Második szerelem
Szöveges ítélet
Stilo után döntöttem a Bravo mellett. Nem feltétlen akartam megint fiatot, nem vagyok megszállott fiatos, de ezért a pénzért ilyen szép, magas felszereltségű autót, ilyen teljesítménnyel nem nagyon találtam. A seat leon belseje nem tetszett, octavia méretben bejött, de a többi kritériumnál kiesett, és még sok más autó megtekintése után maradt a fiat.
Nincs ebben a kategoriában - az én ízlésem szerint - olyan autó ami egyaránt szebb lenne kívűl-belül.
Még most ismerkedünk, de kezdem már megszokni, nekem nagyon tetszik. Jól megy, de még csak kímélő üzemmódban használom. Eddig nem csalódtam.
A tempomat nagyon tetszik. Az ESP-ből eddig csak a hill holder funkciót használtam, előszőr meglepett, de rögtön meg is tetszett.
Kényelmes, jól vezethető. A külső tükrök hatalmasak ellentétben a stiloval. Szerintem ezek a tükrök kellően kompezálják a korlátozott kilátást hátra.
Van pár apróság, ami visszalépés a stilohoz képest. Pl a motorháztető a bravon kitámasztós a stilon gázdugattyús, ajtókon nincs kilépőfény ellenben a stiloval ahol van........
Sokan elvi alapon ítélkeznek autók felett, én nem vagyok ilyen.
Az autóbérlős ítélkezőket nem értem.
pl a ködlámpa kapcsoló, miért is kell olyan sűrűn kapcsolgatni? Biztos a verőfényes napsütésben is ködlámpával kocsikázók közé tartoznak. Kíváncsi lennék ebben a kategoriában mi felelne meg nekik.
A 90 Le-s persze, hogy nem repeszt egy 1250kg-os autóval. Ezt talán figyelembe kellene venni. Kényelmes autókázásra való. Ezért is választottam erősebb motorral. A stiloban éppen elég volt ez a szívó 1.4-es. Meg sem fordult a fejemben, hogy egy 150kilóval nehezebb autóba ugyanezt a motort kérjem.
Biztatóan csökken a fogyasztás, 10 literrről indultam, most 1800km megtétele után 8,3-al kijöttem egyszer.
Sajnos kipróbálhattam vészhelyzetben mit produkál a kocsi, hirtelen manőverek közepette is végig stabilan gurult az autó (gondolom nem kis szerepe volt az ESP-nek és a 225-ös gumiknak ), nem éreztem, hogy kitörne a kocsi és megúsztuk a kalandot. Azt hiszem toleráns autó és a váratlan helyzetekben is lehet számítani rá.
5600km. A bal első ablak egy napig sztrájkolt.
Szeretem, még dolgozni is vidámabban megyek ezzel a gyönyörűséggel. 4000km-nél lecseréltettem az olajat. Mostanság már oda-odalépek neki és élvezem. Nagyon meg tud indulni. Remélem komolyabb hibák nem lesznek, már ezekkel is überelte a stilomat.
Fogyasztásban megközelíteni sem tudom a gyári értékeket. Arra számítottam, hogy több lesz, mint a gyári adat (6,7), 8 literre számítottam, ezzel szemben a 8,5-öt is felülről közelítem.
A fogyasztás csökkent. 6,8 és 8 liter között, mikor hogy jön össze.
Lassan elérem a 30000Km-t. Összességében elégedett vagyok. Az ismert vízszivárgásokon túl vagyunk, remélem több probléma már nem lesz, főleg, hogy a jövőhéten lejár a gari. Az autó gyönyörű, még mindig elvarázsol.
A 30000-es szervíz rendben meg volt.
Plusszban kértem, hogy a bal első ajtó zárat is csinálják meg, mert szorul.
Nem csinálták meg. Befújták WD40-el, aminek hatására 1 napig könnyebben nyílt az ajtó (de még így is szorosabb volt a többinél). Jött még egy kis kamu duma, hogy a kilincs így meg úgy, toljam előre, mert elmozdul hátra, bla bla bla.
Így ment egy darabig, amíg el nem jött a pillanat, hogy nem tudtam kiszállni az autóból, úgy beszorult a zár. Sem a belső, sem a külső kilinccsel nem nyílt. Kb 10. kétségbeesett probálkozásra sikerült kinyitni.
A valóságban a B oszlopon a zár ellendarabja (ütközője) mozdult el. T40-es torx csavarhúzó beszerzése után 10 perces meló volt beállítani. Azóta is tökéletes.
Bal első ablak:
Nos nem testelés volt. A mechanika felfogatása volt laza. Ajtókárpit le, mechanika beállít. Azóta is jó. Ezt is nekem kellett megcsinálni két sikertelen szervízlátogatás után.
57000km Minden rendben.
61000km Minden rendben. Meg volt a 60ezres szervíz.
Nem tudom elhinni, hogy azt a fránya olajszűrőt nem lehet úgy kicserélni, hogy a csere után ne gyűljön össze egy jó adag olaj az alsó motor takaró burkolaton......
65000km Minden rendben.
76443km Bal féltengely gumiharang alól elindult a zsír kifele. Gumiharang+bilincs csere.
78532km Első féktárcsa+betét csere.
79000km Minden rendben.
81652km Vezérlés csere.
84500km Eladtam. Miért? Mert megzúzta egy suzuki, én balfék, meg úgy voltam vele, hogy, fizeti a biztosítója, nem terhelem ezzel magam, leadtam márkaszervízbe, hogy csinálják meg. Óriási hiba volt. Soha többet! Itthon a garázsban jobb lett volna. Ilyen butaságot mégegyszer nem teszek.
Nem kívánom tovább részletezni, a lényeg, hogy mérgemben felraktam a hahu-ra és másnap elvitték. Időm sem volt meggondolni magam. Aztán elkezdtem használt autókat (3-4 éves) nézegetni és rá kellett jönnöm, hogy az enyém a történtek ellenére is nagyon jó autó volt.
Veszek egy új Lancia Deltát.
A lényeg, hogy szerettem, szép és jó autó volt. Nem bántam, meg hogy megvettem.
Hibalista
- Hűtővíz szivárgás 2X a termosztát háznál, 1x a vízpumpánál. Gariban javítva. - - Bal első ablak néha nem működött. Valószínűleg egy laza testelés volt az oka. mióta meg lett húzva nem csinálta, meglátjuk. Nos nem az volt. Ezt is nekem kellett megcsinálni. - - Bal első ajtó zár szorult. - - Bal féltnegely gumiharang.
Ide hordtam szervizbe
Néro M5 Rendesek, de nagyon drága. Egy olajcsere, vitt olajjal 14500Ft, brutális szerintem. Fiat Atlasz, Üllő Eleinte elégedett voltam, de csalódnom kellett később.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Fiat Szabó Érd, Eleinte velük is elégedett voltam,de..... Az ajtózár szorulást nem csinálták meg.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 84500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Stilo 1.4 16v | Következő autója? | Delta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
