A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.4 MultiAir Turbo 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Brav(o)úros

Szöveges ítélet

Nálam az autóvásárlásnál alapvető preferenciák a következőek:
- ár/érték,
- megbízhatóság,
- küllem és kényelem
- fenntartási költségek.

Igazából nem Bravot akartam az elején, de egy neves japán gyártó szalonjában hiába volt akció az általam kiszemelt típusra, az értékesítő olyan szinten volt bunkó, hogy inkább hagytam az egészet a fenébe. (ha nem kell a pénzem a toyotának, az legyen az ő bajuk)
Szóval jött az autóvadászat és mivel korábban volt Fiatom több is és mindegyikkel meg voltam elégedve, ezért egy vidéki szalonban belebotlottam… Így utólag visszagondolva jó üzlet volt, nagyon kevés pénzért (gyakorlatilag egy kiskocsi áráért) jutottam hozzá egy majdnem tökéletesen felszerelt példányhoz.

Az általam használt Bravo, a most még viszonylag kevéssé ismert MultiAir Turbo motorral szerelt gépkocsi.
Mielőtt megvásároltam, igyekeztem a „szaksajtóban” tájékozódni, hogy érdemes-e egy ilyen - akkor még - újdonságnak számító motorvariánst választani. Nos, idehaza egy épkézláb teszt nem készült ezzel a karosszériával és motorral, a cseh, szlovák, lengyel és angol újságírók azonban kipróbálták. Olvasgatva az ottani teszteket én azt szűrtem le, hogy északra és nyugatabbra is valamivel racionálisabban nyilvánultak meg a tesztelők, mint ahogy a magyar „szakújságírók” szoktak. Az autóról a vélemények pedig kifejezetten pozitívak voltak.

Nos, az ár/érték egy akciónak köszönhetően nem volt kérdés, nagyon jó vételnek számított.

A megbízhatóság tekintetében minden megkérdezett megerősített: jól összerakott autó a Bravo, ami típushibája lehet, az ismert és javítható. Ráadásul az enyém már a „fészlift” utáni, elvileg orvosoltak hibákat és a futómű és dizájn terén is lettek korszerűsítések. Lekopogom, hogy tényleg eddig semmi baja az autónak, remélem ez így is marad. A szerelők szerint nagyon kényes az olajra és nem szabad megvárni a gyárilag előírt 30-35 000 km / 2 éves csereperiódust.

Maga az autó egy 3-4 tagú családnak elég. (Három gyerekkel már nem lenne az.) A belső tér mennyisége megfelelő, elől kifejezetten jó. Az utastér dizájnja annak ellenére kellemes, hogy 2006-os tervezésű autóról beszélünk. Köszönhető ez részben a Sport belsőnek, ami az ülések, kárpitok anyagát - színét határozza meg és részben annak, hogy a felhasznált műanyagok minősége is elég jó. A fém pedálsor/taposó ugyan csak dizájnelem, de jópofa. A műszerfal egységes, nem négyféle légbeömlővel néz az ember farkasszemet, a műszerek/rádió/klíma világítása is egyforma, a műszerek közötti képernyő konfigurálható, stb. Az analóg műszerek jól átláthatóak, én nem is vagyok oda ezekért a mostani kivetítős, konfigurálós műszerfalakért. (Nálam külön pont jár, a hagyományos négyműszeres megoldásért.) Mivel a fordulatszám és a sebességmérő Alfásan - csőszerűen lett megoldva, ezért egyrészt jól leolvashatóak, másrészt tényleg sportosak. A középső kijelző, mint már írtam konfigurálható, de nem ezer színben pompázó, mint a mostani autóké. A zongoralakk műanyagot sem vitték túlzásba, a rádió/klíma környékén van belöle egy kevés. Rakodóhely a műszerfalban baloldalon, a könyöklőben (2 db) és előtte található. A kartámaszban az italtartó hűthető, fűthető. Az ajtózsebek (a hátsó ajtókon is van) használhatóak, de nincs bennük italtartó. Az apróságok azt erősítik az emberben, hogy szép és jó kis autóval van dolga. Külön figyelmet érdemel az oldalkárpit, ahol négy-öt féle anyag felhasználása is tetten érhető, mégsem bazári, vagy „odadobált” érzést keltő, az élek-formák jól illeszkednek. Az ajtókárpit díszlécének alja azonban elég éles, nekem a nadrágvarrásom akad bele rendszeresen. A műszerfal meg nem annyira színes, mint a Lancia Deltában, de ezt nem bánom. Nekem sok lenne a krém – fekete - szürke kombináció. A műszerfal tetején a nagy műanyag felület viszont képes jól átmelegedni nyáron, persze az automata klíma hamar visszahűti az utastered, de akkor is. A csomagtér viszonylag tágas, jól formázott és kárpitozott. A csomagok beemelésekor a perem kicsit magas, viszont ott műanyag borítja (mint a csomagtér hátsó részét), így a karcoknak is jobban ellenáll. Amúgy nem csak a hátsó háttámla, hanem az ülőlap is felemelhető, így sík rakodóhelyet lehet kapni nagyobb cuccok szállításához. A hátsó üléssor (mint ahogy mások is írták) sajnos nem állítható hosszirányban, pedig ezt a Lanciában jól megoldották. Ez az egyik, amit hiányolok.
A másik kifogásolható dolog a kilátás. Nekem hátra és oldalra jó, de az első oszlopok képesek kitakarni egy gyalogost. Ezért kanyarodáskor a gyalogátkelőknél kicsit hajlongani kell.
A felszereltség elég gazdag. Minden, ami a mindennapi autózáshoz kell, megvan szinte alapból. Ami nincs, az a „modern” vezetéstámogató rendszerek serege, mint mondjuk a sávelhagyásra figyelmeztető, stb. Na ezek nélkül én pont tudok élni. Ami még jópofa dolog, hogy lejtős úton kézifék nélkül is el lehet indulni, mert a visszagurulás gátló megtartja az autót indulás előtt néhány másodpercre. Ha egy koccanást is kivéd, már hasznos extra. Ilyen még a kanyarfény, ami a tócsák és gödrök kerülgetésénél segít. Talán még az én autómból az USB aljzat az, ami hiányzik, bár egy filléres kábellel azt is meg lehet oldani, hogy fogadjon a gyári CD külső hangforrást.

