A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Albea (2003)

Albea 1.4 8V Active 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

A török Lancia

Szöveges ítélet

Előző autóim Nagypolákok voltak: http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=75460
Kényszerű autócsere lévén nyitott voltam szinte bármilyen elérhető tipusra. /Na azért Suzukira nem/
A ráncfelvarrás előtti Albea nem nagyon tetszett.
Azonban a Fiat szalonban is járva a megújított változatot gyakorlatilag felfedeztem, mint reklámban nő az intimbetétet.
Ekkor az akciós autók versenyében volt még a Chevrolet Aveo és a 3 ajtós Ford Fiesta.
Próbautat téve a három közül az Albea volt a legcsendesebb,legfinomabban kezelhető jószág.
A végső lökést természetesen az anyagiak adták; a viszonylag kedvező hitelkonstrukció mellett a
miskolci Fiat szalon készséges értékesítői – naná, eladni szeretnének - s a nagyon rugalmas szalon-
vezető ajánlata a döntést teljesen egyértelművé tették:
Újra Fiat – érzés! /öö...akarom mondani feeling/
Lelki szemeimmel megpróbáltam optikai tuningal számomra esztétikusabbá varázsolni:
Ha kicsit nyújtottabb lenne, elegánsabb, Lanciásabb lehetne.
Átvéve, hazaérve az első dolgom volt krómhatású díszléceket felrakni. Lásd a képeket: hát így sikerült.
Belül az ajtók borítása szövet /!/, a kárpitozás is a Lanciákra, pl. Lybra – nem hasonlít – emlékeztet.
Így lett Ő a török Lancia.
Mivel anyagi lehetőségeim erősen korlátozottak voltak - akkor is - , ezért választottam az alapkivitelt, miközben tisztában vagyok vele, hogy a jobban felszerelt verzió sokkal jobban megéri, árarányosabb. Hivatásos gépkocsivezetőként a fapadtól a fullig mindenfélét vezettem, így már nem jelentenek annyira szenzációt az extrák, s könnyebb volt lemondani róluk.

