A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.6 M-Jet 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Bravo? Ezt nagyon túltervezték...

Szöveges ítélet

Amikor megjelent idehaza az új Bravo, már akkor kacérkodtam a gondolattal...

Azután még volt némi hitel az akkori autómon és nem akartam egy másik hitelbe átugrani, de jött egy jó lehetőség és azt már nem lehetett kihagyni. Listaáron több mint ötmilliós autót sikerült három körül megvenni, igaz használtan. Mivel kevés kilométer és ép karosszéria várt (a kavicsfelverődéseket nem számítom), ezért nagy levegő... és csak belevágtam.

Nos nem bántam meg...

Szóval az a helyzet, hogy ezt a típust tényleg túltervezte a FIAT. Ráadásul sokban egyezik a Stilóval, abban meg volt ideje kisakkozni a típushibákat a gyárnak. De leginkább az van, hogy szerintem eszük ágában sem volt ilyen jó autót gyártani! Mondjuk ez nem az autó "hibája"! :) Azonban a LANCIA Delta alapja is ez a padlólemez és a prémium szegmensben (még ha az alsó karosszériaméretében is) nem lehet vacakot eladni, ezért ide is átszivárgott a minőség. Például mindenhol, még a csomagtartóban is szép a szövet, jó fogásúak a műanyagok. (Nos, ezt a képet rontja kicsit a "kardánalagút" műanyagja. Azt lehetett volna egy picit jobb tapintásúból gyártani.) Krómhatásúak a műszerek körüli borítások és a kilincsek. Kevlárszerű a műszerfal elülső borítása a felső része meg, mintha szövettel (igaz műszálas szövettel) lenne burkolva. Szép és egy nedves törlőruhával le lehet takarítani, nem kellenek csodaszerek. Az a rész, ahová a kéz-könyök kerül puha szövet, bőr (kormány, váltógomb) a többi meg takarítható műanyag. (Akinek van gyerek a családban, az tudja milyen jó, ha nem fél napig kell súrolni a kocsi belsejét!)
A motor "csak" 105 lovas, de létezik ugyan ez az 1.6-os motor 120-asban is. (Állítólag jó az 1.9 M-Jet is, de az akkor csak ötfokozatú váltóval volt.) Ebben hatfokozatú váltó van, ami pl. autópályán nagyon hálás dolog, alig forog a motor 130-nál és ezért csendes az utastér is. Néha vissza is kell venni a rádión, mert a sebességfüggő hangerőszabályzás túlhangosítja az utasteret! :) Szerintem közlekedni elég ez is, aki meg gyorsulni akar, az vegye a turbó-benzines verziókat. Szépen elcsorog 4,5- 5,5 literrel vegyes használatban. (Érdekesség, hogy a fedélzeti számítógép szerinti fogyasztás szinte 2-3 dl pontossággal egyezik a tankolt liter/futott km szerint számítottal. Ezt pl. a japán cégesem nem tudja ilyen pontosan kiszámítani...) Ha nagyon hajtom, akkor 6 - 6,5 l/100 Km. Ilyen üzemanyagáraknál ez is érv a típus mellett.
A formatervezés kiváló. Elvégre olasz! :) Hátra ugyan nem olyan a kilátás, mint egy négyajtósból (jól jöhet a tolatóradar) de megszokható.
A tompított a szokásos H1 képet vetíti, de a reflektor tényleg szépen lesüti a bogarakat az útról.
A futómű annyira kényelmes, mint egy mai autónak kell. Itt olvastam, hogy egyesek szerint lehetne keményebb. Igaz, a kanyarokban kicsit dől a kaszni, de megszokható, bár... tényleg lehetne kicsit nem is keményebb, hanem olyan "feszesebb". Akkor a bólintás sem jönne annyira elő. 17 colos felninél nagyobbat szerintem vétek rátenni, nekem már a 16-os is határeset. Nyárinak a 16 col jó, de télen a 16-18 kiszedné a tömést a fogakból annyira ráz a magyar utakon. Mondjuk ez nem az autó hibája. (Gondolom a nyugat-erópai piacokra-utakra tervezték és nem demszkylandre, meg a tajgára...) A dual-drive kormány lányoknak biztos jó, de én sosem használom CITY üzemmódban, mert akkor teljesen elveszti az ember a kapcsolatot a talajjal, annyira könnyűvé válik.
Belül teljesen korrekt anyagok vannak és a kárpitozás sem gagyi. A műszerek és a kezelőszervek megállják a helyüket a most kigördülő modellekkel szemben is (lásd a digitklíma kijelzője: egyszerű, érthető - de szép), az órák leolvashatóságával nekem nincs bajom. Mondjuk egy hiba: a pontos idő kijelzését csak a vezető látja. Tervezhettek volna valahová a műszerfal közepére is órát (mint a régi Ritmókban), vagy a digitklíma kijelzőjére is azt a négy-öt szegmenst, semmibe nem került volna, mégis utasbarátabb megoldás lenne. A nyomógombok puhán "klattyannak" és egyszerűen teszik a dolgukat.
Olvasgatom a különböző ítéleteket az általam eddig megbízhatónak hitt német és kényelmesnek gondolt francia típusokról, néha egész rémtörténeteket írnak. Nos, el kell keserítenem a japán-német-amerikai-francia fanokat: a BRAVO nekem egy csepp olajat sem fogyaszt két olajcsere között (tudom, fogy az, minden autó fogyaszt valamennyit, de nálam nem észlelhető mennyiségben), az akkumulátora is pöcc-röffre indít (pedig még az izzítást is el kell végeznie), az elektronika azt csinálja amit kell, ajtók-ablakok (4 elektromos, mind a négy automata-becsípődésgátlós) nem nyikorognak, normálisan zárnak, a szél nem fütyül, nem fagynak be!

Csak annyi bajom van vele, hogy nem nullkilométeresen került hozzám, és ezért a műszerfal utas oldali részén van egy-két karcolás... Ez sem az autó hibája.

Ha én magamnak konfigurálhattam volna, a tempomatot és a tolatóradart nem hagytam volna ki, mindkettő hasznos és kényelmes extra. Esetleg még ülésfűtést rendeltem volna. Az üvegtető képen jól néz ki de lehet, az én magasságom miatt már kényelmetlen lenne, azért az csak elvesz az jó néhány centit a fejtérből. De akinek az a fontos, rendelhet.

Futómű, kopó alkatrészek és szűrők-kenőanyagok tekintetében nem drágán fenntartható autó. Még gyáriban sem vészesek az akatrészárak és most már kezdenek megjelenni az utángyártott-bontott cuccok is a típushoz. Ha van egy kis műszaki érzéke az embernek, na meg megfelelő garázsa, sok mindent meg tud rajta maga is csinálni. (Folyadékok, szűrők cseréje, fékbetétek, stabpálca csere, stb.)

Egy szó, mint száz! Jó autó! Kár, hogy az AutoBild-es tartós teszt jó eredményét sem propagálja a FAM. Na meg egyáltalán a Bravo egész promóciója... hagyjuk. Ez sem az autó hibája...

Hibalista

- Semmi. Gumit kellett rá venni, mert a gyári kopik de rettenetesen.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem. (Persze nem dícsérni akarom magam.) Elektronika kiolvasásához (ha majd kell) egy ismerős autószerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Giulietta, 159
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)