Duce
Szöveges ítélet
Az autót egy éve használom (2017 márciusában vásároltam). Előtte 2 db Alfám volt mindkettőt szerettem, így egyértelmű volt, hogy olasz lesz a következő is.
Németországban élünk, így fontos szempont volt, hogy alkalmas legyen többszöri oda-vissza 900 km-es utakra is. Illetve Németországban mások a távolságok, ezt is figyelembe kellett vennem. kereskedőknél nézegettem kb. 4-5000 euros ár sávban. Találtunk egy Fiat-Alfa-Lancia kereskedést és márkaszervizt a közelben, ahol volt egy Bravo 4500 euróért, elmentünk megnéztem kívülről, de a kulcsot már nem kértem el, mert nagyon leharcolt volt szegény.
Ekkor a feleségem kiáltott egy fekete Bravo mellől, hogy ezt fogjuk megvenni. Próbaút, majd telefonálás az otthoni szerelőmmel ( mit nézzek, csörög-e, zörög-e), majd a szerelő véleménye a távolból: Vedd meg, de k***a gyorsan. Megvettük, ára 5990 euró volt. 2010-es évjárat 1.4 T-jet 120 LE, Dynamic felszereltség. Az első kávédarálós és turbós autóm.
A kereskedés kb. 40 éve működik, a nagypapa a mai napig aktív. Az ügyintézés „olaszos” kb. 2 óra bármit elintézni, de korrektek nagyon.
Az autót munkába járásra használom kb. 25 km naponta, valamint ez a hazajárós autó is.
Amire költöttem: féktárcsa és fékbetét elöl-hátul, gyertyák, olaj és szűrők.
Amire fogok költeni: lengőkar szilentek, vezérlés, váltófolyadék.
Vezérlést még nem cseréltem, mert 95 ezernél volt vezérléscsere, abban a szervizben ahonnan vettük.
Most 131ezer km van benne, többször lenyomtam vele a hazautat ami kb. 900 km. Az autó teljesen alkalmas napi közlekedésre, az autópályatempóval sincs komolyabb probléma, igaz 130-nál kb. 7.5-8 liter a fogyasztás, amit kicsit sokallok, de ez ilyen. Gyári navival szerelt, a kijelző időnként csíkos, de látni lehet (olaszos elektronika). Cseréje kb. 500 euro lenne, nem ez a legfontosabb. Olajat, szűrőket 10-12 ezrenként cserélem, olajból csak a gyári Seléniát kapta eddig.
Összességében elégedett vagyok vele, az áráért aránylag jól felszerelt ( légzsák mindenfelé, isofix, navi, bluetooth).
Csomagtartója elég nagy, két nagyméretű bőrönd + egy nagyobb sporttáska meg egy kis ez-az simán belefér.
Ami tetszik:
- szép kívül-belül (szerintem)
- komoly baja nem volt (8 évesen ne is legyen)
- stabil, megbízható
Ami nem tetszik:
- az ülések kényelmetlenek hosszabb távon
- nincs kartámasz
- hatalmas holtterei vannak, az A oszlop túl sokat kitakar, parkolásnál hátra kb. semmit nem látni.
- kanyarodóköre kb. mint a pótkocsis Zilé
Hibalista
- csak kopóalkatrészeket kellett eddig cserélni
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfa 147 | Következő autója? | Fiat Tipo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
