Giovanni - made by Italy
Szöveges ítélet
2 hónapja vettem az autót, a "hatalmas" FIAT-akció keretében. Az előző autóm is egy Bravo volt, melyet egyszerűen imádtam. Megfogadtam, ha eladom Francescot (mert neve is volt), akkor a következő autóm csakis ALFA lesz. De amikor elmentem a FIAT-hoz tesztvezetésre, nem volt kérdés, hogy megint Bravom lesz. Így lehet kb. 800.000 forint kdevezménnyel jutottam hozzá. Szerintem kategóriájának legszebb autója, de a szépség ugyebár szubjektív. A belső tér már az előző Bravoban is szép volt, de az újban egyszerűen lenyűgöző. A 120 Le szépen viszi az autót, nem egy erőgép, de mindent összevetve jól muzsikál. Még nem mentem vele sokat, most tartok 3000km-nél. Valami miatt a nagyobb fekvőrendőröknél nyikorog valami elől, azt majd megnézetem a szervízben. Más gond nincs vele, de azt hiszem, hogy még egy olasz autótól is elvárható, hogy ennyi idő alatt ne is legyen. A szépsége kívül-belül lenyűgöz, eddig mindenki megcsodálta, rosszat még nem mondtak rá az ismerőseim. Pedig mindenki osztogatta a tanácsokat, hogy ne vegyek olasz autót blabla. Összeségében nagyon meg vagyok vele elégedve, ha egy dolgot nem számolunk: a fogyasztása. Lehet, hogy én vagyok még tapasztalatlan, bizonyára nem lehet összehasonlítani az előző 1.2-es 80Le Bravoval, de nekem a 8-8.5 literes átlag igenis soknak tűnik. Igaz, hogy nagyrészt Budapesten használom. Ha csak városi fogyasztást mértem, akkor úgy megette a 10 litert, hogy "öröm" volt nézni. Tudok takarékosan vezetni, ezt is megtapasztaltam, hogy a gázzal csak óvatosan, és akkor lemegy 7.5-re az átlag, de ha hikomat kocsit akarok, akkor veszek valami kis 1000cm3-is kutyaólat. Szóval, olvastam pár véleményt, akik azt írták, hogy tolja neki, de rendesen, és mégis 7 litert fogyaszt.Hát, én ezt nehezen hiszem. Emelett azt gondolom, hogy az autó jó vétel volt (akciós ára 3.6 millió volt), a fogyasztásától eltekintve csak imádni lehet.
Szervízben még nem volt, de a kereskedésről, ahol vettem (17. ker. FIAT Nikko) csak annyit, hogy nem ment az autó 300métert, mikor kifogyott az üzemanyag. Nem kicsit volt kellemetlen, hogy ott álltam az úton, és öntöttem bele a benzint a kannából. Még jó, hogy isteni sugallattól vezérelve vittem magammal 5 liter benzint. Szinte megéreztem, hogy ez lesz. A NIKKO Kft-t ennek ellenére ajánlom bárkinek, mert mindenki nagyon barátságos volt (bár ez a legkevesebb). Csak legyen nálatok egy kanna benzin, ha vesztek kocsit ;-)
Hibalista
- Egyelőre semmi, hisz´ csak 3000km van benne. Valamiért a nagyobb fekvőrendőröknél nyikorog valami elöl (lengéscsillapító?), azt 5000-es szervíznél megnézetem.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiat Bravo 1.2 | Következő autója? | Alfa Romeo (most már tényleg) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
