A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo (2007)

Bravo 1.6 M-Jet 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A Bravo nem csicsás, ellenben szép…

Szöveges ítélet

1 320 Kg - 105 LE, gázolajos turbó. Először idegenkedtem ettől a motortól, hiszen a 120 LE jobban hangzott. (Valamicskét értek az autókhoz és sok szerelőkollégát is végigkérdeztem típusbetegségek után kutatva. Komoly problémát egy sem tudott mondani, vízfolyás a gumicsövek környékén rossz bilincsek miatt és a futómű egy alkatrészét tartották neuralgikusnak. Nekem kopp-kopp, egyik hiba sem jött elő.) Ma már úgy vélem, hogy a mindennapokra tökéletesen elegendő ekkora teljesítmény ebben a karosszériában, aki meg élményautóra vágyik a konszernen belül, az vegyen benzines turbókat, vagy Alfát.

Szóval: a motor takarékos, mióta megvettem minden tankolási számlám megvan, az átlag magáért beszél: 5,2 l/100 km. Ez 30-40 % város, 50 % egyéb és 10-20 % autópálya átlagából jött ki. Soha rosszabbat! (Volt már olyan etap, ahol 4,7 l/100 km jött ki!) Persze olajból gyárit kap és a szűrők cseréjével sem várok a szervizkönyvben előírt időpontig. Motoralkatrészt (olajszűrő kivételével) még nem cseréltem - cseréltek benne! A leghidegebb időben is pöcc-röffre indul. Az előttem szólókkal egyet kell értenem: a nagy hidegekben kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokot, mint egy benzines. Először azt hittem rossz a termosztát, de nem! Ezek a modern dízelek ilyen kevés hőfelesleget termelnek.

A futómű fékrendszer kombináció nem egy világvége, de csendes, nem ráz és csak óriási gödörben üt fel, a fék teszi a dolgát és egyszerű, ergo olcsó alkatrészekből áll. Szerencsére az 55 ezer kilométer óta még minden eredeti mind az első, mind a hátsó futóműben. Lassacskán - a kilométerből adódóan - most következik az első fékek (valószínűleg csak a betétek) cseréje.
A formája – szerintem – még ma is megállja a helyét, egyszerű, szép, letisztult, de mindenki maga döntse el, hogy tetszik-e neki. A beltérről rossz szót nem lehet ejteni, kellemes kárpitozás, jó műanyagok, nekem a „zongoralakk” középkonzol sem koszolódik, nem ujjlenyomatos-maszatos. (Mondjuk nem is fogdosom feleslegesen, mint néhány „szagújságíró”…) Az ülései kényelmesek és - egyelőre - tartós kárpitozásúnak tűnik! A Kormány és a váltókar, váltógomb bőr burkolatú, jó fogású, szépen varrott, nem fényesedő fajta. A térkínálat elöl kiváló, hátul 2 felnőttnek jó, gyereknek egészen jó. Kritikát csak az „A” oszlop szélessége miatt kaphat, de a sokcsillagos törésteszthez kell a merevítés. A csomagtartó kategóriájának - állítólag - egyik legjobbja, de én elégedetlen vagyok, lehetne mélységben-hosszban nagyobb vagy 10 centivel. (A Lancia Delta tologatós hátsó üléseivel ezt alapból tudja, persze sok ezerrel többért.) Az extrák sora megfelelő, van digitklíma, automata elektromos ablakok (hátul is), 4 légszák, fedélzeti számítógép, ABS, magasságban állítható első ülések, mp3-as rádió kormányról történő vezérléssel, stb. Jópofa a ködlámpában a kanyarkövető funkció, sok padka és gödör kikerülését köszönhetem neki. Egyben had tegyem hozzá azonnal: MINDEN elektromos kütyü kifogástalanul működik! Már rég nem hiszek a sztereotipiáknak.

Összegzés: takarékos, szép és megbízható. Nem élményautó, ahhoz turbós benzines társai, vagy mint említettem más típusok között kell keresgélni. (Kinek mi az elvárás…) Cserébe mára kiküszöbölték a gyermekbetegségeit, az ára szinte verhetetlen és valóban értelmes alternatíva a golfkategórián belül.

Hibalista

- Ezidáig semmi. Illetve egyszer szétcsúszott az ablakmosó csöve és nem spriccolta a szélvédőt. Le kell szedni a javításgoz a motorháztető zajszigetelését. 5 perces javítás volt...

Ide hordtam szervizbe

Magam, de nem öndícséret.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Talán Lancia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo 2007 (2007)

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)