A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1,6 Multijet 120 LE 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

Bravó, csak összejött végre - a kerregő vörös bestia

Szöveges ítélet

Amikor először láttam élőben az utcán kb. 3,5 éve, tudtam, hogy egyszer lesz egy ilyenem. 2010 áprilisáig kellett rá várnom, amelynek többek között anyagi (autót sem veszünk hitelre), és elvi okai is voltak: vadonatújat nem érdemes az óriási értékvesztés miatt, ha 1 évesen szinte féláron megkaphatom, de azért a kivitel legalábbis hasonlítson az általam elképzelthez. Hát, igen sokáig kellett a hasznaltauto.hu-t böngésznem, majdnem fél évig, napi rendszerességgel. Közben átestem néhány "echte magyar" élményen (pl. amikor egy bizonyos nagy csepeli Fiat-kereskedő meg akarta etetni velem, hogy az általuk már 4 hónapja hirdetett autó csak 3 hete van náluk, vagy amikor személyesen is náluk jártam, és az egyik kipróbálni vágyott - természetesen 1-2 hete behozott - autó indításnál megadta magát a teljesen lemerült aksival).
A legnagyobb problémát az okozta, és szűkítette le drasztikusan a találati listát, hogy én az 1,6 Multijetre vágytam, abból is a 120 LE-sre, semmi másra. Lehetőleg max. 1 évesre, plusz 1-2 hónap még elment. Csakhogy míg a T-Jetből Dunát lehet rekeszteni, ebből a találati lista leginkább 8 db alatti eredményt hozott, és a kínálat igen ritkán változott, ami az autó új árát (főleg a T-Jethez képest) figyelembe véve érthető is. Már a szín sem számított (azért fehéret vagy feketét nem szívesen vettem volna), az áhított Maranello vörös helyett már beértem volna egy metálkékkel, szürkével, barnával is, már a szerényebb kivitellel is kiegyeztem volna, annál is inkább, ugyanis szinte kizárólag T-Jetet láttam Maranello vörösben, a kétszínű alufelnikkel, széles küszöbökkel, fekete-piros belsővel, meg az alap 1,4-est, dízelt egyet sem. Nemcsak hirdetésben, utcán sem (azóta már láttam egyet-kettőt a sajátomon kívül is :) ).
Aztán március végén megtörtént a csoda: egy kölcsönző meghirdette az 1 év körüli korú autóit, 40-60 ezer km között, egy egész flottát. Ellenérzéseimet leküzdve felkerestem őket, viszont először egy kis csalódás ért, a meghirdetett autók "kint" voltak ügyfélnél vagy kollégáknál, így csak képen tudták megmutogatni őket. Igaz, elég részletesen, de mégsem így képzeltem. Azért csak megakadt a szemem az egyiken: 1,6 Mjet 120 LE, Maranello vörös, Dynamic Sport felszereltség, 46 ezer km, 2009.januári. 4 napot kellett várnom, hogy élőben is megnézhessem. De ahogy megláttam, tudtam, hogy hacsak nincs valami nagyobb (műszaki vagy "adminisztrációs" jellegű) probléma, ez kell nekem. A próbaút már csak formaság volt, magába bolondított a bestia. Le is papíroztuk, másnap el is vittem.
Az eltelt hónapok alatt 2 apró probléma merült fel, mindkettő az első napokban (nesze neked olasz autó): egy kiégett tompított izzó (csere kb. 1 óra alatt a hozzáférhetőség hiánya miatt), illetve az ablakmosó volt szabadságon, valószínűleg már a vásárláskor, csak mindent nem próbáltam ki. Márkaszervíz, diagnózis: kormánykapcsolócsere, garanciában. Azóta a megbízhatósága japános, remélem, így is marad.
A külsejéről nincs sok elmondanivaló, gyönyörű elölről, hátulról, oldalról, felülről... A belseje szintén, de itt érezhető, hogy a formatervezés oltárán áldoztak valamicskét a helykínálatból. Nem egy kis autó, főleg a szélessége meglepő először (pl. parkoláskor), de belül nincs akkora, mint pl. egy Octavia vagy akár egy Focus. Főleg hátul. Azért egy kis család elfér benne. A csomagtartó 400 literes, szerintem elég. Kilátni hátra művészet, szinte többet lát az ember a tükrökből, mint az ablakon keresztül, előre a széles A oszlopok miatt körülményes egy kicsit a kitekintés, meg lehet szokni, ma már minden autó ilyen, de ennél legalább a szépség oltárán áldoztak a praktikumból. A belső kivitel, az anyagválasztás a műszerfaltól az ajtókárpitig sokkal igényesebb, mint a kategória átlaga, sőt, prémiumautókban is láttam mostanában látványosan olcsóbb kivitelt.
A felszereltség: Dynamic Sport, 7jx17-es fekete-ezüst alufelnik, 225x45-ös Bridgestone gumik, küszöbszélesítés, hátsó légterelő, B-oszloptól sötétített ablakok, ABS, ASR, kanyarkövető fényszórók, dupla digitklíma, multikormány, USB, MP3-as CD-rádió, tempomat, hűtött kartámasz, bőrkormány és váltógomb... és tekerős hátsó ablakok. Akármi legyek, ha értem.
