A legszelídebb malac
Szöveges ítélet
Miért éppen FIAT 850? ...mikor ez a típus nem különösképpen szép (a limousine olyan, mint egy malac), nem értékes, nem ritka, nincs benne hathengeres, 300 lóerős motor..és sorolhatnám sokáig. Nos:
Az egész gyermekkoromban kezdődött, egy 1968-as limousine normál "személyében".
A családi autó születésem előtt egy évvel került a házhoz. Három éves lehettem, amikor Apám eladta, kvázi becserélte egy akkor komoly műszaki előrelépésnek számító Lada ezerkettesre.
Hosszú szünet következett, majd 1993-ban találkoztam újra a típussal.
Egy benzinkúton dolgoztam, ahová törzsvendégként járt egy idős úr: havonta kétszer tankoltatta tele limousine-ját,alkalmanként átlagosan 6-7 liter fért a tartályba.
Miután többször találkoztunk, szóba elegyedtünk, megígértettem Vele, hogy először rám gondoljon vevőként, mikor a kiskocsi "eladósorba" kerül.
Nem sokkal később vontatva hozták az autót, egy zöld lámpánál nem indult el, kerregő hangot adott, a fordulatot leadta, ám a kocsi nem mozdult. Elsőre váltóproblémának tűnt, bár nagyon furcsa problémának...
Szó szót követett, majd megírtuk az adásvételit, egészen pontosan 16 ezer forintról. A mai napig furdall kicsit a lelkiismeret, ugyanis az Öregúr fájó szívvel adta oda a FIAT-ot, a baj pedig mindössze (fél óra munka és anno 560 forint anyagköltség után elhárult): féltengely menesztőcsonk-csere.
Így lett Malacka az enyém, aki ebben az időben, a 23.életévében még igen délcegen festett. A közösen eltöltött hat év egyenlege némi korrózió, egy vízpumpa-felújítás, egy relé a fényszórókhoz az általam beépített halogén reflektorok miatt, egy kinyomócsapágy-csere és 39.000 km Bajától Hegyeshalomig, Miskolctól Keszthelyig keresztül az országon.
Persze, mondhatjuk, hogy ez a típus nem különösképpen szép, nem értékes, nem ritka, nincs benne hathengeres, 300 lóerős motor...de talán éppen ezért, az esetlensége miatt: nagyon lehet szeretni.
Hibalista
- Vízpumpa
- Kupplung kinyomó csapágy
- Fényszóró relé
- Korrózió az első futómű felfüggesztésénél (a "torony" alatt)
Ide hordtam szervizbe
Tóth Imre és Lupsa István, 1033 Budapest, Ladik u. 2-6 +36 (70) 2389520
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1967 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | FIAT 850 Sport Coupe |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
