Nem minden arany, ami jól néz ki
Szöveges ítélet
Én csak béreltem közel négy hónapig az autót. Úgy tudom, nem a fapados alapkivitelt kaptam, hanem némileg extrákkal ellátott darabot (ha jól tudom, 4,2 milla volt a beszerzési ára, és 1,4-es, 90 lovas motor volt benne).
Az autó kívül-belül nagyon tetszetős, úgyis mondhatnám, dögös. Nekem is és a családnak is nagyon tetszett. Sok autót vezettem már, de ilyen jó fogású, kinézetű és erősségű kormánya egyiknek sem volt. Azt hiszem, ez például egy tökéletes része a kocsinak. Az ülések jó kialakításúak, de hátul igen csekély a hely. Én 190 cm magas vagyok, mögöttem a 3 éves gyerekem a gyerekülésben csak úgy fért el, ha én kényelmetlenül közel toltam az ülésemet a kormányhoz.
Ehhez képest az autó megdöbbentően széles. Én egy Avensisből ültem át, és azt tapasztaltam, hogy azokra a "kicentizett" mélygarázsi parkolóhelyekre, amikre Avensissel simán beálltam, Bravo-val bizony csak nagyon nehézkesen, többszöri nekifutással sikerült. Leginkább az autómosóban derült fény a szélességre: a törzshelyemre csak behajtott tükörrel tudtam beállni a Bravoval : ((
A csomagtér egészen megfelelő, ahhoz képest, hogy 5 ajtós.
Ami igazán csalódást okozott, az a motor. Azt hiszem, erre nem az a jó szó, hogy gyenge, meg, hogy alapkivitel, hanem az, hogy vicc. Gyakorlatilag csak teligázzal bírható rá, hogy normál utcai sebességre gyorsuljon. A váltó áttételei érthetetlenek: nekem sokszor hármasban jobban gyorsult alacsony sebességről, mint kettesben. Az ötödik és a hatodik fokozat között pedig nem vettem észre a különbséget (egyikben sem képes még a legkisebb emelkedőn sem felmenni az autópályán). További gond, hogy kb. 2000 km után azt vettük észre, hogy 3000-es fordulat felett bántóan kopog a motor (bár már alapjáraton is inkább hasonlít egy dízelre, mint egy benzinesre).
Ami még csalódás: a sebváltó kar szoknyája egyszerűen kinyílt. Kiderült, hogy egy tépőzár tartja össze a két szélét, ami sajna elfáradt (3000 km után). Az utasoldali ajtó már 2000 km után úgy nyikorgott nyitáskor, mint az ólajtó. A távirányítós központi zár néha szabadásgra ment. Aztán egyszer csak jó lett, minden előzmény nélkül. A középkonzol egyik díszítő eleme kb 2000 km után elkezdett leesni. Néha valami morgott az autóban menet közben, de nem tudtam rájönni, honnan jön a hang. Néha nem volt morgás.
Azt hiszem, bármennyire is dögös az autó, ár/érték arányban nem lesz nyerő. Csak fanatikus Fiat rajongóknak ajánlom, mert ez egy igazi Fiat, annak minden jó és (sajnos) rossz tulajdonságával együtt.
Hibalista
- Tudtommal semmi sem romlott el, de több dolog is esélyes...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | VW Jetta |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
