A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.4 T-jet 120LE 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Két-háromhengerrel rángatós olasz csoda

Szöveges ítélet

Történt egyszer 2008 nyarán, hogy egy új Fiat Bravo-t vásároltam. (1.4 T-jet 120Le)
Jeti lett a neve. Boldogság volt, hiszen vettem egy szép, erős (ez nyilván relatív, előtte nem Ferrarival jártam), új és garanciális (4év) autót. Hát mi baj lehet?
Sajnos az idő bizonyította, hogy baj az bizony lehet. Már tudom, hogy a gyári garancia nem jelent maximális biztonságot.

2010-2011 telén az autó fura hibát kezdett produkálni, hideg időben, hideg motorral induláskor a kocsi rángatott, dadogott, megtorpant, fulladozott. Mindezt huszonegynéhányezer km-rel(!!!) a háta mögött. Beteg volt, na. Sajnos a betegség elhúzódott, és ami a vicc, hogy kb. 15 szervizlátogatás után, több mint 1 év után a hiba még nem hárult el, a márkaszerviz és a Fiat Magyarország karöltve bizonyítja tehetetlenségét.

Kicsit részletesebben:

2010-2011 telén a márkaszervizben jeleztem a hibát, készségesen nem létező hibakódot olvastak, valamit mókoltak, majd közölték, hogy az autó jó. Szoftverfrissítés nem elérhető, tehát nyilván baja sem lehet… Hazamentem, másnap rángatás. Telefon, vegyek injektor tisztító folyadékot. 8000 Ft, az eredmény 0, az élmény felbecsülhetetlen, a kocsi rángat.

2011. április 1: Ismételt szervizlátogatás, biztos beköpte a gyertyákat, cseréljük ki. Mínusz 25000 Ft, reggeli parádé marad… Ismételt néhány szervizlátogatás, ismételt nem létező hibakód olvasgatások, nem létező szoftverfrissítések keresgélése, injektortisztogatás, pillangószelep (vagy mifene) tisztogatás. Eredmény változatlan, hurutosan harákoló, prüszkölő, dadogó, lefulladozó két-háromhengeres indulások. Az idő meg megy.

2011. november 4.: Hopp, egy keservesen kínlódós, kínzóan kerepelő, kellemes korai indulás után hibakód is van. Szerviz, trafócsere. Hiba marad… Telefon, csókolom az autó még mindig rossz. Az meg hogylehethogylehet? Eztnemértjük. Hozza be, produkálja a hibát!

2011. november 17.: Este kimegyek, kereskedés előtt kocsi leparkol, haver hazahoz, reggel haver visszavisz, próbaút, jééééééé, ez tényleg rángat. Jéééé, ezt mondom mióta. Adunk időpontot tessék itthagyni.

2011. november 24-28.: Jeti egy hétig kórházban, sebaj, már biztos megoldják. Éééééééés NEM.

2011. december 5-9.: Újabb 1 hét kellemes pihenés és feltöltődés a szervizben, összes trafó, injektor, gyertya csere, kocsi rossz marad.

2011. december 19.: Fiat Magyarország kérésére vigyem be egy éjszakára, reggel méregetni szeretnének. No problem, csak tessék. Slusszpoén: a szerviz papírt adott róla, hogy nem tudják a hibát kijavítani: „A problémát sajnos egyelőre nem tudjuk kijavítani…”, „Véleményünk szerint Ecu szoftveres problémával állunk szemben, de jelenleg futó legfrissebb szoftver verzió van az autón”.

2012. január 19.: Ismételten vigyem ki a kocsit, a Fiat Magyarország szakemberei is látni szeretnék a hibát. Hányszor menjek még kérem? Na mindegy, reméljük, így már nagyobb lesz a figyelem.
Két öltönyös úriemberrel a Fiat Magyarországtól és a márkaszerviz műszaki vezetőjével próbaút, szegény Jeti rángat, fuldoklik. Azonnal motorvezérlő-egység csere az úriemberek jelenlétében. De tessék hallgatni a viccet: Miközben cserélik a motorvezérlő-egységet, a Fiat Magyarország képviselői tájékoztatnak: Ez a rángatás az „autó üzemeltetési sajátossága”, ami „az Euro 5-ös motornak és a magas környezetvédelmi normáknak való megfelelésnek köszönhető, amikor megvásárolta, Ön kompromisszumot kötött”. Aham, tehát ez azért ilyen, mert csak így lehet megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. Kérdem én, akkor, hogy lehet, hogy például a Volkswagen TSI nem rángat? Gyorsan jön is válasz: az meg füstöl. Természetesen ezt a böszmeséget nem veszem be, de viccnek, egy próbálkozásnak a lerázásomra jónak tartom. Így megy a panaszkezelés és problémamegoldás minálunk.
Na de térjünk vissza a lényegre, a precíz, megoldásra összpontosító szervizmunkálatokra: a vezérlőegység csere semmit nem oldott meg. Levél a mélyen tisztelt Fiat Magyarországnak, és a márkaszerviznek, MÉG MINDIG NEM JÓ. Egy hét a válasz megérkezéséig: „a gépjárművet ismételten átvizsgálásra rendeljük be…”

Itt tartunk most, vihetem megint az autót.

A helyzet az, hogy több mint 1 éve rossz a gyári garanciával rendelkező újonnan vásárolt autóm, a Fiat Magyarország és a márkaszerviz „közös erőfeszítéseik” ellenére sem képesek elhárítani a hibát. A legnagyobb baj azonban mégiscsak az, hogy lassan utálok beülni a saját kocsimba, mert a nem éppen kellemes kalandok során megtanultam, hogy a mondással ellentétben nem minden út Rómába vezet. Én már tudom, hogy minden út Érdre, a szervizbe vezet…

Azt azért az objektivitás megőrzése érdekében megjegyezném, hogy a márkaszerviz munkatársai készségesek a látogatásaim alkalmával, de ugye ez rajtam lényegében nem segít…

A tehetetlenség érzése mellett az olasz Fiat központnak is elküldtem történetemet (természetesen nem magyar nyelven), azonban onnan válasz még nem érkezett.

Folytatás következik, fejlemények esetén frissítem az ítéletet.

Hibalista

- bőrkormány csere - kézifék takaró műanyag csere - parkolóradar csere - parkolóradar kp-i vezérlő csere - hidegben rángat

Ide hordtam szervizbe

Fiat Szabó Érd

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 38000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)