Mielőtt dicshimnuszt zengenék a Szedánról, essünk túl a hibákon!
Fél éves korában ugrált a baloldali ablaktörlőlapát, eleinte leesett a kesztyűtartó világítás,
s ja, kiégett nemrég két fényszóróizzó: persze H-7-es. Na bumm.
Hátrányai, s előnyei egyrészt a kisautóságából fakadnak, s abból, hogy nem volt cél a német piac
miatt végsebességnél is stabil útfekvés.
A konstrukció piaca a világ „fejlettebb” régiói:a harmadik világ országai, benne pl. Magyarország.
Emiatt nagy a hasmagassága, rövid a tengelytávja, szerintem hosszúak a rugóútjai, komfortosan rugózik,
elnyeli a „magyar aszfalt” jellegzetességeit, olyan nincs,hogy magas padka s fekvőrendőr,
sok plázaterepjáró szerintem hamarabb leveri az alját. Szerintem.
Nagyon direkt a kormánya: két és fél fordulat holtjáték /!/ nélkül. Akár egy Alfáé.
Ráadásul nem sebességfüggő a szervó rásegítése, ezek miatt nem szereti a váltott kormánymozdulatokat, billegve reagál rájuk, autópálya tempónál a legkisebb mozdulatra átugrik a másik sávba: érzetre nem az ő világa a száguldozás. Mellesleg szerintem ilyen szöggyorsulású
kormánnyal a Golf IV is billegősebb lenne.
Cserébe fordulékony, cikázik a városi forgalomban, mint pisztráng a patakban.
A tesztekben említett szélérzékenységet is inkább a kormányra fognám: nehéz kicsit reagálni vele.
A puttonyos kasztni , a rövid orr miatt, és mert a motor nem a futómű előtt van, vizes úton
illetve emelkedőn elindulásnál nagyon könnyen elforognak az első kerekek, cserébe kanyarban nem viszi a feje, mint a részeget.
Nyári gumival /175-ös/ télen kábé úgy viselkedik, mint a céges Golf IV 1.4 téli gumival /205-ös/.
A motorja hengerenként csak kétszelepes, ennek ellenére élénken gyorsít, viszonylag rugalmas, de
alapjárat és 1500 között nem csinál semmit.
Hosszúak a váltóáttételek, ötödikben min. 62 km/h-val lehet vele menni, alatta halkan morog.
A végáttétele olyan hosszú, mint az első generációs Volvo S 40-nek kétliteres benzinmotorral!
Alig hittem a szememnek, s a műszereknek!
A kuplung puha, s nagyon hosszú a pedálút.
Ezek miatt nem az a „leugrok a kuplungról s elindulok” típus.
A motor lassan éri el az üzemi hőfokot, mondjuk nem is eszik sokat, a Golf IV 1.4 pont
az ellentéte.
Átlagfogyasztása másfél év /két tél / és 18800 km után Felsőzsolcáról Miskolcon munkába járva 9 km-es távolságra 6.65 liter 2 személlyel, országúton 5-5.3 liter, autópályán 5.8-6.2 liter 4-5 személlyel.
A sebességgel arányosan nő a fogyasztása 140-ig,csak afelett ugrik meg.
Az első pár ezer km alatt nem volt hajlandó alapjáraton tolatni, s előre indulni se nagyon.
Az első 5000 km alatt megevett egy liter olajat, egyrészt gondolom az összekopás miatt, illetve kitapasztaltam, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, nem szabad tudatosan motorfékezni.
Azóta egy gramm olajat nem eszik.
A motor és az autó meglepően csendes, most hadd ne említsek „menőbb” márkákat, típusokat!
A féktől a Nagypolszki után tartottam /hátul dobfék, s nincs benne ABS/, de kellemesen csalódtam:
Gyors, jól adagolható, egyszerre fog – még hóban is.
A kezelőszervek nem tűnnek elnyűhetetlennek, cserébe nagyon finoman, puhán működnek.
A hajtáslánc se érződik túlméretezettnek, igazi „lábujjhegyen kezelhető” autó.
A műszerfal anyaga olcsó, de a 2004 utáni Opel Astráé se igen különb – s még vízhőmérője sincs!
Az Albiban még az alapkivitelben is van fedélzeti számítógép / ha már ezeket így hívják nagyképűen/.
A kárpitot írtam.
Az”A” oszlop az ajtóval sokat takar, erősíti a csőlátás-érzést, viszont még teljesen leeresztett
első ablaknál se vág a levegő a vállra, huzat s harsogás nélkül szellőzik – kontra Suzuki Ignis.
A karosszéria viszonylagos keskenységét magas üléshelyzettel és kényelmes, ergonomikus ülésekkel /gyógytornászok mondták/ kompenzálja.
A hátsó ülés inkább két személyre formázott, de a két személynek meglehetősen tágas – hosszban is, a Polák kanapésabb volt.
Az utastérben viszonylag kevés a kacattároló, bőven kompenzálja az irgalmatlanul nagy; 516 l-es csomagtartó, utazásnál a család elviheti a ruhásszekrény tartalmát.
A rakodónyílás is elég tágas – kontra Linea.
Három személlyel a mountain bike szerelgetés nélkül belemegy, ebben az ötajtósak se különbek.
Komódot, mosógépet meg elég ritkán szoktam venni...

Természetesen nem akkorák az igényeim, mint pl. a Škoda Octáviát, vagy az Audi A6-ot választóknak,igaz nem is tartok annyifajta hibalehetőségtől, esetleg drágán javítható hibáktól.
Így reális a kialakult nagyon jó vélemény az Albeáról, ami pláne a többi autópiaci szereplővel összehasonlítva szembetűnő, bármilyen szempont szerint is nézve! Lásd a http://totalcar.hu/hires/default/standalone/totalcar/nepitelet/stat30000/index.php?op=tipus&o=-13 !
Más márkák, típusok tulajai se elégedettebbek, sőt! Akkor miről beszélünk?
Véleményem szerint maximálisan árarányos a jószág /pláne akciósan/.
Eddig úgy érzem, jó döntés volt.
S a szivünkhöz nőtt, megszerettük.

Hibalista

- Váltókulisszatengely- szimmering szivárgás csere

Ide hordtam szervizbe

Fiat Twin 93. Márkaszervízhez képest korrekt, olcsó számlázás, korrekt hozzáállás.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 125p Következő autója? Fiat, Lancia, Alfa; majd valamikor
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Albea 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)