Meglátni és megszeretni
Szöveges ítélet
Eredetileg használt autót szerettem volna vásárolni. Különböző márkákat néztem meg és próbáltam ki, de aztán szerviz kapcsolatok révén minden autóról kiderült, hogy köszönő viszonyban sincs a km óra állása a valósággal (45 000 helyett 250 000 stb.). Így úgy döntöttem kicsit nagyobb lesz a befektetés, de jóval kisebb a kockázat.
Úgy gondoltam minél több márkát megnézek, kipróbálok tesztvezetésen. De hiba csúszott a számításaimban, mert a feleségem megtalálta a Bravot a neten. Rögtön szerelem volt.
Engem a külső kevésbé motivál, inkább a teljesítményt szeretem. Első verzióban egy 150 Le-s változatot szerettem volna, de aztán kompromisszumot kellett kötnöm. Így elveszítve 30 Le-t, de megnyerve némi spoilert, 17-es kerekeket, digit klímát, tempomat-ot (na ez nagyon bevált, ezután csak tempomat-os autóm lesz) kiválasztottuk a jelenlegi autónkat.
Még szinte teljesen új, így sem szerviz, sem megbízhatóság kérdésben nem tudok nyilatkozni. A fogyasztása ténylegen 7 liter, ez 65% autópálya 110-es tempónál, 35% város. Simán meg lehet vele etetni 10litert is ha sportosabban vezet valaki. A fogyasztáshoz még annyit, hogy a hétvégén lecseréltem a nyári 225-ös gumikat 195-ös télire, a fogyasztása 0,5-1 literrel csökkent az autónak. Meglepődtem mi tagadás.
Ami megfogott a Ford után, hogy a kidolgozásnál a részletekre is figyelt a fiat. A kezelőszervek szépek, külön tetszik a belső kilincs megvilágítása. A komputere is sokkal jobban átgondolt (kivéve hogy csak egy irányba léptethető).
Várhatóan évi 30 000 km-et fogok menni vele, ha majd lesz benne már elég kilométer megírom a tapasztalatokat.
Most 62 500 km-nél járok. Meghibásodás nem volt. Nálam az autó 6 litert fogyaszt zömében városon kívüli használatban, de tudni kell, hogy ehhez nagyon finoman kell hajtani. Amivel egy átlag felhasználó számolhat az pályán 8, országúton 6,5-7, városban 9 liter. Persze simán lemegy 12 is ha forszírozza valaki.
A tompított izzóit célszerű magasfényűre cserélni, mert a gyári izzókkal alig lehet látni este (pedig jó a szemem). Ez nem nagy költség 2-3 ezer forint, de mintha villanyt kapcsolnának egy sötét szobában.
Valamint kapott egy chipet, amivel a fogyasztás valamelyest csökkent, a menetteljesítmény viszont rengeteget javult, ami egyébként amúgy is jó volt. Ha a chip érdekel valakit javaslom az index bravo 2007 fórumot mert nem mindegy hol csinálják.
Az autót a mai napig örömmel nézegetem mert egy nagyon jól eltalált forma. Szép kívül belül.
Hibalista
- Nem volt még.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Szabó Érd. Nem olcsók, ahogy egyik márkaszerviz sem (ami nem is csoda az adó mértékeket figyelembe véve). Viszont megbízhatóak, körültekintőek és a kedvezményemre rá se kell kérdezni az autó rendszáma alapján automatikusan adják még akkor is ha csak egy apróságért szaladok be.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Focus 1.6 Tdci | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
