120 szerető, olasz lóerő
Szöveges ítélet
Az autó kicsivel 4 éves kora előtt került hozzám, 44 ezer km-rel. A csepeli Autocity-nél vásároltam, ahol ismerték az autó előéletét, válaszoltak a kérdéseimre. Kívül belül rendben találtam mindent, de a lelkesedésem -és a le nem mosott állapot- miatt átsiklottam néhány apróbb hibán, amit az első mosások alkalmával meg is találtam a fényezésen. Nem baj, nem új autó, belefér. Motorikusan pöpec minden a próbakör óta.
Nyilván szubjektív, de nekem a Bravo formája a megjelenésétől kezdve az egyik kedvencem a piacon. 5 éve szinte változatlanul gyártják és még mindig megállja a helyét az újabb modellek mellett is.
A világítótestek fényereje jó, viszont amik különösen elnyerték a tetszésem, azok a kanyarkövető ködfényszórók! Irtó praktikus! Az udvar, ahol a garázsom található nem rendelkezik világítással, így marha jól jön esténként, hogy bepillanthatok jobbra-balra.
Az ülések elöl-hátul kényelmesek és nem csak rövid távon. A könyöklő kézre esik, praktikus, hogy előre hátra tologatható. A kézifék mögötti és a kartámasz közti pohártartók szerintem teljesen feleslegesek. Iszonyú zavaró ott bármilyen méretű üveg. A hűtött kesztyűtartóért, ami marha jól pakolható, azonban piros pont jár. Ami viszont megszokhatatlan és elképesztő banális hülyeség, hogy a lábtereknél lévő szőnyeggarnitúra nem rögzíthető. Ide-oda csúszkál folyamatosan minden utas lábánál. Amikor hozzám került az autó, többször előfordult, hogy becsúszott a pedálok alá kuplungoláskor, ami időnként nagyon zavaró. Ezt leszámítva, a belső nagyon ergonomikus, jól pakolható, kényelmes, stb.
Motorikusan is rendben van az autó. A 120 Le-s motor szerintem teljesen elég, nem volt olyan helyzet, ami indokolta volna a +30-at, amivel a nagyobbik 1.9-es rendelkezik. Fogyasztása városban igencsak változó. Ha nyomom neki, akkor simán benyeli a 7,5-t, viszont spórolós üzemmódban el lehet vele mászkálni -a forgalmat nem akadályozva- 5,8 körül. Átlagosan, ha nem figyel az ember, olyan 6,2-nél megáll. Városon kívül (klímával, zenével, stb.) 4,7-5,2, ami elég baráti.
Nekem belopta magát a szívembe szőröstül, bőröstül, csúszkáló szőnyegekkel együtt. Most múlt 5 éves, eddig 60 ezer km. van benne és nem volt váratlan javíttatási költség, vagy bármilyen meghibásodás. 2 dolog van, ami idegesít még: az egyik, hogy a csomagtérajtó burkolata kezd kicsit elfáradni, ezért néha vissza kell püfölni a helyére, valamint a bőrkormány borításán meglátszik a többségében városi használat. Ezeket leszámítva, amik hálisten' nem többszázezres turbó javíttatási és egyéb problémák, elégedett és boldog vagyok vele! Remélem az is maradok. :)
Update 2014. július
Ebben a hónapban elbúcsúztunk egymástól. Nem azért, mert bármi baja lett volna, de a bővülő család indokolttá tette, hogy nagyobbra váltsunk. 7 éves korára ezekkel az általános tapasztalatokkal tudok szolgálni:
POZITÍV:
- Megbízható, tartósnak tűnő motor
- Szuper fékek
- Nagyszerű váltó (annak ellenére, hogy csak 5 fokozatú, szerintem remek áttételezésű)
- Ahogy korábban is írtam, szerintem időtálló forma (nekem mindig jól esett ránézni
- Kényelmes ülések hosszabb távra is
- Erős, okos klíma (2 zónás digit. auto.)
- Jó fogyasztás (város: átlag 6,3 országút: 4,9-5,2 pálya: 5,0)
NEGATÍV:
- Sérülékeny fényezés
- Belső összeszerelés minősége néhol elég hanyag
- Nagyon alacsony hasmagasság
- Komoly értékvesztés
VERDIKT: Nem bántam meg, ez még biztos, hogy évekig autó marad, feltéve, hogy megkapja a kellő törődést.
Hibalista
- Csomagtérajtó nyitószerkezete: 10 000 Ft - 12 V-os csatlakozó az utastérben (biztosíték cseréje, filléres költséggel) - Motorháztető-nyitó bovden szakadása: 1500 Ft
Ide hordtam szervizbe
Pappas Auto, Szeged: korrektek, gyorsan dolgoznak, készségesen segítenek, bármi van. Nyilván pénztárca függő, de nekem kicsit drágák.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kovács Autóház, Szeged: ők is nagyon kedvesek, készségesek. Gyorsan és alaposan dolgoznak. Lényegesen olcsóbban -bár ez nem meglepetés-, mint a gyári szakszerviz.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo 1.4 Comfortline Ice | Következő autója? | DS3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
