A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.4 T-Jet 150 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

#szarolasz

Szöveges ítélet

Az autóbirtoklás és -vezetés különböző okok sosem érdekeltek komolyabban, viszont 2016 nyarán úgy döntöttünk, hogy végre érdemes lehet tartani egyet, főképp kirándulni, szabadidős tevékenységekhez (egy évben kb 9ezer mérföldet megyünk). Hat évesen vettük, 51ezer mérfölddel (~82e km), két előző tulajdonosa volt. Szerencsémre a használt ára jóval alacsonyabb kategóriatársainál, és bár a modellt már kb 10 éve mutatták be, szerintem még mindig nem néz ki rosszul. Ráadásul errefelé nem túl sűrűn látni, így egy kicsit kitűnik a tömegből.

Már vételkor látszódott, hogy nem teljes körű törődést kapott az előző tulajoktól, pl bár a szervizkönyv vezetve volt, de vezérlés cserének nem volt nyoma a kora ellenére, illetve négyféle pocsék gumi volt rajta (ez akár lehet a sumák kereskedő sara is). Van rajta pár parkolóban szerzett apró sebhely, illetve jó sok járdaszegélybe dörgölték már bele a felniket (nagyon ritka az olyan használtautó itt, amin ezeket nem látni.) Azonban ezektől eltekintve rendben lévőnek találtuk, megvettük. Első utunk a gumishoz vezetett, kapott egy szett rendes gumit (Eagle F1 Assymetric 3), futóműbeállítást, majd elvittük egy olasz autókra specializálódott kis független műhelybe, ahol kapott egy nagyszervizt: motorolaj, szűrők, váltóolaj, vezérlés, vízpumpa, gyertyák, akkumulátor (jó volt még, de nem akartam kockáztatni), első féktárcsák, első fékbetétek. Ez így együtt nem volt kifejezetten olcsó, de ezekkel a költségekkel eredetileg is számoltunk, és ezekkel az autót szerintem remek állapotúra hoztuk fel.

A motorjával abszolút elégedett vagyok, a kis 1.4-es T-Jet a maga 150 lóerejével nekünk bőséges az autó 1270 kg-jához, és hamar bemelegszik. Alacsony fordulaton közepesen húz, de 2500-tól megindul, 3500-tól igen jól harap, főleg ha a Sport gomb előzőleg benyomva maradt. A váltója közepes, a kormányzása nagyjából rendben van, de nem sok visszajelzést ad sajnos, a futómű kemény, mindenen ráz, de ez még számomra elfogadható, cserébe jó gumikkal elég rendesen tart a kanyarban. Ami engem megfogott, hogy valahogy az egész autó működtetésének van egyfajta mechanikus, jó értelemben vett nehézkes, gépi érzete, apró rezdülésektől, a motor és a turbó hangjától kapott ingerektől jó érzés vezetni. Tudom, ez erősen szubjektív, de abban a kevés hasonló méretű vagy kisebb autóban, amiket eddig vezettem, ezt nem találtam meg (tegyük hozzá persze, hogy nincs sok tapasztalatom.)
A fogyasztás nagy átlaga 38.2 MPG (7,4 l/100km), város, vidék és autópálya kb. 25-25-50%-os eloszlással, alkalmanként jobban hajtva, bár hozzá kell tenni, hogy a brit autópályákon azért nem népsport a gyorshajtás, szóval nem eszeveszett száguldásra kell gondolni, bár elég csábító, hogy hatodikban utazótempónál a fordulat háromezres tartományra esik, ahol a turbónyomás már szépen felépült, és kicsi gázra is szépen megindul. A fedélzeti számítógép fogyasztási értékei kb. 9-10%-kal mutatnak kevesebbet. Kb minden 8-10. tankolásnál super benzint kap, nem tudom, hogy jár-e konkrét előnyökkel, megszokásból tankolok így.

Ez a példány belülről jól összerakottnak bizonyult, nem nyiszog, nem zörög az utakon. A sportülés meglepően kényelmes, hosszabb utazás után sem fáj benne a hátam. Ez viszont nem mondható el az utasoldali ülésről, ott a gerinctámasz hiánya eléggé érződik pár óra utazás után. Hátul a helykínálat átlagos, a 186 cm-es magasságommal a magam mögé beállított első ülés mögé nem igazán kényelmes. Gyakorlottabb sofőrök biztos ügyesebben parkolnak, mint én, de hátul én nagyon nem látok ki, a parkradar rengeteget segít. Az oldalsó tükrök viszont jó nagyok, újabb piros pont. Ahol kívánnivalót hagy maga után még, az a rekeszek mennyisége és mérete, az ajtókban alig fér el egy félliteres palack, a kulissza környéki rekeszekbe pedig csak a legkisebb apróságok férnek el, bár az első ülés alatti rekesz kifejezetten hasznos. A csomagtartó átlagos méretű, de azért két közepes méretű gurulós bőrönd hosszában befér, 2-3 személy soknapi cuccát könnyen be lehet pakolni. Sokan szidják a csomagtartót, én a belső fogantyúkat megfogva szoktam lecsukni, és akkor nem lesz koszos a kezem. Az üléseket ledöntve pedig szállítottunk már vele nagyobb bútort is, így azt gondolom, hogy relatíve nem rossz ez. A pereme persze magasan van, ha majd ez szempont lesz az életemben, veszek egy kombit.

