Pozitív csalódás
Szöveges ítélet
Harmadik éve használjuk a kicsikét, már 140 ezer km volt benne, amikor az első tulajdonostól átvettük.
Most 220 ezer km fölött járunk, és mindeddig nagyon meg vagyunk elégedve a teljesítményével. Megbízható, egyszer sem hagyott ott minket sehol. 90%-ban országúton, 10%-ban autópályán használjuk. A fogyasztása nagyon baráti, vegyes használat mellett is megáll 5.5 l körül. Országúti használat mellett 1800-as fordulatnál 4,3-4,7 l. Szuper! Ha autópályán nyomjuk neki, 140-160 km/h-val menve is max. 6 l!
Átvétel után jobb oldali első lengőkar csere, és az előző tulajnál még gond volt a részecskeszűrővel. A motorolajba belejutott a gázolaj a részecskeszűrő hibás működése miatt, úgyhogy a legegyszerűbbnek láttuk a későbbi gondok megelőzése végett egyszerűen kiköttetni. Azóta sincs problémánk vele, a motorolaj nem szaporodik és nem is fogy. Bemérettük a porlasztókat, 2 gyengébben muzsikált a többinél, de addig nem bántottuk, amíg nem rosszabbodott. Amikor kicseréltettük, kiderült, hogy a gázolajszivattyú tengelyén lévő hézagoló alátétből apró fémforgács jutott az üzemanyagba, ami a porlasztók meghibásodásához vezetett. A hiba orvoslása után az autó fogyasztása csökkent, teljesítménye érezhetően megnőtt.
Az autó összességében nagyon dinamikus, élvezetes a vezetése, jó a menetstabilitása. Viszonylag nagy ívben fordul, de ez csak megszokás kérdése. A belső tere igényes és szép, az ülések hosszú távon is kényelmesek.
Hátrányok:
- Alacsony. Huppanóknál állandóan figyelni kell, hogy ne érjen le az alja.
- A gyári rádiója nagyon nehezen találja az adókat. Kicseréltettük Pioneer-re, de
ez sem oldotta meg a problémát. Valami az antennájával vagy a vezetékekkel lehet.
- Világítás. Valamelyik izzó mindig kiég. Próbálkoztunk drága izzókkal is, hátha az
a gond, de azok sem bírták. A generátorra rámérettünk többször, de nem tölt túl.
Összességében az autó 200 e km fölött is szépen muzsikál, imádjuk vezetni. A hibák, amiket felsoroltunk gyakorlatilag az első tulajdonosnál töltött időkből erednek, amik megoldásának halogatása vezethetett az eladáshoz. A mi használatunk alatt semmi komoly hiba nem fordult elő.
A megvétele előtt sokan le akartak beszélni az olasz autókról, de nem bántuk meg a döntést, még biztosan jó ideig megtartjuk.
Hibalista
- Jobb első lengőkarcsere, részecskeszűrő hiba, porlasztók cseréje, amit a gázolajszivattyú tengelyén lévő alátét kopása miatti fémforgács okozott
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |