A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Albea (2003)

Albea 1.6 16V HL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gonosz fekete zsebrakéta

Szöveges ítélet

Egyhat az egyhat. Csak néznek, mint a gázálarc az 1,4 sötétablakos G astrából, hiszen a Fiat Albeák (az újak kivételével) 90%-a 1,2-es. Hát, ez nem. Megy mint a veszedelem. Pályán megpakolva 2 emberrel nem volt gond a 160, és mééééég ment volna, de ömlött az eső, és a régi gumik nem voltak ott szeren már, így beköltözött az a virtuális tojás a gázpedál alá, de azóta van 4 új nyári, és lesz téli is, ha eljön az ideje. Mivel Nógrád megyében használom (ott ugye van emelkedő, mint olyan), itt érződik igazán, hogy mit is jelent az a 145Nm forgatónyomaték. Csak hasonló, vagy nagyobb motoros autók érnek utol. Persze lenyomtak már hármas padlógázas 1,2-s Corsával is, de abból már rég alufólia lesz, amikor én még vezethetem a Fiatomat. Vigyázni kell rá, meghálálja. A céges IV-s, 1,6-s Golf (a Holdig elment már szegényke) ereje (LE/Nm) kb a már emlegetett 1,2-s Corsáéval vetekszik. Kb 1 hete a 32-esen, "Golfoztam", és egy FIAT Albea (1,6 16V) lenyomott!! Azon morfondíroztam, hogy félreállok, és orálisan kielégítem saját magam.
Más Tma: Plüsskárpit, deréktámasz. B*tt kényelmes, barátságos. Levezettem egy óra szünettel Pécsig oda-vissza Bp-ről, otthon kiszálltam, és semmi bajom nem volt, a céges Golfból alig várom, hogy 50km után kiszálljak (arrgh). Az albeába beültem a h-autókereskedésben, és nem akartam kiszállni belőle. Bazi nagy utastér: 183cm 78kg vagyok, simán beül mögém a fater (199cm 100kg). Klíma 2x légzsák, el. tükrök, sajnos csak elöl vellanyos az ablak, natúr kulcsos kp. zár. Hővédős üvegek, első hátsó ködlámpa, szervó.
Mocskosul nagy a csomagtere az autóhoz képest. Párommal járunk a madaras teszkóba (Au...n). Gond nélkül beleborítok két bevásárlókocsinyi cuccot.
A futómű (mivel 1,6-s) kissé kemény, de olyan kanyarokat is beveszek olyan sebességgel, hogy csak na.
Mindenki óva intett a Fiattól, ezt a modellt eddig nem bántam meg. Az új albeát nem ismerem (nem vezettem), de aki megbízható, és főleg olcsó sedant keres vegye meg bátran. A Fiat Albea szinte centire egyezik a Renault Thalia-val, és a régi Swift sedannal. Szerintem Fiat, szerintem (főleg ha eltekintünk a fapadtól vásárláskor). A Fiat márkaszervízek relatíve olcsók, és a cucc is az autóhoz.

Hajtás: haszált az a autó, némi injektortisztító elkélt bele, megy mint állat, a váltó, kormány tuti. A motor a Brava/Bravo SX-ek leszármazottja műanyag szívótorkokkal. 2500 felett hallani az utastérben, hogy elöl valami dolgozik, de az se feltétlen baj, nincs szarráburkolva, nem is tudták, mert ha beejtesz egy 10-s villáskulcsot, az alul nem koppan... (jól televan a motortér)
Futómű: kissé kemény, de az sose baj....
Kasztni: nem volt megtörve (vásárlási alapfeltétel volt), a tömítések kérik az ápolást
Vellanyos renszer: rólam tudni kell, hogy elektroműszerész vagyok. Olyan autót kerestem, amiben relatíve kevés a kompúter. Szakmámból kifolyólag tudom, hogy ha valamiben megkétszerezzük az elekrtonikát (bonyolultságát), akkor a meghibásodás esélye a 4x nő. Ebben az autóban sok a mechanikus dolog (egyszerűműködésű autószerelő is elboldogul vele). A gyári Blaupunkt hifi nagyon állat.
Fogyasztás: 1 tank: 47liter / 620km (kicsi város) = 7,5 liter (még egyszer mondom: m=1105kg, 73kW/105LE, 145Nm forgatónyomaték). Haverom 1,2-s Skodafábiája 7l-t zabizott, és az kicsi, és HTP, azaz Hiába Taposod Paraszt... (bocs a népautó-kultúrkör rajongóitól, mégegyszer bocs, ja a céges Golfot nem is írom: 10l/100km és 1dl olaj).

Végszó? (itt az ideje) 4,5 évesen 1,2 millióért lettünk egymáséi a fenti extrákkal együtt. Az eddigi benyomásom abszolút pozitív, negatívum az egyhatosnál a keményre hangolt futómű,és picit szűk belül (értsd: közel van az ajtó. Persze egy Golfhoz képest ebben fetrengeni is lehet - hátul is). Fiatbetegség az idő előtti simmering-ékszíjhalál, erre figyelni kell, nem feltétlenül kell megvárni a kilométert. Kicsit csipegeti az olajat, nem vészesen, nem füstöl úgy mint egy 424-s gőzmozdony, de határozott a fogyás.
Az említett összegért hibátlan, nagyon meg lehet szeretni. Ja, és a hátsó ülések oszthatóan dönthetők (befért 2 fűkasza, és minden csukva volt). Akinek régi Swiftje, vagy egyebe volt, és cserélni akar, akkor Fiat Albea (ha lehet 1,6)


A vásárlás óta eltelt kb. 10k kilométer, eddig jó. Injektortisztító, megfeleő sebességváltás, városmentes közlekedés, illetve a fölösleges racsingolás keülésével a fogyasztás 6,5 l-re jön ki (7 l vegyes). A befúvómotor reléje kilazult az aljzatból kesztűtartónál bal alul, ezért a venti ötletszeűen megáll, még nem szedtem szét, de megteszem majd, addig egy laza kopp, és megy tovább. Nagyon szar utakon nyúzom, és nem zörög (igaz van ahol 30 a max. sebesség). Fekete, a talján - török paripa, minden kosz meglátszik rajta, ne vegyenek fekete autót, ha nem szeretnek kocsit mosni...

Hibalista

- A féltengely kihajtásoknál olajpára van, a simmeringek nincsenek a helyzet magaslatán, az ilyenkor szokásoson kívül semmi extra, a fed. komp. nem tárolt el hibát. Xarul volt beállítva a futómű, de ez nem az autó hibája

Ide hordtam szervizbe

SPQR, Vác. Jó arcok, a legtöbb helyen elutálnak az "olasz talicskámmal", de itt nagyon kézségesek voltak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Voltam privátnál is elutáltak.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Dobló Panorama 1.9 JTD, ha lesz rá zseton
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Albea 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)