A külseje szerintem még ma is megállja a helyét, pedig mára már igen sok modern autót megrajzoltak és legyártottak. A szépség amúgy is olyan dolog, hogy nem érdes rajta vitatkozni. Nekem tetszik ez a cseppforma, talán kevésbé hivalkodó és kevésbé cipőjellegű, mint a mostani autók. Letisztultabb és szerinte kevésbé hajlamos az esztétikai avulásra. Igaz ugyan, hogy nincs benne nappali menetfény és egy csomó hajlítás, él, ciráda, mint a mostanában kijött autókon, de vállalható.
Az elejével lejtős helyen vigyázni kell, mert mind a lökhárító alja, mind az utána következő „koptató” hajlamos leérni. Különösen az enyémen, mert ez még Sport futóművel szerelt, ami az ültetés miatt még alacsonyabb. De ellenben jobban fekszi az utat, mint a normál futóműves. A 17”-os felniket egy picit túlzásnak érzem, nem is annyira oldalfal magasságban, inkább a 225-ös szélességgel kapcsolatban. Jól tapad vele az autó, de fogja is a kocsit és növeli a fogyasztást. Normál körülmények között a 205-ös szélesség is pont elég lenne.

Motor. Nos, ez egy eszméletlenül kétarcú szerkezet. Amikor bejöttek az elő kisköbcentis turbók, én nem akartam elhinni, hogy azok képesek keveset fogyasztani. Ez az 1.4-es turbó képes erre is. Meg a másik végletre is. Normális vezetéssel 6 - 6,5 környékén tartható, nagypapisan akár 5 liter környékén is. De ha az ember elkezdi kihasználni és próbálni, hogy mit tud a feltöltő, könnyen 7-8, vagy akár 10 literre is elszaladhat a fogyasztás. Az én tapasztalatom az, hogy a 90-et 5 - 5,5 az autópályát 7,5 és a vegyest 6 - 6,5 között hozza. A SPORT feliratú gomb megnyomására kifejezetten agilisé válik az autó, ez országúti előzéseknél jön jól. A futómű sem ráz, talán még egy kicsit lágy is. A váltó jó, persze nem egy közvetlen 1200-es Lada váltó, de jól kapcsolható. Főleg ha már melegedik egy kicsit benne az olaj… A váltássegéd azonban egy ökoterrorista, képes akár 50 km/h-nál hatodikat kérni. Egyébként elég csendes az autó, normál tempónál alig hallani a motort és autópályán is normál hang-erővel lehet beszélgetni.

Fenntartás: A biztosítások (kötelező + CASCO) éves szinten nekem bőven 100 000 alatt marad és egy kötelező szerviz is megoldható 20 ezer környékén. Ez szerintem jó ár. Különösen annak fényében, hogy céges autóinkat (amik „népautók”) dupla- tripla ennyiért hordjuk szervizbe.

Tapasztalatom szerint az összes olasz autóra igaz, hogy vagy szeretik a gazdáik, vagy utálják azok, akiknek nincs…

Hibalista

- Még nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Vidéki szakszervíz. Nem olcsók az árai, de nem is csillagászati. A munkát elvégezték rendesen.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Még nem tervezem lecserélni.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)