 éves Ford Sierrámnak kezdtek el?jönni a bajai (népítélet "A 80-as évek legszebb autója" címmel), újabb gép után néztem.

Miért pont Fiat Bravo?

Én vagyok az ideális tesztel?, mert nem vagyok elfogult, sohasem szerettem vagy utáltam ezt a típust. ?szintén szólva soha az életben nem jutott volna eszembe ilyen autót venni. Csakhát egy Fiat márkakereskedésben dolgozom, és a f?nök szereti, ha az alkalmazottak Fiattal járnak, olyannyira, hogy hajlandó ezt bizonyos kedvezményekkel is el?segíteni. És ha már Fiat, akkor ebben az árkategóriában nekem a Brava/Bravo jöhetett szóba, ennél kisebb autóval nem szívesen járnék.

2004. decemberében egy id?s házaspár bejött a szalonba, hogy 1998-ban újonnan vásárolt Bravójukat lecseréljék egy új Multiplára. Megnéztem a gépet: sérülésmentes, gondosan karbantartott, megkímélt (a 60 éves tulaj nem nagyon nyomta neki, és mint írtam, els? tulajdonos). Körbemértem rétegvastagságmér?vel: mindenhol gyári a fényezés. Ez idáig fasza, de ha 1.2-es lenne a gép, szóba se jöhetne. De szerencsére 1.6 16v 103 LE. Na jó, de milyen a felszereltsége? Klíma, légzsák, elektromos ablak, távirányítós központi zár riasztóval, elektromos f?thet? tükör, szervókormány, ködfényszóró, stb. Hát akkor ez jó lesz.

Amikor megvettem, megcsináltattam rajta a kötelez? dolgokat (lásd lentebb), azóta csak beleülök és megyek vele (nem is keveset, 33 ezer km-t évente). Alaposan rácáfolt az olasz autókról alkotott el?ítéletekre, és ezen én vagyok a legjobban meglep?dve.

Ami típushiba: a kilincsek. Az enyémen is szét voltak málva, ezért lecseréltettem ?ket (a kasztnisok jól megszenvedtek vele, nem egyszer? leszedni). Hogy az új ne máljon szét pár év múlva, színre fújattam ?ket.

A gyári rádiósmagnó nem valami nagy szám, bár a 6 hangszóró akusztikailag példásan van elhelyezve. Le is cseréltem egy mp3-as lejátszóra, a csomagtartóba meg került egy er?sít? mélyládával. Ez kell is, mert rap zenéket hallgatok, és ott fontosak a mély hangok.

Rozsda egyáltalán nincs rajta és nem is lehet. Figyelem, ha valaki rozsdás Bravát/Bravót talál, az egész biztosan egy korábbi, nem szakszer?en kijavított sérülés helye, az ilyen autót lehet?leg ne vegye meg senki!

Összességében nem rossz autó, várakozáson felül megbízható, de csak akkor, ha a kötelez? szervízeket elvégezzük. Figyelem, rendkívül kényes a vezérm?szíj cseréjére, azt hiszem, a gyár valami 120 ezrenként írja el?, de ezt gyorsan felejtsük el és 60 ezrenként vagy 4 évente cseréljük le! Az alkatrészek, mint minden Fiathoz, ehhez is drágák (sokkal drágábbak, mint pl. egy Volkswagenhez), de ezt gondolom, mindenki tudja, aki Fiatot vesz. Az 1.6-os motorral szépen is megy, mégis eljár átlag 7 literrel (a legkisebb fogyasztás amit mértem, 6.02 l volt, a legnagyobb 7,8 liter). Még az 1.6-os motornál is hihetetlen nagy különbséget jelent, ha be van kapcsolva a klíma(ami egyébként tényleg kiválóan h?t). Elinduláskor jó nagy gázt kell adni, hogy le ne fulladjon (mondjuk ez a motor 16 szelepes voltából is adódik), és rizikósabb el?zésnél érdemes kikapcsolni a klímát, amíg vissza nem tértünk a saját sávunkba. Kisebb motorral csak az vegye, aki inkább városban használja. Az 1.2-es nem fogyaszt semmivel sem kevesebbet, csak a biztosítása kisebb.

Aki korábbi autóimra is kíváncsi, megtalálja ?ket "A legels? mindig a legszebb" (Polski Fiat 125) és "A 80-as évek legszebb autója" (Ford Sierra) címen.

Hibalista

- A hátsó ablaktörl?. Ez sajnos konstrukciós hiba.
-
- Ezen kívül, mikor megvettem: olajcsere (olaj+olajsz?r?+leveg?sz?r?+pollensz?r?), ékszíj és vezérm?szíj csere, gyertyák cseréje.
-
- Ezeket mindenki cseréltesse le, ha használt autót vesz, mert ki tudja, cserélték-e korábban, és ha pl. a vezérm?szíj elszakad, az óriási szívás és többszázezer Ft kiadás!!!
-
- Aztán 20 ezer km után még egy olajcsere + 2 els? fékbetét, majd újabb 10 ezer km után gyertyacsere - tehát csak 30 ezer km-t bírtak a gyertyák, nem tudom miért, pedig gyárit rakattam bele. (Egyébként 40 ezret kéne bírniuk).
-
- Ez mind csak kötelez? karbantartás (leszámítva a hátsó ablaktörl?t), pedig az autó már több, mint 7 éves, most 100e km van benne, és használtam rendesen (1 év alatt 100 ezer km).

Ide hordtam szervizbe

VIP Autó Kft.
3200 Gyöngyös, Szurdokpart u. 13. 37/506-505
Szerintem jó. Igaz, én "bennfentes" vagyok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 67800
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Sierra 1.8 1985 Következő autója? Azt csak a jóég tudja
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)