105 Ló...
Szöveges ítélet
Első autóm, Focust, meg GAstrát, Kiariót akartam venni, nem bántam meg, h nem.
Olasz-török gyermek 2003-10 havi, 1 tulajtól 85000 km-mel. törésmentes, sok extrás Albeához képest (klíma, ködlámpák, uv-szűrős üvegek, villanyablak, szervó, elektromos, fűt7ő tükrök stb).
Ha nem bántom (országút, max 90-100 km/h, nincs taposás, nyírás, aki siet, majd megelőz) 6 l (azaz hat liter) benzint fogyaszt. nem mindegy, h hol tankolunk, mert ez meghatározza a benzin víztartalmát (a fogyasztást, és a motor hangját). Ezúton üzenem a falábú köcsögöknek, akik nem tudnak vezetni, ne az autót púrolják!!!!!!!!! (legyen az akármilyen típus, Fiat, vagy nem) Ha tiporni akarja vegyen WRC-t, vagy VFTS bigult, azt tiporhatja (meg tankolhatja). Nem mondom, meg lehet vele 10 litert is etetni, de akkor sok drága fotó készülhet..., eddig 190-t mentem vele max (porba aláztam egy 4esGófot, 160-nál elmaradt a tükörbe, pedig télleg próbálkozott...
A DeutscheWagen rajongóknak üzenem, a lásd lejjebb termosztát, és hőérzékelő, ami szar, az Wahler (német gyártmány), a beszart gyúltótrafóra is rá van írva: made in germany...
Ja és még valami: köztudott, h a Folkszvágen csopotrnak a 4esGóf korszakban az 1,6-s benzinmotorhoz nemannyira nagyon sikerült a váltó (vezettem 1,6-s, 2000-s 4esGófot, nem volt rajta 3 sebességi fokozat). Amikor ezt bedobom, ja-ja típushiba. Ez a válasz. Egy FIATTAl ilyen gond nincs (mondjuk van más). Sok-sok éves autógyártási tapasztalattal 1998-ban nem sikerül egy sebességváltót megtervezni??? mi, olaszautó-tulajok kérünk elnézést...
A német autó tökéletes, vagy nem...
WirliebenAutos tulajoknak üzenném (OPEL):
- kevés 10 évnél öregebb Opelt láttam (elsősorban Gastra, Vectra), ami nem rohad a kurrens helyeken (mert a Fiat rohad, mert olasz...)
- az újabb opelekben az 1,9 i-CDTI dízelmotor nem új, hanem olasz. Mi csak 1,9 JTD-ként ismerjük... megint csak mi kérünk elnézést...
A kocsim, eredendőleg erről beszélünk, relatíve nagy, olcsó, és rohadtul nem tartja az árát. Komoly baja nincs, a vezérmű-szíj buli az én saram, a többi egyértelmű. Márkaszervizek felejtők. EMBEREK, LEGYÜNK ÉBEREK, NE HAGYJUK, HOGY LEHÚZZANAK!!! (akármilyen autónk is van).
A plüsskárpit nagyon kényelmes, 500 l csomagtér, 105 ló hibátlanul megy, a fékeket kicsit gyengénem érzem ehhez a teljesítményhez. A motorról nem kell áradoznom, a Bravós kollégák ezt már megtették (4000 fölött indul az élet...). A legtöbb régikasztnis Albea 1,2-s, ezért velem is szoktak szórakozni, ha épp felveszem, akkor szokott lenni csodálkozás, hogy már 150-nel megyünk, és a két kocsi közt még mindig csak 4 méter a távolság.
Sok ember hajlamos autót púrolni, mert az, amit használtan vett, az szar. Nem a típus, hanem a futott valós kilóméter, és a gondos/gondatlan gazda a lényeg (pont én mondom).
Szerethető autó, kell vele törődni azért, ha megadjuk neki amit kér, hűségesen szolgál. 2008 nyara óta majd 40000 km-t mentem vele eddig. Egyelőre marad, aztán majd meglátjuk. Aki kombit akar annak a Palio Weekendet tudom ajánlani (mondjuk szerintem az nem annyia szép), persze csak 1,6 16V.
Extra a gyűjtótrafó, ablakemelő, és a termosztát volt, amit az autóra költeni kellett. mindet én cserélem, az a biztos. Valaki a Bravosok közül írta a Selenia 20K-s gyári olajat, hogy nagyon jó. Egyszer én is beruháztam, tényleg naygon jó, igaz, nem olcsó. Szinte elhallgatott a motor olajcsere után.
Szeretem, szép, és kényelmes, jól megy, és igen ritkán jön szembe. Sajnos fekete, ezért ha lemosom nagyon jól néz ki, viszont minden apró kosz meglátszik rajta.
Hibalista
- - 95000 km: első futómű felújítás. összevadásztam a szilenteket, gömbfejeket lengőkaronként 12e-ért, megcsináltuk (munkadíj: 8 rugó), majd találtam komplett legőkart szilentestül, mindenestül 14e-ért. Mindig nézzünk körül a neten, telefonáljunk! - - 110000 km-nél elugrott a vezérlés, csörgött csattogott. Én nem cseréltem ki, amikor vettem a kocsit ez az ÉN HIBÁM!!!!! nem kócolta össze a szelepeket, új feszítő, tererlő-görgő, bordás és pkszíj csere, +vízpumpa anyagköltség 60e (internet, internet , internet, és pofátlanul alkudni kell, az első árajánlat csak az alkatrészekre 160000 ft lett volna...) munkadíj kb 18000 ft, kellett hozzá a vezérmű-tengegy beállító rögzítő device, és simán megvolt, 4-5 órás meló... - - 120000 km-nél beszart a gyári Champion gyújtótrafó, csere, internet, Valeo (gyári minőség), 18000ft (uniksz, hasonlók: 35000 től indult az árajánlat, vegyetek sokat) - én kicseréltem a parkolóban egy 10-s villáskulcs segítségével kb 10 perc alatt, ja 4 új ngk gyertya (1000ft / db) - - jelenleg vízhőfok visszajelzési probléma. vízhőfok jeladó (kb. 4500 ft) még nem csréltem ki (19-s villáskulcs kell hozzá, meg hideg motor, kb 5 perces munka). A 182B6-s motorkódú (műanyag szívósoros) 1596 cm3-s 1,6-s motornál ez típushiba, a Bravosok is írták (1999/2000 utáni modellek), nekik is megdöglik - - szerintem a termosztátom is szar, szerintem állandóan nyitva van (2 osztással kevesebbet mutat a vízhőfok). cserére vár, a belét, és a házat külön is lehet kapni, együtt kb 15000 ft, még körbenézek. - - Amúgy csak tankolom, ablakmosót töltök bele, meg olajat, szűrőt, fékbetétet cserélek. - - beszart a bal első elektromos ablakemelő (eltépte a bowdent). Bontottra csere 8000 ft, én cseréltem. A Fiat Palio/Siena típus a leghasonlóbb, az ablakemelő is egy Palio Weekenndből van.
Ide hordtam szervizbe
Fiat SPQR Vác, kézségesek, kedvesek
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Autószerelő haver, én is (mint ahogy írtam) befekszek a kocsi alá, ha kell olcsó, jó, kreatív, mindent megold Alkatrészek esetén: autotorino.hu, fekmester.hu kedvesek, segítenek, országosan postáznak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus 2002-ig, Mk3 Mondeo, esetleg Fiat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
