Igazi latin szerető- tolószékben
Szöveges ítélet
Egy 90 LE-nél gyengébb autót cseréltem erre a darabra. Vásárláskor nem vártam kirobbanó teljesítményt, ismertem a kocsi adatait, a megadott adatokat hozza is, nem egy erőgép, arra való amire csinálták, nyugodt utazásra.
A hibák: A kormányzás iszonyúan szar. A kerekek és az út kapcsolatáról semmit nem érezni a kormányon keresztül, egy-egy temposabb kanyarban a sofőr csak a seggével érzékeli hogy tapadnak-e még a gumik, vagy már csúszik- ebben nagy segítség a vezető füle is, talán meghallja időben a kerekek nyikorgását.
Az ülések oldaltartása szinte NULLA! Egy olasz kocsitól az ember nem ezt várná. Az ülőlap átlagos méretű, a comboknak megfelelő alátámasztást ad, azért lehetne kicsivel nagyobb, hosszabb úton fárasztó.
Az A-oszlop igen vaskos, bár egy 5-ös töréstesztű autónál ez normális, mégis rontja a kilátást, főleg kanyarokban, gyalogosok resszkessenek. Ugyanez mondható el a C-oszlopról is. Tolatóradar nélkül csak saszeműeknek ajánlom, vagy mint a kamionoknál legyen segítőszemélyzet az eslő időkben, a lőréseken nem sokat látni.
A váltó kicsit hosszú úton jár, de megszokható. Az viszont kevésbé szokható meg, hogy a váltót mintha takonyban kapcsolgatná az ember, szóval igen pontatlan a megvezetése.
Abba csak belegondolni sem merek, hogy mi minden fog külön életet élve rezegni a kocsi belső terében pár tíz ezer km mulva.
A csomagtartó a kategóriában jónak számít, viszont a magas perem idegesítő főleg nehéz csomagok esetén.
A fényezés sok kívánnivalót hagy maga után, a legapróbb kőfelverődés is hamar meglátszik.
Belül igazán elkelt volna még pár rakodórekesz... termeteseb férfi társaim utazás alaklmával szendvicseiket max az anyósülésen tárolhatják- nem beszélve a (szigorúan alkoholmentes) sörről, mert azért egy olasz kocsit vezető férfi ne igyék vizet. Egyébként a pohártartónak nevezett mini-kráter teljesen alkalmatlan bármire, max. rágógumit lehet tárolni benne.
Az egyik legnagyobb gyengesége a kocsinak a fényszórói. Sötét úton nem kellően világítanak, a kocsi előtt igen rövidke szakasz belátható- nagyban hozzájárulva ezzel az öt csillagos teszt megtapasztalásához.
A hátó utasok helykínálata akategóriban jónak mondható, bár a sportosság jegyében kialakított meredeken ereszkedő tető miatt a hátsó utasoknak nem célszerű felzselézni hajukat, még kiszúrja a tetőt. Itt szeretném megemlíteni, hogy aki 40kg-nál nehezebb testű utasokat szállít hátul és az útja egy hegyi szerpentinen vezet, a kocsit ezzel a motorizáltsággal nem fogja tudni 2. fokozatnál feljebb kapcsolni.
A fékekre komoly panasz nincs, teszik a dolgukat csendben hatékonyan. Az ablaktörlő hatékonysága vetekszik egy használt papírzsbekendő hatékonyságával, csíkosan töröl, apró vizcseppekből álló csíkokat hagyva maga után.
És ami ma elfogadott új kocsik esetében, bár idegesítő: OLAJFOGYASZTÁS!!!! A kocsi 5000 km alatt a nivo pálca max jelzésétől a feléig bekajálta az olajat! Egyetlen előző kocsim sem kért egy deci olajat sem, soha, főleg nem az újak! A szervíz szerint ez meg fog szűnni, még nem koptak össze az alkatrészek megfelelően... olcsó magyarázat! Egy szívó benzines új motor ne fogyasszon olajat, ha nem ladáról beszélünk!
Ennyi a hibákról. A kocsi amugy hsűéges társa lehet a mindennapokban az embernek, akár napi rutinra használja, akár nagyobb utakra. Az utazási kényelem elfogadható, menetdinamikáról ennél a motornál nemigen bezélhetünk, de ez az alap motor, aki teljesítményt szeretne, mindenképp keresse a T-jet felíratot a hűtőmaszkon. A kocsi gyári hangrendszere átlagosnak mondható, sokkal jobb és sokkal rosszabb is van. Átlagban egy megfelelően használható autó, de mindenképp ajánlatos már néhány tíz ezer km-es vezetési gyakorlat mielőtt valaki ebben a márkában gondolkodna, nála jóval könnyebben vezethető szekereket is létrehozott már az autóipar.
Hibalista
- Új korától kezdve a vezető oldali első ajtó, A-oszlop gyanúsan nyöszörög. Egyébként még nem romlot el semmi, ennyi idő után nem is kéne
Ide hordtam szervizbe
Ábel autóház pécs
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
a munkatempó hagy némi kívánnivalót maga után, de az udvariasság és segítőkészség kifogástalan
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | Lexus |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
