dögös digó
Szöveges ítélet
Én vagyok a kappás pármai sonka. Mivel a gép elérte a 200.000 km-t, el kellett gondolkodni, hogy veszek egy új autót. Én ugyanis munkára használom a gépet, emellet édesanyám is 230 km-re lakik tőlem. Sok mindent megnéztem (Civic - ciki a sebességváltója, Lancer - csak 1.5-ös motorral volt akkor, de egyébként a legjobb alternatíva, Impreza - hihetetlen szervízköltségek, Jetta - Passat - drága a mihez képest. És akkor megláttam Őt, maranello pirosban és sport-kivitelben. Mivel én nagyon szeretem az olasz autókat - a technikát is és a formát is - le voltam nyűgözve és le vagyok még ma is, sokakkal együtt. Mivel az autó használatra kell és nem vagizni, nincs hátsó elektromos ablak. Mivel nem szeretek vezetés közben telefonálni, nincs blú end bla. Viszont van 150 lóerő, van 17-es felni és van hatsebességes váltó, sportbelső és külső. Rendelnem kellett, az ülésfűtés miatt. Három hét alatt itt volt, a kereskedő olyan, mint a Fiat-kereskedők, de azért el bírtam hozni. Az árról nem beszélek, minden esetre ilyen ár-érték arány szerintem nincs a piacon. 187 cm vagyok és 120 kiló, mégis elférnek mögöttem átlagos vagy annál kicsit magasabb emberek is. A csomagtartó pont elég. A kormány valóban tág határok között állítható. Menni nagyon jól megy, 3500 fordulatnál már kemény és bár az előző szívó 155 lóerő után némi élvezeti engedményt kellett tennem, megéri a mínusz két liter benzin, ugyanazzal a teljestménnyel. Alapvetően minden működik, nagyrészt jól működik. Ami meglepően gány, az a HIFI, ha nem túlzás itt ezt a szót használni. Gagyi, pedig nem vagyok függő. A kanyar-ködlámpa szerintem zseniális találmány, fillérekért. Klíma jó. A kesztyűtartót egy kolléga frappánsan leírta, egy hülyeség az egész. De az autó szép és szép és szép! Alapvetően magamnak veszek autót, így a mások véleménye nem igazán érdekel, viszont némi élvezettel nézek a (képzelt)társadalmi státuszuknak mindenáron megfelelni kívánók szemébe, amikor meglátják a vörös ördögöt és arra gondolnak, hogy vissza kell ülni a német munkanélkülieknek és magyar agyatlanoknak gyártott 1.6-os 102 lóerős alap XXXX-ba. Hát nekik annyit, nekünk meg ezt!
Jó autó, szép autó, olasz autó. Véreim, maradjunk az olasz életérzésnél!
2008.07. Már 7.000km van benne. A véleményem alapvetően nem változott, elégedett vagyok vele, sőt, szeretem! Most is azt mondom, azt kaptam, amit vártam.
5.000km-nél megnéztük az olajat: picit felső nívó felett, mézszínű és tiszta. Én úgy gondolom, hogy sem benzinnel, sem korommal, sem gyártási reszelékkel még istenigazából nem találkozott. Feleslegesnek tartom az olajcserét.
Ami vadi új az előzőelkben írtakhoz képest, az a sportgomb! 3.000km-ig nem használtam, nekem ez jelentette a bejáratást. Ma már használom, amolyan úri módon: mikor kedvem tartja. Egészen nagyszerű érzés, megy mint a golyó. Sztem simán megéri a felárat, sőt, azt mondom, ezért éri meg a drágábbat venni.
Az első két hétben kb. 2X nem nyitott a távnyitó, azóta nincs vele gond.
A belsejére nagyon kell vigyázni, ill. tisztán kell tartani, alapvetően azért, mert csak patyolat állapotban hozza a formáját. Négyen simán el lehet benne utazni, pedig nagydarab vagyok.
A múltkor mentem vele egy Vác-Katalinpusztát, igen élvezetes volt.
Továbbra is azt mondom, ez az autó az áráért nagyon-nagyon megéri, jobban, mint bármelyik más hasonló árú gép.
Hibalista
- Isten ments!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | kappa | Következő autója? | olasz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
