Gonosz fekete zsebrakéta
Szöveges ítélet
Egyhat az egyhat. Csak néznek, mint a gázálarc az 1,4 sötétablakos G astrából, hiszen a Fiat Albeák (az újak kivételével) 90%-a 1,2-es. Hát, ez nem. Megy mint a veszedelem. Pályán megpakolva 2 emberrel nem volt gond a 160, és mééééég ment volna, de ömlött az eső, és a régi gumik nem voltak ott szeren már, így beköltözött az a virtuális tojás a gázpedál alá, de azóta van 4 új nyári, és lesz téli is, ha eljön az ideje. Mivel Nógrád megyében használom (ott ugye van emelkedő, mint olyan), itt érződik igazán, hogy mit is jelent az a 145Nm forgatónyomaték. Csak hasonló, vagy nagyobb motoros autók érnek utol. Persze lenyomtak már hármas padlógázas 1,2-s Corsával is, de abból már rég alufólia lesz, amikor én még vezethetem a Fiatomat. Vigyázni kell rá, meghálálja. A céges IV-s, 1,6-s Golf (a Holdig elment már szegényke) ereje (LE/Nm) kb a már emlegetett 1,2-s Corsáéval vetekszik. Kb 1 hete a 32-esen, "Golfoztam", és egy FIAT Albea (1,6 16V) lenyomott!! Azon morfondíroztam, hogy félreállok, és orálisan kielégítem saját magam.
Más Tma: Plüsskárpit, deréktámasz. B*tt kényelmes, barátságos. Levezettem egy óra szünettel Pécsig oda-vissza Bp-ről, otthon kiszálltam, és semmi bajom nem volt, a céges Golfból alig várom, hogy 50km után kiszálljak (arrgh). Az albeába beültem a h-autókereskedésben, és nem akartam kiszállni belőle. Bazi nagy utastér: 183cm 78kg vagyok, simán beül mögém a fater (199cm 100kg). Klíma 2x légzsák, el. tükrök, sajnos csak elöl vellanyos az ablak, natúr kulcsos kp. zár. Hővédős üvegek, első hátsó ködlámpa, szervó.
Mocskosul nagy a csomagtere az autóhoz képest. Párommal járunk a madaras teszkóba (Au...n). Gond nélkül beleborítok két bevásárlókocsinyi cuccot.
A futómű (mivel 1,6-s) kissé kemény, de olyan kanyarokat is beveszek olyan sebességgel, hogy csak na.
Mindenki óva intett a Fiattól, ezt a modellt eddig nem bántam meg. Az új albeát nem ismerem (nem vezettem), de aki megbízható, és főleg olcsó sedant keres vegye meg bátran. A Fiat Albea szinte centire egyezik a Renault Thalia-val, és a régi Swift sedannal. Szerintem Fiat, szerintem (főleg ha eltekintünk a fapadtól vásárláskor). A Fiat márkaszervízek relatíve olcsók, és a cucc is az autóhoz.
Hajtás: haszált az a autó, némi injektortisztító elkélt bele, megy mint állat, a váltó, kormány tuti. A motor a Brava/Bravo SX-ek leszármazottja műanyag szívótorkokkal. 2500 felett hallani az utastérben, hogy elöl valami dolgozik, de az se feltétlen baj, nincs szarráburkolva, nem is tudták, mert ha beejtesz egy 10-s villáskulcsot, az alul nem koppan... (jól televan a motortér)
Futómű: kissé kemény, de az sose baj....
Kasztni: nem volt megtörve (vásárlási alapfeltétel volt), a tömítések kérik az ápolást
Vellanyos renszer: rólam tudni kell, hogy elektroműszerész vagyok. Olyan autót kerestem, amiben relatíve kevés a kompúter. Szakmámból kifolyólag tudom, hogy ha valamiben megkétszerezzük az elekrtonikát (bonyolultságát), akkor a meghibásodás esélye a 4x nő. Ebben az autóban sok a mechanikus dolog (egyszerűműködésű autószerelő is elboldogul vele). A gyári Blaupunkt hifi nagyon állat.
Fogyasztás: 1 tank: 47liter / 620km (kicsi város) = 7,5 liter (még egyszer mondom: m=1105kg, 73kW/105LE, 145Nm forgatónyomaték). Haverom 1,2-s Skodafábiája 7l-t zabizott, és az kicsi, és HTP, azaz Hiába Taposod Paraszt... (bocs a népautó-kultúrkör rajongóitól, mégegyszer bocs, ja a céges Golfot nem is írom: 10l/100km és 1dl olaj).
Végszó? (itt az ideje) 4,5 évesen 1,2 millióért lettünk egymáséi a fenti extrákkal együtt. Az eddigi benyomásom abszolút pozitív, negatívum az egyhatosnál a keményre hangolt futómű,és picit szűk belül (értsd: közel van az ajtó. Persze egy Golfhoz képest ebben fetrengeni is lehet - hátul is). Fiatbetegség az idő előtti simmering-ékszíjhalál, erre figyelni kell, nem feltétlenül kell megvárni a kilométert. Kicsit csipegeti az olajat, nem vészesen, nem füstöl úgy mint egy 424-s gőzmozdony, de határozott a fogyás.
Az említett összegért hibátlan, nagyon meg lehet szeretni. Ja, és a hátsó ülések oszthatóan dönthetők (befért 2 fűkasza, és minden csukva volt). Akinek régi Swiftje, vagy egyebe volt, és cserélni akar, akkor Fiat Albea (ha lehet 1,6)
A vásárlás óta eltelt kb. 10k kilométer, eddig jó. Injektortisztító, megfeleő sebességváltás, városmentes közlekedés, illetve a fölösleges racsingolás keülésével a fogyasztás 6,5 l-re jön ki (7 l vegyes). A befúvómotor reléje kilazult az aljzatból kesztűtartónál bal alul, ezért a venti ötletszeűen megáll, még nem szedtem szét, de megteszem majd, addig egy laza kopp, és megy tovább. Nagyon szar utakon nyúzom, és nem zörög (igaz van ahol 30 a max. sebesség). Fekete, a talján - török paripa, minden kosz meglátszik rajta, ne vegyenek fekete autót, ha nem szeretnek kocsit mosni...
Hibalista
- A féltengely kihajtásoknál olajpára van, a simmeringek nincsenek a helyzet magaslatán, az ilyenkor szokásoson kívül semmi extra, a fed. komp. nem tárolt el hibát. Xarul volt beállítva a futómű, de ez nem az autó hibája
Ide hordtam szervizbe
SPQR, Vác. Jó arcok, a legtöbb helyen elutálnak az "olasz talicskámmal", de itt nagyon kézségesek voltak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Voltam privátnál is elutáltak.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Dobló Panorama 1.9 JTD, ha lesz rá zseton |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
