Állapotot kell venni, nem kilométert!
Szöveges ítélet
Állapotot kell venni, nem kilométert, és mennyire igaz! Kicsit kalandosan indult a vásárlás, megnézni sem akartam mikor meghallottam hány ezer kilométer van az autóban, aztán megvettem…
2015. februárjában egy Megane 2.0T-ért indultam, viszont azt megnézni sem volt érdemes, nemhogy megvásárolni. Az idő szorított, lévén, hogy 1 napom volt nézni valamit és 300km-t utaztam a Renaultért. Két Megane-t még kutyafuttában megnéztünk, de valahogy egyik sem volt az igazi. Lassan indulnunk kellett volna vissza, de adtam a Bravonak egy esélyt, felhívtam az eladót, aki egy fél óra múlva meg is mutatta az autót. Akkor 329.460km-t mutatott a számláló és fényévekkel szebb állapotban volt a belseje, mint az előző 137.000km-es Alfa GT-mnek.
A két szakember, akiket vittem magammal, csodálkozva nézték mennyire egyben van az autó. Sérülésmentes, vezetett szervizkönyves, gyakorlatilag autópályán kívül mást nem is látott (5évesen ennyi km-el ez szerintem hihető is). Kicsit félve (megint egy olasz) de megírtuk a papírokat, és hazahoztam. Jelenleg 345.000km van benne és egy-két –a futásteljesítményből adódó- apróságot leszámítva költségmentes az autó. Sikerült egy sport változatot kifognom, ami toldatokat, sport üléseket és egy sport gombot foglal magában, amit ha bekapcsolunk, 206-ról 230nm-re növeli a nyomatékot, jobb a gázreakció és érzékenyebb a kormány, sokkal gyorsabban reagál a kézmozdulatokra.
A féltengelykopás, mint sok Lancianál, ennél is típushiba, nem vagyok autószerelő, de aki javította olyasmit ecsetelt, hogy kicsi a keresztmetszet ekkora nyomatékhoz így pár tízezer kilométer alatt, ha dinamikusabban használjuk az autót, kikopnak. Az alkatrész árak kedvezőek, egy olajcsere, Seleniával és gyári minőségű szűrőkkel 12.000Ft. A motor és turbó gyári és bontásmentes, két csereperiódus alatt kb. 2dl az olajfogyás ami szerintem még a gyár által megengedett értékektől is kevesebb.
Egy szó mint száz, a T-jet egy remek konstrukció és a Bravo egy remek autó, én vagyok az aki a gatyáját is ráköltötte az Alfájára, így joggal tartottam egy újabb olasztól, de pozitívan csalódtam és ma sem döntenék másképp.
Hibalista
- Féltengely csillagok + féltengely csészék felújítása: 60.000.- - Szélvédőcsere: 27.000.- - Kikopott olajleeresztő behegesztése, újramenetelése: 12.000.- - Kopó alkatrészek, vezérlés, olaj, szűrők, fékbetét...
Ide hordtam szervizbe
Megbízható szerelő ismerősök.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 329460 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | GT | Következő autója? | Mondjuk egy 2016-os Bravo :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
