A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo Multi-Air Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hófehér a kiismerhetetlen

Szöveges ítélet

Már 3 éve volt egy 120 LE-s T-Jet Bravom Dynamic felszereltséggel. Az autó elég megbízhatónak bizonyult de valahogy mindig hiányérzetem volt benne. 2019 év elején megjelent a hahu-n egy hófehér Multi-Air Sport változat és tudtam hogy meg kell néznem. A kereskedés Egri volt, és természetesen aznap mikor elmentünk megnézni az autót elkezdett szakadni a hó. Mindegy, a napot már rááldoztuk, nem fordultunk visza. Az autón újszerű nyári gumik voltak, próbakörre vinni a hóban értelmetlen lett volna. A kocsit olaszból hozták, a kasztni rozsdamentes és kifogástalan volt és a beltér is jó állapotú volt. A Fiat rendszerében alváz szám alapján a futás valósnak tűnt. Itt kockáztatnom kellett, a kasztnit le tudtuk mérni, az rendben volt, az extrák is működtek (habár a gyári hifi furán szólt, ennek még lesz jelentősége) és a beltér is ok. Viszont műszakilag nem tudtuk ellenőrizni az autót. Nálam a legfontosabb a kasztni és a beltér, a műszaki dolgok javíthatóak, az öcsémnek műhelye van olasz autókra szakosodva szóval úgy gondoltam hogy a műszaki kockázat belefér. Az árából nem alkudtam de a 2 év műszaki garanciához ragazkodtam a Multi-Air modul miatt (és később kiderült milyen jól is tettem). A kereskedés elég sokáig húzta az átadást, már-már azon gondolkodtam hogy jogászhoz kell fordulnom mikor egyszer csak átvehető lett az autó.

Hazafelé tovább erősödött a gyanú hogy a hi-fi rosszul szól, hiába állítottam be rajta mindent és a kasztni is furcsán billegősnek és puhának tűnt illetve a kuplung is gyanús volt. Hazaérve kiderült a billegés oka, a gumik csak 2,2-re voltak fújva a gyári 2.6 helyett. Gyári értékre fújva az oka is kiderült, az egyik gumi sérült volt, gyári nyomáson kidudorodott az oldala. Habár a gumik újszerűek voltak igy mégis két új gumi vásárlásaal kezdtem a dolgot,ennyit a becsületes kereskedőkről. A hi-fi probléma is kiderült, nem szólt a gyári mélyláda. Szerencsére egy klubtagnak volt egy felesleges így azt megvéve olcsón megúsztam a dolgot. Érdekes módon az olasz sport felszereltségből hiányzott a tempomat és az alsó motorvédő burkolat, ezek könnyedén pótolva lettek. Most már a futómű is stabil volt, illetve megkapta a kocsi a vásárlás utáni szokásos vezérlés + összes olaj és szűrő cserét. Sajnos a vátás és a kuplung ez után sem lett jobb, így végül kuplung csere lett a vége. Szétszedéskor kiderült hogy a kuplungot sokat csúsztathatták mert anyira meg volt égve hogy a kettőstömegűt is kinyírta! Csere után az egyes még mindig akadt de minden más jó lett, a motor járása kisímult, a kuplung vajpuha lett. A kulcs háza gyalázatos állapotban volt, ám azt az e-bay-ről rendelve olcsón cserélni lehet. A mélyláda cseréjekor kicseréltem az első hongszórókat is, hiába volt ez a jobbik Fiat hi-fi még így is recsegve szólt. Ezután a hangzás már kifogástalan lett, de jött más. Az autó elkezdett motor hibákat dobni, ilyenkor egyenetlenül is járt, természetesen nálam is a rettegett uni-air modul adta meg magát. Ezt szerencsére a garanciabiztosító fizette és itt meg kell említenem hogy ebben a történetben ez volt az első kellemes meglepetés. A biztosító korrekt volt, gyorsan intéződött minden, egy pillanatra sem éreztem azt hogy ki akarnak bújni a fizetés alól vagy hogy húznák az időt. Megérdemlik hogy ide írjam : Defend Insurance Kft a cég neve és valóban nagyon korrektek voltak. További hibák még a melegben néha nyekergő lengéscsillapítók és hidegben ropogó toronycsapágyak. Ezek nem igazán súlyos gondok de még idén cserélve lesznek majd. További típussajátosság hogy az eső kimossa a panorámatető mechanikájából a zsírt így az bizonytalanná válik. Elég kellemetlen volt hogy épp egy hosszabb út előtt tűnt úgy hogy nem lehet bezárni azt...

Szóval nem indult jól a kapcsolatunk, habár tudtam hogy ez is benne van a pakliban. Az autó amúgy hozza amit elvártam tőle, a sport belső, a most már hiánytalan vágyott extrák, a sport gomb stb.. szóval most már jó vezetni a kocsit. Multi-Air ide vagy oda de fogyasztásra átlagban nem eszik kevesebbet mint az előd, hiába a papíron megadott kis érték. A panorámatető miatt nehezebb az autó, a súlypontja is magasabban van mint a réginek. Sport gomb nélkül a kocsi alacsony fordulaton gyengébb mint a kis T-Jet, pörgetve egy kicsit jobb ám átlagban semmivel sem tűnik erősebbnek. Bekapcsolt sport gombbal ez megváltozik, ilyenkor a kocsi megvadul ám ez a fogyasztást is megdobja, még óvatos pedálkezeléssel is vagy fél litert dob rá. Az egyes néha néha nehezen kapcsolható, máskor meg vajpuhán, ez állítólag az új tervezésű fiat váltó jellemzője, nem vagyok boldog tőle. Megdőbbenésemre a start-stop kiváló, gyors, városban egyértelműen jót tesz a fogyasztásnak. Egy kőkemény pesti dugóban sem szalad meg a fogyasztás, habár országúton és pályán mindig kikapcsolom. Érdekes módon ha a motor a start-stop miatt leáll, majd a kuplung lenyomásakor a beindítás alatt teszem egyesbe a váltót akkor mindig könnyedén veszi a fokozatot, csak gyorsnak kell lennem hozzá. Mérhető motorolajfogyasztás eddig nem volt, és úgy tűnik hogy most már talán minden rendben lesz. A kocsit kimondottan jó érzés vezetni és szerintem kívül-belül gyönyörű. Nagyon remélem hogy nem kell megváltoztatnom a véleményemet... És ami a lényeg, a feleségemnek is tetszik, így nincsenek családi viták miatta. Érdekes hogy ebben a fehér színben nagyobbnak tűnik az autó mint amilyen valójában és ez a többi színre nem igaz.

És akkor a végére egy kis magyarázat, megérte az árát? Az autó drága volt, az egyik legdrágább az akkori kínálatban. Habár én a fentieket a kapcsolataim miatt elég olcsón megúsztam (szegény öcsém dolgozott vele sokat) de egy átlagembernek ez a kaland igen zsebbenyúlós lett volna! Szóval nem, jelenleg NEM érte meg az árát. Ha az elkövetkező pár évben nem lep meg semmi kellemetlen hibával akkor ez még igenre is változhat, de ha korrekt akarok maradni akkor most a nem a helyes válasz.

Hibalista

- Nyitásnak két új gumi, tempomat és alsó motorvédő pótlása + kulcs ház csere. Komplett kuplung és kettős tömegű csere, mély láda + első hangszórók cseréje, uni-air modul csere. Még hátra vannak a nyikorgó lengéscsillapítók és a ropogó toronycsapágyak.

Ide hordtam szervizbe

Az őcsém és én, de főleg ő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Bravo T-Jet 120LE Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)