Alfa bőrbe bújt Fiat
Szöveges ítélet
Az utóbbi autóim közül 8 Alfa volt így az olasz autók szeretete nálam már tradíció.Soha egyikkel sem volt gondom.Új Alfát akartam venni,de ez a bestia közbeszólt.Az új Bravót először a neten láttam már akkor tetszett erősen. November végén kezdődött a kapcsolatunk.Előtte már próbáltam ezt a motort Puntóban és nagyon megtetszett.Végül megláttam egy szalonban kiállított Maranello red színűt,sport felszereltséggel és akkor eldőlt.Ilyen kell nekem.Úgy is lett.Azóta 14500 km nél tartunk,hiba semmi.6500km nél olajcsere volt,valamint a két első ajtón kellett állítani ,mert szélzajosak voltak.Azonkívűl semmi bibi.
A TCn olvastam a GP 1,4 tjet tesztet mely szerint egy kissé több a power a mociban a gyárilag jelzettnél.Én is kíváncsi voltam a sajátomra,így a dyno teszt szerint 141 Ló és 218Nm értékek adódtak.Hihető a dolog amilyen nagyot tud tolni a motor.Pl.a 146os 1.8ts 144 lovas Alfám megközelítőleg nem ment ilyen jól.
Eddig a legtöbb ismerősöm Alfának nézte,nem csoda tényleg olyan,sőt a mostani alsó közepes Alfákat mindenben veri.Mindig mindenhol tetszést arat a gyönyörű külső-belső megjelenésével,vezetni élvezet,kényelmes nagyon,hosszú utakon sem fáradok el benne.Szóval szeretjük.Fogyasztása a gyári értékeket megközelíti,szinte csak országúton használom,moderatoban.Néha pedagógiai célzattal használom a powert a sok kemény gyorsulóbajnok döbbenetére.
Ajánlom mindenkinek a Tjet motoros változatot.
No,elértük a 30.000km t,megvolt az első kötelező szerviz.Vicces volt.Gyak.semmit nem néztek meg amiért fizetni kell,csak oilcsere meg laptopozgatás volt.De nem gond,hiba nulla még mindig.
Igaz,a következő nap egy vízcsőbilincs lelazult,cseppent a víz,cserélni kellett.
Tehát a fent leírtakat kiegészíteném azzal,hogy az autó nemcsak szép kívül,belül,a motorja erős és megbízható,hanem megfelelő használattal takarékos is.Most dec.közepén is országúti,a Kresz szerintinél gyorsabban járva is max. 6,5 de inkább 6-6,3L a fogyi 205/55/16 téli gumikkal.Mivel nekem a gyári "népfelni" helyett 16os kerék van a gépen,tavasszal kapni fog egy garnitúra szép alufelnit,így az "optikai tuning" részemről teljes lesz.
Verdikt: Idáig nagyon nem bántam meg,hogy ezt a gépet vettem.Igazából, az ülés kivételével mindenben jobb mint az előző "prémiumkategóriás" .Azt az ülést viszont más autóé sem nagyon tudná űberelni.
Következő autó: Bravo 1.8 T
Hibalista
- Egy vízcsőbilincs.Érdekes a kötelező szervíz utáni napon.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Riegler Győr
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa 147 Distinctive | Következő autója? | Bravo 1,8 T |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