Van azért még, ami nem tetszik: a tempomat vezérlése egy külön karon kapott helyet, ez talán jobb lett volna a kormányon. A rádió gyújtáson azonnal bekapcsol, nem tudom, hogy tudnám leszoktatni róla. Mivel ez jobbkormányos kivitel, a kuplungtól balra nincs lábtartó, lehagyták. Amúgy érdekes látni, hogy egyes gyártók a jobbkormányos kivitelnél teljesen átrendeznek mindent, itt egy csomó minden a bal oldalon maradt, pl. a kézifékkar az utasüléshez van közel, valamint a bal oldalon maradt a motorháztető nyitókarja és a műszerfali biztosítékdoboz is (de akkor az OBD csatlakozó miért nem?) A Google Maps navigáció menet közben 80-100 mérföldenként eldobja a bluetooth kapcsolatot, olyankor a telefonon ki-bekapcsolni a bluetooth-t, majd az autóban is mókolni kell a kormányról, ez nem túl vicces, ha épp lehalkított telefonnal indultam el, és általában pont akkor történik, amikor az eddig nem látott 3 sávos 5 kijáratos körforgalom előtt nem láttam, hányadik kijárat is kell nekem. A Blue&Me igen idejétmúlt technológia szerintem, de az jólesik, hogy pendriveról tudok MP3-akat hallgatni.

Mindent összevetve azért remek autó, nagyon szeretjük. Sok gyalázást hallottam olasz autókról, ezért igazán jólesik, hogy az 1500 mérföldes nyári túrát és a városi üzemet is zokszó nélkül bírja. Vannak kényelmesebbek is, praktikusabbak is, nyilván van, ami jobban megy, vagy épp kevesebbet fogyaszt, de az apróbb hibákat elfogadva (időben orvosolva!) "tutti" kis autót kaptunk, remélem, még jó pár évig így is marad.

Update 64ezer mérföldnél:
Pár hete aktuális lett a szerviz és a műszaki. Olaj és szűrők cseréje, illetve új gyertyákat is kapott. Kicseréltettem az izzókat is magasabb fényűekre, mert nem voltam túlságosan elégedett a sima halogénizzókkal, szerencsére ritkán megyünk vele sötétben országúton. Amúgy az autó teszi a dolgát. Elvittem még gumishoz lézeres futóműbeállításra, pár héttel korábban akkora kátyúba mentem bele, hogy a dashcam ütközésérzékelője bekapcsolt, és lementette a felvételt. Jelentem itt UK-ben is vannak szar utak!
iOS 11-re frissítettem a telefonom, és már nagyon csúnyán össze tud akadni a Blue&Me-vel, egyszer kifagyott, és búgó hangot adott a hangszóróból az autó leállítása után is, a telefon kikapcsolása után is.
A váltó mostanában nem vacakolt, remélem így is marad!

Update 71ezer mérföldnél:
Ismét eljött az éves szerviz és műszaki ideje. Az Alfa mellett már kevesebbet fut, és egyre többet csak városban, talán pont emiatt az említett váltó probléma is zavaróbbá vált. Rászántuk magunkat a generálra, a szaki szépen újraépítette és kicserélte, amit kell, valamit kapott egy új kuplungot. Nem volt olcsó művelet, de megérte, azóta mintha kicserélték volna az autót.
A szokásos szervizelésen kívül ki kellett még cserélnie néhány kisebb izzót: a műszerfali fűtés panel világításban, a egyik rendszámtáblánál, illetve a felső (harmadik) féklámpában egy szegmensben. Mást nem kellett csinálni rajta, tökéletesen teszi a dolgát azóta is.

Hibalista

- A hírhedt M32 váltó néha nem szeret egyesbe kerülni, ilyenkor előbb kettesbe, majd rögtön utána egyesbe teszem, gondolom a csapágyak nem állnak a helyzet magaslatán. Idegesítő, remélem még bírja azért pár évig. (update: megcsináltattuk, most már kiváló) - Hátsó kipufogódob kívül rohadni kezdett, a belső fal még ép, egyelőre várok a cserével. - Gurulásból megálláskor néha nyikkanó hangot ad hátul a kaszni, nehéz szándékosan előidézni. - Féklámpaizzók cseréje után a jobb hátsó lámpa hajlamos lett a bepárásodásra, biztos csak bénán raktam össze. - A bal első irányjelző folyton hibát jelzett, izzó, biztosíték rendben, valami apró kontakthiba volt a foglalat körül, 10 perc alatt javították, azóta tökéletes. - Az előző tulajok valamelyikénél az utasoldali sportülés kárpitja hátul mindkét oldalon hosszanti irányban elengedte a rögzítést, kicsit lóg. Túlzottan nem zavar, de elgondolkodtam már párszor, hogy meg kellene csináltatni.

Ide hordtam szervizbe

Független olaszautós kis szerviz, mindent tudnak a Fiatokról, Alfákról, megbecsülik az ügyfelet, nem szívesen bíznám másra az autóinkat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 82000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)