A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Albea (2003)

Albea 1.4 8V Active 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A török Lancia 2.

Szöveges ítélet

Ítélet frissítés az eredeti írás óta:
https://nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia/

16 év telt el az autó átvétele óta, s 14 évés 117000km az előző ítélet megírása óta. Újraolvasva tán egy két mondatot átírnék az eredeti írásban, de ennyi.

Az autó eddig napi használatban volt, városi munkába járás tortúráját kellet elviselnie, néha egy kis kimozdulással. Most épp pihenget, amíg az új tulajnak; családtagnak meg nem lesz a jogosítványa. Addig csak hetente egyszer beindítom egy örömautózásra:
Most nincs városi araszolás, csak autópálya szakaszon a kifizetett teljes fordulatszám tartomány élvezete - mindkettőnk számára. Így most élénk a gázreakció, könnyed és lelkes a felpörgés.
Innen üzenem B. Sanyinak, hogy ha egy gyár 6000 ford./perchez adja meg a maximális teljesítmény értékét, akkor addig tart a motor méretezett üzemi tartománya és nem a feléig. (Vigyor emoji)
Az elmúlt 14 év és az összesen 140000 kilométer alatt nem sok érdemleges dolog történt: Megkapta a kötelező szervizeket, a gyári, illetve gyári ajánlású  alkatrészeket, folyadékokat.Az első fékbetéteket 80000, a féktárcsákat 110000 kilométernél kellett cserélni. A hátsó fék még teljesen gyári. Az olajcseréket én végeztem, a "mélyebb" beavatkozásokat; fékfolyadék, gyújtógyertya, gyertyakábelek, vezérlés, szíjak cseréjét egy idő után újra a miskolci márkaszerviz. Maximálisan elégedett vagyok a munkájukkal, hozzáállásukkal! Akkor engedtem el az otthon is elvégezhető karbantartásokat, amikor hűtőfolyadék csere után a hipermarketben vett AWAB bilincs megbukott a kihívásban...
Cserélni kellett ezen felül összesen:
- Egy kartercsövet (elrepedezett).
- Kétszer termosztátot.
Gyakorlatilag "ellustultak", s túl alacsony hőfokon tartották a motort.Ebből először volt is gond: Amikor áttértem a 100-as oktánszámú benzin használatára, akkor télen, nyirkos, zúzmarás időben, mínusz 5 fok alatt hibajelenségeket produkált a motor:
A vízhőfok le-le esett az üzemi hőfoktartomány alá, ekkor elgyengült a motor alacsony fordulatszámon, ki-ki hagyott egy-egy munkaütemet illetve gázelvételre le is állt.
A hibakiolvasás szerint ilyen hiba így nincs...
Csupán leírás alapján Novoth Tibor (Boschtechnikus) jött rá a megoldásra; télen 95-ös benzinnel keverve tankoljam a 100-as benzint, valószínűleg nincs tökéletesen felprogramozva rá a motorvezérlés. Innen is köszönöm neki a segítséget, tanácsot!
Azóta télen prémium 95-öst tankolok. Viszont amióta magasabb hőmérsékleten nyitó - a harmadik - termosztát van benne, azóta 100 benzinnel sincs semmi hibajelenség, ha tavasszal mégis visszajön a fagy.
Amúgy meg mediterrán motor ez, imádja a forróságot! (Amikor kánikulában a vele korabeli, hasonló nagyságú VW szívómotorok szinte elgyengülten hörögnek levegő után kapkodva, ő akkor él igazán). A 100-as benzinnel gyorsabban éri el az üzemi hőfokot, csendesebben jár, valamelyest rugalmasabb, élénkebben reagál a gázadásra, 7%-al fogyaszt kevesebbet vele.
A különbség inkább 95-re vissza tankoláskor szembetűnő, ilyenkor rendre nyúlkálok le a kézifék karhoz, mert olyan, mintha 2-3 kattanásnyira behúzva maradt volna.
A kilométerek számának növekedésével az olajfogyasztás 10000 kilométerre vetítve lecsökkent az első periódus 1 literéről 3-4 decire.
A családtagnak való átadásra való felkészítés annyiból állt, hogy kicseréltem a mállani kezdő levegőszűrő házat (mert ez műanyag), meg a márkaszervizben az első futómű alsó lengőkarjait és az első stabilizátor szilenteket cseréltettem: Magyar városi utak ugye.
A futóműves ismerős és a szerviz szerint is még akár maradhattak is volna, de a csere után megint olyan lett a kormányzás, útfogás érzete, mint új korában. Mi több; jobb, hiszen pár éve áttértem a gazdagabb felszereltségnél szerelt szélesebb 185-ös szélességű gumikra: Ég és föld a különbség. Messze jobb úttartás, vizes úton sem akar már elkaparni a tomboló 77 lóerőtől.
15 éves korában kapott egy Dinitrol technológiájú teljes alváz és üregvédelmet. Az alját addig is rendben tudtam tartani, de az üregekbe nem láttam be. A szerviz szerint még épphogy időben kapták meg a küszöbök a kezelést. S mellesleg még olyan hatása is van zajcsillapításban, mintha friss havon mennénk vele.
A legutóbbi műszaki vizsgát is megjegyzés nélkül teljesítette. A szemünkben mai napig is Új és Szeretett Autó!
Remélhetőleg még egy pár évig ugyanígy problémamentes lesz majd a családtagnak, s sok öröme lesz benne.
Mozgásszervi problémák erősödése miatt automata váltós autóra cseréltük a Derék Jószágot 2022 februárjában, egy 2021 nyarán rendelt automata Hyundai I30-ra:
https://nepitelet.hu/autok/hyundai/i30_2017/a_volga_imitator/
Mivel teljesen más kategória az automata I30-as, ezért inkorrekt lenne ahhoz hasonlítani. Annyi azért a dicséretére legyen mondva a Török Lanciának, hogy a kormánya ahhoz viszonyítva egy kimagasló gokart élmény.
S bár a futóműve khm. érdekesen hangolt, a motorja gyengébb, s rugalmatlanabb, de (100-as benzinnel mindenképp) nagyon szerethető, élni akaró motorú, tökéletlenségében, s tökéletlenségéért szerethető autócska.
Restelljük, hogy legkevésbé ott használtuk, ahol elemében érzi magát; kanyargós országutakon, hegyi szerpentineken.

Hibalista

- Termosztátcsere kétszer. - Kartercső; repedezettség. - 16 éves korában levegőszűrőház csere; kezdett széttöredezni.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Twin 93. Korrekt, relatíve olcsó számlázás, abszolút korrekt hozzáállás.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Barát.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 16 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? FSO 1500 Következő autója? I30 1.0 T-GDI DCT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Albea 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)