Bravo... ha jót akarsz magadnak
Szöveges ítélet
Előszóként leszögezem, hogy az AUTÓ az az Alfával kezdődik (és ott is zárul). :) "Véralfásból" váltottam...
Ennek ellenére ez már nem az első Fiatom. Ezt engedte meg a családi kassza (sajnos még nem volt elég lé a 159-es megvásárlásához, de a 146 már kiöregedett alólunk), így egy piros Bravo került a házhoz.
Munkám során a "szkoda fóbiától" az űberjapó 10+ milliós terepjáróig vezethetek elég sok típust, de magamnak mindig olasz autókat vásároltam.
Hogy miért?
Mert ezekben érzem jól magam. Ezeket az autókat (még) emberek készítették emberek számára. Olasz emberek, az olaszokra jellemző jó és rossz tulajdonságaikkal. (A marketingesek "érzelmi töltettel rendelkező járműveknek" titulálják az Alfákat, Fiatokat, Lanciákat... :) )
De térjünk a lényegre:
Az én Bravo-m Dinamic felszereltségű, na meg benne van még az elektromos ablakemelő hátul, illetve digitklíma, Mp3-as a rádió, stb.
Motorikusan ugyan a gyengébbik dízel (105 LE), de ez a városi, illetve a normál autópályás használat során hátrányt nem igazán jelent.
Fogyasztásban kiváló ez a motor is, a minusztizenekben, városban használva is max. 7 litert evett.
A futómű nekem (mivel az Alfa az etalon) picit lágy, de a család ezt kifejezetten preferálja. Mivel a téli gumim ballonosabb, viszonylag jól tűri a tavaszi kátyús magyar útviszonyokat. (Mit útviszonyok? Ezek nem utak, hanem terepakadályok!!!) :(
Három-négy embernek is kényelmes utazóautó, még akár több száz kilométeres távon is, csak a csomagtartója lehetne nagyobb. Normál pótkerékkel nem lehet valami sok csomagot szállítani.
A külcsín az magáért beszél (nem véletlen, hiszen olasz!), de belül is egész minőségi mind az összeszerelés, mind az anyagválaszték. (A céges luxusterepjárónkban gagyibb műanyagok vannak...) Nekem csak a tempomat hiányzik, de gyári extraként 32 000 forintért nem drága dolog, szóval ha szalonból vásárol valaki, ezt ne spórolja ki!
A fenntartása nem vészes, a kopó alkatrészek baráti árakon elérhetők, a Selenia olajok a konkurenciákhoz képest olcsók és jók. Jótanács: olajból a gyárit (Selenia), a szűrők és a kopó alkatrészek lehetnek jó minőségű utángyártottak is!
Vannak drágább, erősebb, jobb felszereltségű és nagyobb presztízsű autók, de aki egy jó árarányú, jó vezethetőségű és kis fenntartási költségű autót szeretne, az nyugodtan keresgéljen a Bravok között! Biztosan fog találni kedvére valót.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Régi FIAT-os jóbarát.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 146 | Következő autója? | 159 SW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
