A Bravo nem csicsás, ellenben szép…
Szöveges ítélet
1 320 Kg - 105 LE, gázolajos turbó. Először idegenkedtem ettől a motortól, hiszen a 120 LE jobban hangzott. (Valamicskét értek az autókhoz és sok szerelőkollégát is végigkérdeztem típusbetegségek után kutatva. Komoly problémát egy sem tudott mondani, vízfolyás a gumicsövek környékén rossz bilincsek miatt és a futómű egy alkatrészét tartották neuralgikusnak. Nekem kopp-kopp, egyik hiba sem jött elő.) Ma már úgy vélem, hogy a mindennapokra tökéletesen elegendő ekkora teljesítmény ebben a karosszériában, aki meg élményautóra vágyik a konszernen belül, az vegyen benzines turbókat, vagy Alfát.
Szóval: a motor takarékos, mióta megvettem minden tankolási számlám megvan, az átlag magáért beszél: 5,2 l/100 km. Ez 30-40 % város, 50 % egyéb és 10-20 % autópálya átlagából jött ki. Soha rosszabbat! (Volt már olyan etap, ahol 4,7 l/100 km jött ki!) Persze olajból gyárit kap és a szűrők cseréjével sem várok a szervizkönyvben előírt időpontig. Motoralkatrészt (olajszűrő kivételével) még nem cseréltem - cseréltek benne! A leghidegebb időben is pöcc-röffre indul. Az előttem szólókkal egyet kell értenem: a nagy hidegekben kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokot, mint egy benzines. Először azt hittem rossz a termosztát, de nem! Ezek a modern dízelek ilyen kevés hőfelesleget termelnek.
A futómű fékrendszer kombináció nem egy világvége, de csendes, nem ráz és csak óriási gödörben üt fel, a fék teszi a dolgát és egyszerű, ergo olcsó alkatrészekből áll. Szerencsére az 55 ezer kilométer óta még minden eredeti mind az első, mind a hátsó futóműben. Lassacskán - a kilométerből adódóan - most következik az első fékek (valószínűleg csak a betétek) cseréje.
A formája – szerintem – még ma is megállja a helyét, egyszerű, szép, letisztult, de mindenki maga döntse el, hogy tetszik-e neki. A beltérről rossz szót nem lehet ejteni, kellemes kárpitozás, jó műanyagok, nekem a „zongoralakk” középkonzol sem koszolódik, nem ujjlenyomatos-maszatos. (Mondjuk nem is fogdosom feleslegesen, mint néhány „szagújságíró”…) Az ülései kényelmesek és - egyelőre - tartós kárpitozásúnak tűnik! A Kormány és a váltókar, váltógomb bőr burkolatú, jó fogású, szépen varrott, nem fényesedő fajta. A térkínálat elöl kiváló, hátul 2 felnőttnek jó, gyereknek egészen jó. Kritikát csak az „A” oszlop szélessége miatt kaphat, de a sokcsillagos törésteszthez kell a merevítés. A csomagtartó kategóriájának - állítólag - egyik legjobbja, de én elégedetlen vagyok, lehetne mélységben-hosszban nagyobb vagy 10 centivel. (A Lancia Delta tologatós hátsó üléseivel ezt alapból tudja, persze sok ezerrel többért.) Az extrák sora megfelelő, van digitklíma, automata elektromos ablakok (hátul is), 4 légszák, fedélzeti számítógép, ABS, magasságban állítható első ülések, mp3-as rádió kormányról történő vezérléssel, stb. Jópofa a ködlámpában a kanyarkövető funkció, sok padka és gödör kikerülését köszönhetem neki. Egyben had tegyem hozzá azonnal: MINDEN elektromos kütyü kifogástalanul működik! Már rég nem hiszek a sztereotipiáknak.
Összegzés: takarékos, szép és megbízható. Nem élményautó, ahhoz turbós benzines társai, vagy mint említettem más típusok között kell keresgélni. (Kinek mi az elvárás…) Cserébe mára kiküszöbölték a gyermekbetegségeit, az ára szinte verhetetlen és valóban értelmes alternatíva a golfkategórián belül.
Hibalista
- Ezidáig semmi. Illetve egyszer szétcsúszott az ablakmosó csöve és nem spriccolta a szélvédőt. Le kell szedni a javításgoz a motorháztető zajszigetelését. 5 perces javítás volt...
Ide hordtam szervizbe
Magam, de nem öndícséret.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talán Lancia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
