FIAT :)) BRAVO!!
Szöveges ítélet
Azt hiszem én is úgy fogtam autóvásárlásba, mint bárki más aki Bravo-t vett. Megláttam és beleszerettem, aztán próbáltam bebizonyítani magamnak, hogy miért ne vegyek másik autót. Sikerült :)
Persze a barátok feltették a kérdést "Teljesen hülye vagy? Miért akarsz FIAT-ot venni? Elment az eszed?"
Rengeteg olvastam ezt a rovatot minden nap többször visszatértem ide, van-e újabb vélemény...
Az általam kiválasztott modell: 1,4 T-jet Dynamic és a felszereltségbe belekerült még: Sport csomag (szônyeg, deréktámasz a vezetôülésen, sportpedálok, spoilerek, krómbetétek (gyönyörű a bőrkormány) ), extra fényezés (gyöngyház), ESP (Hill Holder-rel), 17 collos alufelni, kétzónás digitklíma, kormányról vezérelhető MP3 lejátszó, tempomat, acélpótkerék, sportos belső kárpit, függönylégzsák, 3. hátsó fejtámla.
Miután bementem más autómárkák kereskedőihez érdekes dolgot tapasztaltam. Foglaljon helyet mit szeretne a kedves vevő effektus után elmondtam, hogy milyen felszereltségű Bravo-t néztem ki 4,15 m Ft-ért az volt a válasz, hogy álljon fel a vevő és viszlát nem tudok ilyen jó ajánlatot adni. Persze próbálták szapulni egy kicsit a választást, hogy a FIAT az nem jó márka, stb.
De így is sikerült az érzelmi alapon meghozott döntésemet, matematikailag is igazolnom.
Aztán végre elérkezett a nap amikor átvehettem.
Azóta a következő jó és rossz véleményem alakult ki.
Rossz: 189 cm magas vagyok és a fejem mellett a B oszlop van, ezért az oldalra való kilátás nagyon mérsékelt. Kitolatni egy parkolóból nagyon nehéz, mert a hátra való kilátás is csekély. Állítólag ez a sok vastag oszlop volt az 5*-s törésteszt ára. Hölgyeknek nem annyira ajánlom a Bravot-t, mert az autó körvonalai nem láthatóak. Érzésből kell vezetni. Ma már tolató radar nélkül nem venném meg. A tempomat karja nem túl szerencsés megoldás. A kormánytól nem lehet látni és néha azzal akartam indexelni.
Több rosszat nem tudok mondani. Bár az átadásnál felhívták a figyelmemet, hogy néha nem fog működni a távirányító és kulccsal kell majd nyitnom. "Megfog szólalni a riasztó és ha igen akkor mit tegyek?" kérdésemre a válasz az volt, hogy nem tudják.
A bajuszkapcsolókban nincs világítás (nem emlékszem más autóban van-e), de sokat szerencsétlenkedtem sötétben.
Jó: Gyönyörű kívül-belül. A maranelló piros színe nagyon jól harmonizál a sail ülés huzat piros betétjével és a piros cérnával amelyet a bőrkormány, sebváltószoknya és kézifékkar megvarrásánál használtak. A belső nyitókilincs kapott egy nagyon elegáns megvilágítást.
A futómű nagyon jól viselkedik, szépen tartja az autót kanyarban is (az Octavia II. ehhez képest csapni való). A motor teljesítményével sincs semmi baj, bár még teljesen nyers a motor, hiszem alig használtam, de így is nagyon jól gyorsul és húz az autó. A fogyasztás egyenlőre magas de remélem csökkeni fog. A city kormány üzemmódban egy újszülött csecsemő is tudná tekerni a kormányt annyira könnyen forgatható.
Ez egy nagyon jól kinéző, vezethető és szerethető autó. Remélem a hosszabb távú használat is ezt fogja igazolni.
15.000 km után a fogyasztás nem csökkent.
Városban bőven 10 liter felett,
autópálya 130-nál 9 liter,
városon kívül 90-nél 7 liter,
átlag fogyasztás 8,6 liter.
Ez köszönő viszonyban sincs a gyári adatokkal és azoktól nagyon nagy mértékben tér el. Ettől folyamatosan becsapva érzem magam. Pedig a talpam alatt egy üres tojáshéj sem törne el.... :)
Egyenlőre más probléma nem lépett fel.
Hibalista
- Hála Istennek még semmi sem romlott el rajta, de még csak 4 napos.
Ide hordtam szervizbe
Még nem vittem, de már kaptam olyan ajánlatot, hogy 2 - 5000 megtett km között ha beviszem olajcserére akkor nem számítanak fel munkadíjat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Octavia II | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
