Jobb felszereltséggel még akár maradhatna is...
Szöveges ítélet
Nem szeretnék ódákat zengeni az autóról, hiszen csak egy autó, egy használati tárgy. Azért persze szeretjük,, mint első autó és mert sosem hagyott cserben minket, elvitt nagyon sokfelé, bármilyen minőségű utakon. Az nálam töltött kb. 2,5 év alatt 57ezer km-en áll a számláló. A km/h mutató ezalatt legtöbbet a 100-110-es mezőben tartózkodott, autópályán is maximum 130 (pénzügyi okokból)! E felett igen megéhezett, így maradt a komótos és biztos célbaérés.
A fogyasztása nagy átlagban 6,5-7 liter körüli lehet, városban nem igazán szoktam mérni, csak hosszabb utakon. A már említett nyugodt és egyenletes tempóval beéri 5-5,5 liter benzinnel is, míg városban teljesíti a gyári adatokat, akár a 9-10-et is benyeli. Természetesen lábtól függően. A 16V magas fordulaton dinamikussá teszi az autót, de hát nem is egy versenygép.
A csomagtartójába mindig mindent be tudtunk pakolni. 4 személy csak oda pakolva (elég sok mindent) egy hetet nyaralhatott. Lakásfelújítás idején is volt helye az anyagoknak, bár ekkor nem volt teljes a lelki nyugalmam, mert a fedél belső oldalát kivéve mindenhol burkolva van. Szerencsére nem piszkolódott össze semmivel. Aki bírja a bezártságot, annak a hátsó ülések lehajtásával tökéletes fekhelyet biztosít...
Az úttartása nem egy gokarté, de mint említettem már nem versenyautó. Kényelmesen lehet benne utazni, bár a hátul ülők jobban megérzik az úthibákat. A gyári 175/70R14-es kerekek azért nagy előnyt jelentenek a városban (kátyúk, padkák, fekvőrendőrök).
Egyetlen affér történt, bő 1,5 éve, mikor egy parkolóban beletolattak oldalról a kocsi elejébe. Szerencsére csak a kerékjárati ív felett keletkezett egy kisebb horpadás, melyet a kárt okozó kötelezőjére elemcserével orvosolt a szakszervíz.
Összefoglalva, mint első autóm megérte a pénzét, mégsem egy 1x éves csotrogányon tanultam meg vezetni. Az aránylagos nagy külső méreteivel megtanult rendesen közlekedni az ember a városi forgalomban, a visszafogott teljesítményével pedig az aktív vezetés első éveiben szerzett elég rutint, hogy továbbléphessen. A továbblépés immáron biztos. Valamennyire persze a szívemhez nőtt az autó, többek közt általa kedves emberekkel ismerkedhettem meg a kisebb-nagyobb típustalálkozókon. Azért volt ami olykor nagyon hiányzott és ezek leginkább a váltás okai: amennyi őrült van az utakon az 1 légzsák miatt nem tudom szavatolni a mellettem ülő biztonságát, tehát több légzsákot!, egyre mediterránosabb az időjárás, elkél a klíma, a deffenzív vezetési stílus ellenére veszélyhelyzet bármikor kialakulhat, jöhetnek a hárombetűsök is! Ezek talán nem is túlzó igények így 2007-ben. ;-)
Az Albea tökéletes felkészítőautónak bizonyult, az új más lesz és remélhetőleg hasonlóan megbízható!
Hibalista
- Mindkét tompított fél év eltolódással
- Belső levegőkeringtető ventillátor fokozat szabályzója, 3K HUF
- Egyik hátsó fékmunkahenger, párban cserélhető, 30K HUF
Ide hordtam szervizbe
Fiat m0Autócentrum, ahol vettem... megszűntek. Elégedett voltam velük.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Fiat Szabó. Elégedett vagyok velük.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Grande Punto |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
