Gutes und günstiges Auto
Szöveges ítélet
Német autót akartam venni. Új 6-os Golfot, használt Passat-ot, H Astra-t, és a Ford Focus-t is nézegettem. A német autóiparban dolgozom, így van kevés rálátásom a különböző típusokra. A német autó jó. De nem annyival, amennyivel drágábban adják. A Bravo-t ÁFA-emelés előtt sikerült megvennem, és 1 millióval olcsóbb volt, mint a Golf 6, ami mellesleg nem is volt ennyire felszerelve, és 4 hónapot kellett volna rá várnom. A H Astra-t, ami kifutó típus, is 100 ezerrel többért mérték. A Focus futóműve biztosan jó, de a belseje nagy csalódás volt. Kopogós műanyagok mindenütt.
Végül vettem egy Fiat Bravo-t fekete metál színben, Sport és króm csomaggal. Automata klíma, MP3-as hifi, sport ülések, és tempomat egészítik ki a dynamic felszereltséget. Az autón 17"-os felnik vannak 225/45 Continental SportContact 3 gumikkal. Ezek a gumik a Német Autóklub és az Autobild magazin által is kitűnő minősítést kaptak. Nemhiába. Nagyon jól fekszik az úton. A hátránya neki, hogy 36ezer Ft-ba kerül darabja.
Kicsit én is féltem tőle, hogy a motor fogyasztása majd "köszönő viszonyban" sem lesz a gyári értékekkel, mint ahogyan azt sokan írták is, de megint igaza lett az egyik ismerősömnek, miszerint nem szabad mindent elhinni, amit itt leírnak. Én a szalonból 6.8 literes átlagfogyasztással gurítottam haza (120km-re lakunk) a gépet. Óvatos gyorsításokkal és betartva a sebességhatárokat. A klíma is be volt kapcsolva. Bejáratós motortól nem rossz szerintem.
A motort egyébként az első 10ezer km-en (és utána is) nagyon kímélem, kímélni akarom. Eddig 3000 1/min felé nem pörgettem még, és kerülöm a hirtelen nagy gázadásokat. Rendesen be akarom járatni, nem 1 évre vettem. 5000km-nél le lesz cserélve az olaj és a szűrő. Baja nem lesz tőle. A motor egyébként viszonylag gyorsan bemelegszik, addig nagyon óvatosan forgatom. Szép, sportos hangja van.
Írták páran, hogy hosszú úton jár a váltója és pontatlanul kapcsolható. Ez egyértelműen viszonyítás kérdése. Biztosan van jobb váltó, de szerintem ez is nagyon jól, könnyen és pontosan kapcsolható. Én elégedett vagyok vele. A sebességi fokozatok jól el vannak osztva, és 6-ban is jól gyorsul az autó. Dugóban viszont nem volt vele egyszerű araszolgatni. Még kicsit szokni kell.
A kocsit azért vettem, hogy külföldre járjak ki dolgozni, így az első hosszabb úton 1100km-t utaztam vele egyhuzamban. Iszonyat jó volt. Nagyon élveztem. 7,1 liter/100km volt az átlagfogyasztás. 100-130km/h szépen tudja tartani. A tempomat is sokszor nagy segítséget jelentett.
A motor 90km/h-nál 6-ban 2100-at fordul percenkét, 130km/h-nál pedig 3100-at mutat a fordulatszámmérő.
A sport ülések kitűnőek. Kényelmesek és jó az oldaltartásuk. A kormány fogása és a rásegítés is nagyszerűen el van találva. A CITY fokozat nagyon praktikus. A kocsi nagyon könnyen vezethető. A kuplung könnyű, és a fék is jól adagolható. A tükrökből nagyon jól lehet látni. Holttér az van sajnos, de meg lehet szokni. Én tolatni is egészen jól tudok vele. Kicsit érezni kell hozzá a kocsit, de kevés gyakorlással könnyen bele lehet jönni.
A német kollégáim már nagyon várták, hogy láthassák a Bravo-t és látni kellett volna az arcukat. A forma (a design) egyedülálló a kategóriában. Gyönyörű az autó kívül, belül. Meg lehet nézni például a Golf 6 kormányát és a Bravo sport kormányát. Vicces volt, amikor a kollégákkal mentünk egy kört. Először akkor jött az első 30 másodperces csend, amikor mondta az egyik, hogy kapcsoljam már be a Hi-Fi-t. Gyönyörűen szól. A következő 30 másodperces csend pedig akkor jött, amikor 2000 fordulatról diszkréten adtam egy kicsivel nagyobb gázt 4-ben. 120Le és 200Nm forgatónyomaték már minden átlagembernek tud kellemes perceket és egy kis élményautózást okozni. :)
Összefoglalva pár szóban az eddigieket: Én nagyon elégedett vagyok ezzel a kocsival és ez a legfontosabb. :)
Alkalmanként majd frissítem az ítéletemet!
---------------------------------------------------
135000km
---------------------------------------------------
Hat év és 135000km után még mindig kifogástalanul működik az autó.
A motorja olajat egyáltalán nem fogyaszt és még mindig úgy húz, mint újkorában. Castrol Magnatec 5W-40 olajat használok bele a kezdetektől fogva. Olajat 15000km-enként cseréltetek benne, annak ellenére, hogy a gyár 30000km csereperiódust ír elő. A turbó is kitűnő egészségnek örvend. Ennek valószínüleg az az oka, hogy hidegen soha nem pörgetem, és ha valahova megérkezem, mindig hagyom kicsit járni a motort, mielőtt leállítom.
Legtöbbet autópályán és országúton használom. Átlagosan 7 liter benzint fogyaszt. (Országúton 90km/h tempónál 6 liter alatt.)
Hátsó kipufogó dobot kellett rajta cseréltetnem 4 éves korában. A gyári nagyon gyorsan elrohadt. Mivel annó nem volt hozzá utángyártott, a gyári dobot kellett megvennem 80 ezer Ft-ért. Ez most elég jól bírja.
Kapott új kézifék bowdeneket is. Ha ezeken elrohad a gumiharang, akkor bele tud folyni a víz és berozsdásodik. Autópályán vettem észre, hogy kicsit visít a gép. Szerencsére kézzel vissza lehet nyomni, így haza tudtam vele menni. Szerencsére a hátsó féktárcsa túlélte a kalandot, de a betéteket cserélni kellett.
130000-nél a váltóban is lecseréltettem az olajat. Bár nem muszáj, baj nem lesz belőle. Kapott új első féktárcsákat és betéteket.
Fiat típushiba, hogy a kormányon a bőrözés felhójagosodik. Sajnos ez nálam is előjött, de annyira nem zavaró. Egy kormánybőrözést majd valamikor be kell iktatni.
Folyt. köv.
Hibalista
- Eddig még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lanos | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