Egyébként ezek a felnik és gumik csodálatosak, amíg nézi őket az ember, illetve amíg olyan utakon jár, amelyek itthon elég ritkák. Ott pompás az úttartás, kellően direkt a kormányzás (a City-funkciót egyszer kipróbáltam 10 percre, azóta sem hiányzott), de egy átlagos magyar úton nagyon pattog velük az autó, a Róbert Károlyon egy sávváltás a hosszanti nyomvályús úton kétkezes művelet, ha nem akarja az ember, hogy szlalomozásba torkolljon, az alacsony gumik nem rugóznak, amire pedig itt nagy szükség lenne, a kátyúknál pedig nagyon kell vigyázni miattuk, mert szinte azonnal a felnit csapja oda az ember. Hosszú távon ezek a kerekek a futóműnek sem tesznek jót, sajnos biztos, hogy a karbantartásigény gyakoribb lesz az átlagosnál.
Fentiek miatt a menetkényelem inkább csak átlagos, kíváncsi vagyok, mennyit javul majd a helyzet ősszel, amikor felteszem a 15-ös lemezfelnit a 195x65-ös gumikkal. Egyébként a sportülések nagyon kényelmesek és jól tartanak, csak a rugózással van gond a fentiek miatt.
A motor: a lényeg, ami miatt annyit vártam az autóra. :) Hát nem ilyen emlékeim vannak régről a dízelmotorokról. Az alapjáratról húzást felejtsük el, az egy letűnt korszak. 1600 rpm alatt ne várjunk semmit, gyorsulás helyett még meg is torpan. Fölötte viszont rendes ízelítőt kapunk a 300 NM-ből. Nem versenyautó, de 1600 és 4000 rpm között nem nagyon van olyan forgalmi vagy "domborzati" szituáció, ahol az autót gyengének érezzük. Egyébként 3500 fölé szerintem nem érdemes pörgetni, a legjobban 1800 és 3000 között érzi magát. 1600 környékén megfigyeltem egy apró, pillanatnyi rántást, ami később sehol nem jelentkezik, valószínűleg a turbó itt kell életre. A hangja dízeles, alapjáraton sokkal finomabb, mint a többi öngyújtós, még hidegen is igen diszkréten kerreg, fordulaton mély, de nem hangos, nem zavaró. Motorféknél érdekes módon kissé teherautós.
A váltóáttételek meglepően hosszúak, a 6 sebesség ellenére. 60-nál 4-ben 1800-at forog a motor, tehát a korábbi (benzines!) autóimmal ellentétben a jóval nagyobb nyomaték ellenére ennél a tempónál semmi nem indokolja az 5. sebesség használatát. 5-ben a 2000-et 80 felett éri el. Autópályán 130-nál 6-ban 2300, a 3000-et 160-nál éri el. Ha már a váltó szóba került: nem rossz, pontos, de nem a leheletfinom egyujjas kategória, mint a japánoké, vagy akár egy Focusé. Erő kell a váltáshoz, és a pedálokhoz is, amit nem is bánok, noha a tesztekben leírtaknak megfelelően egy kicsit tényleg olyan érzése van az embernek, mintha minden mechanikus alkatrész gumiból lenne, valószínűleg a dízelmotor vibrációinak az elnyelése miatt. Ha a hosszabb élettartamot szolgálja, akkor semmi probléma.
A fogyasztás dízelhez méltóan visszafogott, főleg a menetteljesítmények tükrében, 5-6 liter között változik. Érdekes, hogy a fedélzeti komputer következetesen 6,0 és 6,6 liter közötti fogyasztást mutat, számításaim szerint néha felfelé(!) csal.
Mindent egybevetve nagyon jó kis autó, erősen kétlem, hogy a kategória (használtan) drágább német és japán képviselői jobbak vagy akár megbízhatóbbak lennének, ez viszont sokkal jobban felszerelt az átlagnál, igényesebb kivitel, és sokkal, de sokkal szebb szinte mindegyiknél. Olaszország visszatért az autógyártáshoz. Megérte várni rá. Néha csak elnézegetem. Lelke van. Gyönyörű. Szeretem.

UPDATE 2011/09: az elmúlt közel egy évben csak a kilométerek szaporodtak, az olasz autó egyetlen probléma, égve maradó vagy menet közben kigyulladó visszajelző nélkül megy. Időközben egy parkolóban egy jóakaró kulcsa által szerzett egy kis ismertetőjelet is, ami valószínűleg úgy marad, nehogy valakire megint rájöjjön a kísértés, ha megcsináltatom... illetve ha lefényeztetem, senki nem hinné el majd egyszer, hogy nem törve volt az autó.
A télen használt 195x65-ös gumik, a gyári alufelniknél szerényebb kinézetű 15 collos lemezfelnikkel mifelénk jóval praktikusabbak, a menetkényelem 9-es ezekkel. Viszont 30 ezer Ft-ot egy kicsit sokallnék 4 gyári dísztárcsáért.

Hibalista

- fényszóróizzó kb. 500 Ft, ablakmosó (kormánykapcsoló) - garanciális, ezekkel a hibákkal vettem át az autót. Azóta - azaz 2009 márciusa óta - semmi.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Zrt

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 46000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Colt Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)