57 kW-os elégedettség-generátor
Szöveges ítélet
Akinek először mutattak ilyen gépet, nem értette, miért nem kb. 3 M Ft az alapára- sajnos itthon már nem forgalmazzák. Aki meghallja, mennyit fogyaszt, rákérdez: Dízel?( országút+város, vegyesen: 5,3-7,1 l/100 km, télen-nyáron, klímával vagy anélkül, 2...5 fővel, de tartósan 3000-es fordulat alatt). Cserébe nem egy erőgép: nincs kirobbanó gyorsulás, bár a végsebessége óra szerint (ami kb. +10%-ot csal ) 180 körül van (német ismerősök mondták, natürlich). Nincsenek elektronikai hibák/zavarok [2,5 év/ 41e km alatt egy középkonzoli rizsszemizzó égett ki, meg az akksi ment tönkre-a tapasztalatok szerint ez utóbbi nem szériahiba; kifogtam :-( ]. A fékek jól adagolhatóak, erősek. A gyár GoodYear gumikkal adta ki, ezek remekül tapadnak (pedig: made in Turkey). Szenzációsan nagy, és teljesen burkolt a csomagtere-olyan nincs, hogy tele van, még valami mindig befér, feltéve, hogy az ajtónyíláson átfér (pl egy 60x60x60 cm-es kocka nem, pedig a csomagtérben lenne hely neki bőven). Futóműve magasra emeli az alvázat, így a kocsi libegősebb, ami könnyen megszokható, de azért kanyarban és oldalszélben is stabil marad,- ám földutakon és járdaszegélyeken át is lehet közlekedni vele. Az úthibákat jól vasalja. Utastere elegendő helyet kínál, ülései megfelelőek egy hosszabb utazáshoz is. Klímaberendezésének teljesítménye elegendő, a szellőzés lehetne picit csendesebb. ( Igen, a műszerfal kopogós műanyag- ezt a szakújságírói észrevételt megerősíthetem ;-) , csak azt nem tudni, mi ennek a jelentősége.) Lehetne viszont több kis pakolórekesz, zseb, ilyesmi az utastérben, ami van kevés. Menet közben a zaj nem tolakodó, gyorsítva kb. 100-ig elfogadható, afölött kezd hangosodni (inkább a szélzaj nő meg, de 120-tól már a motorzaj is hallható). A gyári rádió meg szépen utánahangosodik:-) A kocsi tisztességesen össze van rámolva, semmi sem nyiszorog, recseg odabent. Anyósom ajtaja :-) ugyan zörögni kezdett, de a zár utánállítása ezt orvosolta (otthon, 10 perc alatt). Sebváltója pontosan kapcsolható, könnyen jár-kellemes. A kormányszervó túlságosan is erős- rendkívül könnyen jár a volán, szinte nincs a vezető kezére visszajelzés. Visszapillantó tükrei nagyok, jól lehet látni velük. Az A oszlop elég combos, beletakar a kilátásba, ezt szokni kell. Vicces kis hiba, hogy ( kb. 23 ekm-es koráig) meleg időben mosás vagy eső után a hátsó ajtók éktelen nyisszanással mozogtak néhány használat erejéig-ezen nem segít olaj, zsír vagy spray sem. Külleme vállalható, sok ismerősnek tetszik, de még idegenek is mondták rá, hogy "pofás kis kocsi" -érdemes egy futó pillantásnál többet vetni rá!
Amennyiben Ön A-ból B-be szeretne többedmagával és csomagjaikkal autózni, szeretne odaérni és még vissza is, ráadásul mindezt alacsony költségekkel, megtalálta amit keresett! ( A képen 2 felnőtt+ 3gy 1 hetes 1000 km-es magyarországi nyaralásának átlagfogyasztása látható, klímahasználat mellett.) Az autó 44 300 km-nél új gazdára talált, így jelen ítélet lezártnak tekinthető.
Hibalista
- Átvételkor hibás volt a CD-játszó, gariban cserélve. 21 e-nél kotyogott a JE ajtó, otthon utánaállítottam.25 e körül ablaktörlő lapát ugrálva kezdett törölni, csere (gyári: 6300 Ft/pár). 29 e körül a középkonzol egyik rizsszemizzója kiégett. 41 500-nál, 2,5 évesen az akkumulátor elhunyt
Ide hordtam szervizbe
Autóház Budaörs -karosszéria-javítás, olaj+egyebek cseréje, ellenőrzések -ha bajom van, akár telefonon is adnak tanácsot, ami nem feltétlenül abból áll, hogy vigyem be az autót
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Atlasz Autó (Üllő) - CD-játszó cseréje, olajcsere
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 44300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | BA3 2105 | Következő autója? | FIAT Linea |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
