Megláttam, megszerettem, megvettem
Szöveges ítélet
Nagyjából fél éves napi 1-2 óra netes kersgélés és a német autók iránti buzériám leküzdése után, végül ezt a kis Fita Bravo-t vettem meg. Én tényleg elolvastam az összes tesztet az autóval kapcsolatban, sajnos magyar netes tesztet az 1.4 multiair sport (benzines) verzióról nem találtam csak egy szlovák oldalon írtak konkrétan ezzel a motorral szerelt verzióról. Amit az ember megtanulhat az autós szakíróktól az az, hogy a gyári fogyasztási adatokat végkép nem lehet komolyan venni és ez tényleg így is van. Hivatalosan ennek a motornak, ha jól emlékszem 5,8 l/100km-re a fogyasztása. Nos, ez nekem sehogyan sem sikrült még ha csak lehelgetem is a gázpedált akkor sem megy 6 liter alá. A sebességet betartva néha itt-ott egy két durvább előzessel lehet azt a 7.3 l/100km tartani. Ha pedig úton útfélen 100-130 km/h megyünk akkor is beleférünk a 8-8,5 literes fogyasztásba. Természetesen ezt nem panszkodásból írom, ha 5 literes fogyaszással akartam volna járni akkor a picivel olcsóbb 1.6 multijet kerregőt vettem volna. Szóval a műszerfalon található egy sport nevű gomb, ami nem csak dísz, hanem tényleg sokkal élénkebb lessz a motor mikor megnyomjuk. Ezzel persze a fogyasztás is megugrik lábtól függően 9-12 liter között lehet a fogyasztas, ezért ezt csak előzéseknél ill. ha nincs mellettem a feleségem használom. Ami még fontos és kevés tesztben írtak róla azokban is mind mást az a térkínálat a hátsó üléssoron. Ha van olyan család akinek minden tagja 180-190 cm magas az ne vegyen ilyen autót. Konkrétan én 187 cm vagyok, de a babaülés már nem fér el mögöttem gyerekkel együtt meg pláne nem. Szerencsére a feleségem csak 167 cm és az Ő esetében meg már óriási a helykínálat hátul. Én magam mögött csak erős terpeszben vagy mintha karót nyeltem tudok ülni. Ezt megint csak mások végett irtam le kulönben engem végképp nem érdekel mennyi a hely hátul. A gyerek elfér és kész. Sok újságíró panaszkodott az úttartásra( persze kategórián belül). Igen lehet, hogy egy M3-ból kiszálva ganénak érezném én is a futóművet, de ügye ki mihez hasonlítja. Egyszer kétszer megpróbáltam kanyarban határon autózni, de azon kívül, hogy a fiam tejája kiömlött ill. az asszony rikácsolásán kívül meg sem nyekkent az autó. Úgy lehet vele szelni a kanyarokat mint a huzat. Eme verzió sportosabbra hangolt futóműve egyálntalán nem kényelmetlen még az olykor balkáni útjainkon sem. Röviden ennyi. Az, hogy most tetszik vagy sem a formája azt mindenki maga dönti el. Ja és az utolsó pillantig fekete gyöngyház szinben gondolkodtam. De miután éppen mind a két szín volt a szalonban mikor leadtam a rendelést(6 hét alatt érkezett meg), rögtön láttam, hogy fehérben sokkal feltűnőbb. Persze, ha valaki nem exhibicionista az vegye barnában vagy szürkében úgy garantált a szürke hétköznapi élet. Jah és imádom! Nyomtam képeket is a falra, hogy akkor is lássam ha nincs velem. :)
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
még nem hordom
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Alhambra | Következő autója? | bravo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
