A fehér lovag
Szöveges ítélet
Nagyjából fél éves napi 1-2 óra netes kersgélés és a német autók iránti buzériám leküzdése után, végül ezt a kis Fita Bravo-t vettem meg. Én tényleg elolvastam az összes tesztet az autóval kapcsolatban, sajnos magyar netes tesztet az 1.4 multiair sport 140 LE (benzines) verzióról nem találtam csak egy szlovák oldalon írtak konkrétan ezzel a motorral szerelt Bravoról. Hivatalosan ennek a motornak, ha jól emlékszem 7,2 l/100km a fogyasztása. A sebességet betartva néha itt-ott egy két előzessel lehet azt a 7.2 l/100km tartani, de ehhez tényleg finoman kell menni. Ha tempósabban haladunk akkor is beleférünk a 8-8,5 literes fogyasztásba. Hozzáteszem, hogy egy kamion kolónia nem tétel a többi közlekedő meg tereptárgy.Persze ennek ellenére 140 LE nem a világ és én nem tudom azt mondani hogy rakéta mint egyesek(500 LE már az lenne). Aki 5 literes fogyaszással akar járni annak ott van 1.6 multijet (120 LE) kerregő. A műszerfalon található egy sport nevű gomb, ami nem csak dísz, hanem tényleg sokkal élénkebb lessz a motor miután megnyomom. Ezzel persze a fogyasztás is megugrik lábtól függően 9-12 liter között lehet.Természetesen ez nem egy luxus sportkocsi itt nem lessz +100 lóerőnk csak a gázreakció lessz érzékenyebb. Magyarán 50% gázpedál állásnál már valójában teljes gázzal megyünk. Olcsó trükk, de hatásos. Nekem eddig mindig dízel motorral szerelt autóim voltak és kb. 20 embernek kértem ki a tanácsát mit vegyek ill milyen motorral. A 20 emberből 18 a dizelre esküdött, de én végkép nem bántam meg ezt a kis benzinest. Először is a max nyomatékot már 1750 fordulattól leadja, de ez alatt sem fullad le vagy rángat. 85 km/h-nál tehetjük be a hatos fokozatot ekkor már 1750-et fordul a motor és, ha nem akarunk gyorsan előzni akár vissza sem kell váltanunk. Persze 6. mehetünk akár 50 km/h is nem fog rángatni vagy lefulladni. 100 km/h 2100-at, 130 km/h 3000 forog a motor hatosban. Ami még fontos és kevés tesztben írtak róla azokban is mind mást az a térkínálat a hátsó üléssoron. Ha van olyan család akinek minden tagja 180-190 cm magas az ne vegyen ilyen autót. Konkrétan én 187 cm vagyok, de a babaülés már nem fér el mögöttem gyerekkel együtt meg pláne nem. Szerencsére a feleségem csak 167 cm és az Ő esetében meg már óriási a helykínálat hátul. Én magam mögött csak erős terpeszben vagy mintha karót nyeltem tudok ülni. Konkrétan engem végképp nem érdekel mennyi a hely hátul, a gyerek elfér és kész. Sok újságíró panaszkodott az úttartásra( persze kategórián belül). Igen lehet, hogy egy M3-ból kiszálva ganénak érezném én is a futóművet, de ügye ki mihez hasonlítja. Nekem elég sportos és a hétköznapi használtra vagy még annál is többre bőven elég. Persze, ha tényleg dinamikusan vezetünk a nagysebességű hosszú ívelt kanyaroknál, ha kicsit ráfékezünk billegni kezd, de kezelhető marad eközben is(azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy azért ehhez elég ökörül kell menni jóval a sebesség határok felett)az éles vagy szerpentines kanyaroknál nincsen gond. Másrészt eme verzió sportosabbra hangolt futóműve egyántalán nem kényelmetlen nem pattog és nem ráz még az olykor balkáni útjainkon sem. Persze aki 2010 előtti Bravót vásárol arra ez a futómű dolog nem vonatkozik, mert a 2010-es modellfrissítéskor javítottak rajta pl multilinkes lett a hátsó futómű, ezálltal jobban simítja az úthibákat a 2010 előtt gyártottakhoz képest. A gyári hifi bőven kielégítően szól akinek nem az még nem nőtt ki "kilométerre megelőz a dünnyögés" korszakból. Annak ott a feláras Bose hifi cucc. Az, hogy most tetszik vagy sem a formája azt mindenki maga dönti el. Ja és az utolsó pillantig fekete gyöngyház szinben gondolkodtam, de miután éppen mind a két szín volt a szalonban mikor leadtam a rendelést, rögtön láttam, hogy fehérben sokkal feltűnőbb. Persze, ha valaki nem exhibicionista az vegye barnában vagy szürkében úgy garantált a szürke hétköznapi élet. Jah és imádom! Nyomtam képeket is a falra, hogy akkor is lássam ha nincs velem. :)
Hibalista
- Még nem romlott el semmi. Pff jó is néznénk ki.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Alhambra | Következő autója? | nemtudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
